درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31660صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 19 آذر 1396 - 09:47
مختصات اصلی جامعه خلاق روابط‏ عمومی
مهدی باقریان رییس موسسه کارگزار روابط عمومی - باید به این واقعیت توجه داشت که ایده‌های خلاقانه موجب ایجاد دگرگونی‌ و انقلاب‌ در صنعت روابط‎ عمومی می‎ شود و این دگرگونیها را می‌توان به روشهای مختلف ایجاد و گسترش داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک جامعه یا شاغل حرفه ‏ای روابط عمومی معمولا باید دارای ویژگیهای زیر باشد:


الف: پذیرش و تطبیق حرفه ‎ای
برای این که بتوانید خودتان را با تغییرات و چالشهای جدید تطبیق دهید باید سه اصل حیاتی زیر را همواره مدنظر داشته باشید:


1. اخلاق حرفه‏ ای: بکارگیری شیوه ‎های ارتباطی اخلاقی صادقانه و محترمانه در روابط ‎عمومی به منظور رسیدن به درک متقابل، تحقق اهداف سازمانی و خدمت به منافع عمومی بسیار اهمیت دارد.


2. خلاقیت و نوآوری: "للده مک کوی" می‏ گوید شهرت ما بستگی به خلاقیت ما دارد. کارگزاران روابط‎ عمومی نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در درک و مدیریت خلاقیت دارند.


باید به این واقعیت توجه داشت که ایده‌های خلاقانه موجب ایجاد دگرگونی‌ و انقلاب‌ در صنعت روابط‎ عمومی می‎ شود و این دگرگونیها را می‌توان به روشهای مختلف ایجاد و گسترش داد.


3. تمایز: کارگزاران روابط‎عمومی باید در همه امور متفاوت، یگانه و منحصر بفرد باشند. در واقع یک روابط عمومی متمایز خلق کنند که از هر حیث با بقیه روابط عمومی‏ها فرق داشته باشد.
فعالیتهای روابط عمومی از شش حیث باید متمایز باشد:
3-1- باید درون‌مایه‌ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را بسوی خود بکشد.
3-2- باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد.
3-3- باید واکنشی احساسی برانگیزد. این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت از نوع عقلانی باشد.
3-4- باید کنجکاوی را تحریک کند. مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند.
3-5- باید مخاطبان را شگفت‌زده کند.
3-6- باید از هر حیث برجسته باشد.
توجه مردم به اموری جلب می‌شود که خارج از الگوهای رایج باشد. پس یک راه این است که فعالیتهای شما بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مخاطبان و مشتریان درباره‌ شما انتظار دارند.

ب: رهبری اندیشمندانه
همیشه برای رسیدن به موفقیت در صنعت روابط‎ عمومی، تحقیقات و بکار بستن نتایج آن و ایده‎ های نوآورانه و یادگیری برخی مهارتها- که برای رهبری آینده به آن نیاز است- از اهمیت ویژه ‎ای برخوردار بوده است.


کلید این موفقیت، دیدگاههای اندیشمندانه و عالمانه در مورد مسایل مرتبط با حرفه روابط ‎عمومی است. بعلاوه در روابط ‎عمومی آموزش و انجام درست تحقیقات اهمیت بالایی دارد. بقول "آن گرگوری"، روابط ‎عمومی جزء لاینفک فرایند توسعه استراتژیک است که نتیجه تحقیقات گسترده و پیوسته و تحلیل ماهرانه است.

ج: درک محرکهای اصلی رشد
بسیار مهم است که محرکهای اصلی رشد صنعت روابط عمومی با دقت و جزییات هر چه بیشتر درک شود.


حرفه ‎ای‏ های روابط عمومی باید خودشان را با تغییرات و چالشهای جدید تطبیق دهند و این موضوع را درک کنند که استعداد، مهارت و خلاقیت برای پیشرفت حرفه روابط عمومی بسیار حیاتی است.

د: مشارکت در مدیریت موضوعات مهم روز
شاغلان روابط عمومی باید تصویر واضحی از جامعه ‏ای که در آن زندگی می ‏کنند، داشته باشند. این فرآیند آنها را به ایجاد تمرکز بیشتر بر فرصتهای رشد حرفه ‏ای آماده می ‏کند.


از اینرو کارگزاران روابط ‏عمومی باید فعالانه در حل موضوعات مهم روز جامعه مشارکت داشته باشند و خودشان را برای کمک به مردم آماده بکنند.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد