درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:37   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 320صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 27 فروردین 1391 - 06:52
مکث/ به بهانه برگزاری دوره‌های آموزشی برای روابط عمومی‌های اسلامشهر
مهمترین پاسخ به سؤال مطرح شده، در عملکرد مدیران مستتر است. وقتی مدیران به برقراری ارتباطی دو سویه با مردم و رسانه‌ها که به نوعی نمایندگان افکار عمومی و یا دست کم جهت‌دهنده افکار عمومی هستند، علاقه چندانی ندارند، نمی‌شود از آنها انتظار داشت تا به کانال ارتباطی سازمان با افکار عمومی که همان روابط عمومی است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.
  

آنهایی که متخصص علم ارتباطات هستند و در این‌باره حق استادی دارند، بر این باورند که در کل سال‌های بعد از انقلاب و در هیچ‌کدام از دولت‌ها، به اندازه سال‌های اخیر به روابط عمومی‌ها بها داده نشده است.
  اگر چه شاید بتوان رشد کمی و کیفی رسانه‌ها و لزوم حضور مرکزی برای ارتباط با آنها را یکی از مهمترین دلایل قرار گرفتن روابط عمومی‌ها در کانون توجهات دانست، اما واقعیت این است که هنوز جایگاه این واحد مهم در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی آنطور که لازم است مورد توجه قرار نگرفته است. این کم توجهی در شهرستان‌هایی به غیر از تهران بیشتر به چشم می‌خورد، تا جایی که در همسایگی پایتخت، در شهرستان بزرگی همچون اسلامشهر، روابط عمومی‌ها آنچنان در محاق فراموشی قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد بسیاری از آنها هرگز وجود خارجی نداشته‌اند.
  حال با توجه به تلاش دولت برای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها از یک سو و عطش دریافت اطلاعات تازه و برقراری ارتباط دوسویه از طرف مخاطبان از سوی دیگر، باید این سؤال را پرسید که چرا روابط عمومی‌ها در اسلامشهر هر روز بیشتر از روز قبل از جایگاه واقعی خود فاصله می‌گیرند.
  نخستین پاسخ به این سؤال را می‌توان در نحوه انتصاب مسئولان روابط عمومی‌ها جست‌وجو کرد. بدیهی است که وقتی یک فرد بدون تخصص، تحصیلات و تجربه لازم و مرتبط به‌عنوان ویترین یک سازمان یا اداره برگزیده می‌شود، نمی‌توان انتظار زیادی از او داشت. مطمئناً این فرد نمی‌تواند نقش مؤثری در عرصه اطلاع‌رسانی ایفا کند. به این مسئله اضافه کنید این را که هنوز بسیاری از روابط عمومی‌های اسلامشهر یا وجود خارجی ندارند و یا موقعیتی شده‌اند برای نیروهایی که در هیچ جای دیگر سازمان نمی‌توان از آنها استفاده‌ای کرد.
  برای یافتن دومین پاسخ این سؤال باید به دیدگاه مدیران بازگشت. بسیاری از مدیران نگرش مثبتی به بحث آموزش ندارند. در حالی که با تخصیص اعتبار ویژه‌ای به این امر و الزام مسئولان روابط عمومی برای روزآمد شدن و کسب آموزش، می‌توان کمی به هدف نزدیک شد. این امر به تازگی توسط شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان اسلامشهر کلید خورده است و انتظار می‌رود با توجه ویژه کارکنان این بخش ثمرات فراوانی در پی داشته باشد. هرچند تجربه نشان داده است کارکنان این بخش تمایل چندانی به فرایندهای آموزشی ندارند و احتمالاً این آموزش‌ها هم آنطور که انتظار می‌رود مؤثر نخواهد افتاد.
  اما مهمترین پاسخ به سؤال مطرح شده، در عملکرد مدیران مستتر است. وقتی مدیران به برقراری ارتباطی دو سویه با مردم و رسانه‌ها که به نوعی نمایندگان افکار عمومی و یا دست کم جهت‌دهنده افکار عمومی هستند، علاقه چندانی ندارند، نمی‌شود از آنها انتظار داشت تا به کانال ارتباطی سازمان با افکار عمومی که همان روابط عمومی است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.
  به نظر می‌رسد برای بهبود وضعیت روابط عمومی‌ها، پیش از سرمایه‌گذاری در هر بخشی، ضرورت دارد برای تغییر نگرش مدیران قدمی برداشته شود.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فربین عوض پور
| 1391/1/27 - 07:30 |     0     0     |
بسیار عالی بود.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد