درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 22:24   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31709صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 11 آبان 1396 - 07:53
نقش کلیدی روابط عمومی در مصاحبه های مطبوعاتی
نویسنده: عادل میرشاهی (دانشجوی دکترای مدیریت کسب و کار دانشگاه تهران) - یکی از نقش های کلیدی روابط عمومی در هدایت مدیران سازمان و آماده سازی آنها برای مصاحبه های مطبوعاتی است. گروهی از خبرنگاران که برخی همسو و برخی غیر همسو با منافع سازمان هستند در نشست های مطبوعاتی شرکت می کنند. هر کدام از این افراد این پتانسیل را دارند که سازمان را با بحران های جدی روبرو کنند یا اعتماد مخاطبان را به سازمان افزایش دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از نقش های کلیدی روابط عمومی در هدایت مدیران سازمان و آماده سازی آنها برای مصاحبه های مطبوعاتی است.


گروهی از خبرنگاران که برخی همسو و برخی غیر همسو با منافع سازمان هستند در نشست های مطبوعاتی شرکت می کنند. هر کدام از این افراد این پتانسیل را دارند که سازمان را با بحران های جدی روبرو کنند یا اعتماد مخاطبان را به سازمان افزایش دهند.


سوال اینجاست که چه نوع برخوردی با این گروه مناسب است؟ و روابط عمومی به عنوان محور اطلاع رسانی سازمان، چه آموزشی را به مدیر در این خصوص ارائه می دهد؟


اول باید گفت که غالب مدیران احساس می کنند که خودشان بهتر از هر کسی فضای مطبوعاتی را می شناسند و خودشان می دانند که چه پاسخی به مطبوعات بدهند.


دوم اینکه برخی معتقدند به دلیل ساختار بروکراتیک کشور که دچار نوعی بیماری است، اساسا هیچ اهمیتی ندارد مدیر در این کنفرانس ها چه می گوید. چون حتی اگر موضوع طرح شده چالش زا باشد، بعد از مدتی فراموش می شود و کسی آن را به صورت حقوقی دنبال نمی کند.


در مورد اول روابط عمومی باید حتما سوالاتی را که برای بسیاری از خبرنگاران مطرح شده و فضای روندهای خبری را شکل می دهد، با مدیر در میان بگذارد. این می تواند در قالب یک یا دو صفحه خلاصه شود و قبل از مصاحبه در اختیار مدیر قرار داده شود.


اما اگر در کنار آن فرصت یافتید به عنوان مدیر روابط عمومی در کنار مدیر حاضر شوید، یادآوری یک سری نکات حائز اهمیت است:


1. به هیچ وجه با خبرنگاران درگیر نشوید.


2. از شیطنت های خبرنگاری بد نگویید.


3. سعی کنید تا جایی که می توانید به خاطر کار خوبی که می کنند از آنها تقدیر و تشکر کنید. (این عمل باید با هدایایی که روابط عمومی ها در هر نشست خبری می دهند کامل شود.)


4. وارد حاشیه نشوید.


5. مجبور نیستید به همه سوالات پاسخ بدهید، در مورد سوالاتی که مشکوک هستید، اجازه بخواهید که اطلاعاتتان را کامل کنید و سپس پاسخ دهید.


6. عصبانی نشوید.


7. اگر خبرنگار خبری جدید را به شما داد که نمی دانستید، سورپرایز نشوید، اما پاسخ هم ندهید، شما باید بیشترین اطلاعات را در مورد سازمان داشته باشید. اما باید در عین حال پاسخ هایتان موثق باشد. به همین دلیل همه این موارد را می توانید به بعد موکول کنید.


8. از مباحث مهم خبرنگاران یادداشت بردارید و بعد از روی یادداشت هایتان پاسخ بدهید.


9. محورهای اصلی صحبتتان را حتما انجام بدهید.


10. اهانت خبرنگاران را با اهانت پاسخ ندهید.


این نکات می تواند به مدیرتان شرایطی را از نظر رفتاری بدهد که او با مسائل منطقی برخورد کرده و از پاسخ های احساسی دور شود. به ویژه در خاطر بسپارید که دیگر آن زمانی که در مرحله اول همه چیز را تکذیب کنید گذشت.

 

اگر به اشتباه خبری را تکذیب کنید، به شدت اعتبارتان را از دست می دهید. اما شما می توانید برای نادانسته هایتان وقف بخرید و اینها مهمترین نکاتی هستند که باید یک مدیر روابط عمومی با مدیر خود مطرح کند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد