درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 23:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31861صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 29 آبان 1396 - 03:10
نقش و جایگاه رسانه در توسعه اعتماد و روابط اجتماعی
سارا فیروزیان - با توجه به این امر که رسانه زمینه‌ساز ایجاد و بسترساز انتقال پیام با فراهم‌آوری ارتباط بین گروههای انسانی است، در این پژوهش تلاش شده است نقش و جایگاه رسانه ‎ها را بر گسترش اعتماد اجتماعی و توسعه وفاق و روابط اجتماعی بر اساس نظریه‎ های جامعه‌شناسی بررسی شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از مهمترین دلواپسی‎ها و نگرانیهای انسان، با توجه به رشد و گسترش رسانه ‎ها و وسایل ارتباط جمعی در عصر حاضر، چگونگی فراهم آوردن بسترهای مطلوب و شایسته برای دست‎اندرکاران و عوامل انسانی جامعه است تا افراد بتوانند با کسب اطلاعات و بدست آوردن اعتماد، با حس مسئولیت، اگاهی و تعهد جامع و درست، به تحلیل مسائل حرف و اجتماع خود بپردازند.

 

 با توجه به این امر که رسانه زمینه‌ساز ایجاد و بسترساز انتقال پیام با فراهم‌آوری ارتباط بین گروههای انسانی است، در این پژوهش تلاش شده است نقش و جایگاه رسانه ‎ها را بر گسترش اعتماد اجتماعی و توسعه وفاق و روابط اجتماعی بر اساس نظریه‎ های جامعه‌شناسی بررسی شود.


با این حال، ما در عصر به‎ هم‎پیوسته‎ ای زندگی می‎ کنیم که مردم سراسر جهان در نظم اطلاعاتی واحدی مشارکت دارند. این وضع تا حد زیادی ناشی از برد بین‎ المللی ارتباطات مدرن است (چاوشیان، 1393). امروزه، انسانها بیش از هر زمان دیگری وقت خود را با تکنولوژ‎ی های ارتباطی می ‎گذرانند. در حالی‎که تلویزیون، رادیو، موسیقی، روزنامه‎ ها و مجلات به عنوان رسانه ‎های قدیمی جایگاه خود را بین مخاطبین تا حدودی حفظ کرده ‎اند.

 

شاید بتوان گفت امروزه افراد بیش از هر فعالیت دیگری درگیر رسانه‎ ها هستند؛ بطوریکه رسانه‎ ها محیط فرهنگی زمانه ما شده ‎اند (کروتی و هوینس، 1391). این رسانه‎ ها نه تنها فراهم کننده اطلاعات و سرگرمی برای انسانها هستند بلکه فراهم کننده بستر و کانالی برای ارتباط افراد و گروهها با یکدیگرند و بخش زیادی از ارتباطات و کنشهای متقابل افراد از کانال آنها برقرار می‎ شود (کمیل، 2010).


از نگاه جامعه شناسان دنیای امروزی به ارتباط مستمر یا کنش متقابل میان مردمی که بسیار جدا از یکدیگرند وابسته است. در طول چند دهه‌ گذشته، ما شاهد فرآیند همگرای تولید و توزیع و مصرف اطلاعات بوده ‎ایم، اگر روزگاری راه و روشهای ارتباطی مثل چاپ، تلویزیون و فیلم، حوزه ‎هایی نسبتاً قائم به ذات بودند، اکنون تا حد زیادی درهم ‎تنیده ‎اند (چاوشیان، 1393).


توسعه‎ اجتماعی فرایند ایجاد تحولات و تغییرات اساسی در ساختارها و روابط اجتماعی است. در حال حاضر یکی از مهمترین ارکان سنجش توسعه رشد کمی رسانه‎ هاست (میرفخرایی، 13). رهیافت توسعه‎ کلاسیک بر این امر تأکید دارند که رسانه‎ ها بخشی از سازوکارهای نوسازی در کشورهای در حال توسعه محسوب می‎ شود (متقی و همکار، 1393).


رسانه‎ ها در حوزه ‎های گوناگون زندگی دارای نقش اساسی هستند و زندگی بدون رسانه در دنیای امروزی قابل تصور نیست؛ زیرا افراد جامعه در جهان در حال گذار، بر اساس خط‎مشی رسانه‎ ها حرکت می ‎کنند. رسانه ‎ها با عملکرد خود سعی دارند تا رفتار قابل انتظار صاحبان خود را در افراد جامعه رواج دهند و تحول اجتماعی مطلوب اهداف خود را در مخاطبان خویش ایجاد نمایند (قربان‎زاده سوار و همکاران، 1395).


دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر، گلستان، ایران

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد