درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:57   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31775صفحه نخست » بانک و بیمهچهارشنبه، 17 آبان 1396 - 12:49
یادداشت/ تلاش بانک ملی ایران برای کاهش بیشتر مطالبات غیرجاری*
با توجه به آثار نامطلوب مطالبات غیرجاری بر صورت های مالی و عملکرد بانک ها، بانک ملی ایران یکی از مهمترین اقدامات خود را پیگیری وصول و کاهش مطالبات غیرجاری قرار داده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با توجه به آثار نامطلوب مطالبات غیرجاری بر صورت های مالی و عملکرد بانک ها، بانک ملی ایران یکی از مهمترین اقدامات خود را پیگیری وصول و کاهش مطالبات غیرجاری قرار داده است.

در دوران پساتحریم و به منظور برقراری ارتباطات و تعاملات بانک های داخلی با بانک های بین المللی، استاندارد بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی از اهمیت فراوانی برخوردار است و بانک های بین المللی اهمیت ویژه ای برای این نسبت قائل هستند. براساس استانداردهای جهانی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی باید بین 3 تا 5 درصد باشد که با روند فعلی، بانک ملی ایران به این نسبت نزدیک شده و تلاش برای کاهش بیشتر آن در اولویت اهداف و برنامه های عملیاتی هیات مدیره بانک قرار دارد.

در پایان سال 1395، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی(NPL) این بانک به 8ر7 درصد رسید که کاهش قابل ملاحظه ای محسوب می شود. این در حالی است که میانگین این نسبت برای بانک های بزرگ که سهم اصلی در بازار دارند، 8ر8 درصد است.

در همین راستا برنامه ریزی و هدف گذاری برای کاهش مطالبات غیرجاری از ابتدای سال برای هر یک از واحدها صورت گرفت و پیگیری دائمی و پایش روزانه هر گونه افزایش احتمالی و اعلام وضعیت انحراف هر واحد در مقاطع ماهانه به مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری در قالب بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات به منظور تسهیل شرایط بازپرداخت برای مدیونین مطابق با ضوابط و مقررات جاری از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این خصوص است.

از سوی دیگر بازنگری در بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات و اعمال تغییرات مقتضی با هدف تسریع و تسهیل تعیین تکلیف و وصول مطالبات غیرجاری اقدامات دیگری در این بخش بوده است.

در این بانک برنامه ریزی هدفمندی برای حداکثرسازی ظرفیت و پتانسیل موجود و دستیابی به اهداف کاهشی مطالبات غیرجاری به کار رفت، به گونه ای که با اجرا و کنترل مستمر برنامه ها و اهداف مورد انتظار، نتایج خوبی حاصل شده است.

کاهش 46 هزار میلیارد ریالی مطالبات غیرجاری از سال 1392 تا 1395، دستاورد مهمی برای بانک ملی ایران محسوب می شود و موجب برگشت بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول و بهبود صورت­های مالی بانک شده است.

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران*


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد