درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:44   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31531صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 24 مهر 1396 - 21:28
استراتژی ها و چگونگی تبلیغات و فعالیت های روابط عمومی در صنعت فولاد
برخی شرکت های بازرگانی فولاد تمام توان مالی و انسانی خود را به کار می گیرند تا خلأ ایجاد شده توسط تولیدکنندگان را پر کنند و سهم خود را از بازار افزایش دهند. از این رو خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین مفاهیم روابط عمومی و تبلیغات است که فعالان حوزه فولاد باید بیش از پیش به این مهم توجه کرده و در مسیر بهبود خدمات پس از فروش خود گام بردارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای اینکه در مورد تبلیغات و روابط عمومی صحبت کنیم ابتدا باید مفهوم بازاریابی را بشناسیم. بازاریابی هر راهی است که از طریق آن می توان به مشتریان بالفعل و بالقوه خود دسترسی پیدا کرد که تبلیغات و روابط عمومی هر دو از زیرمجموعه های آن هستند. دو عنصر تبلیغات و روابط عمومی به تولیدکنندگان این امکان را می دهند که پیام خود را به طور مستقیم به بازار هدف برسانند و مشتریان را به استفاده از خدمت یا محصول خود ترغیب کنند.

استفاده از این عناصر در صنعت فولاد نیز مانند صنایع دیگر دارای پیچیدگی است که در این مطلب تلاش شده به صورت مختصر و روان به این موضوعات پرداخته شود. شرکت های فعال در حوزه فولاد به چند روش می توانند در زمینه تبلیغات و روابط عمومی فعالیت کنند که مهم ترین آنها عبارتند از معرفی و شناساندن محصول و برند خود به بازار هدف، تسهیل و بهبود شرایط و روند خرید محصولات برای مشتریان و خدمات پس از فروش.

معرفی و شناساندن محصول و برند خود به بازار هدف
فعالان این حوزه از آنجایی که بازار هدفی مشخص دارند، صنایع غیر مرتبط را مخاطب قرار نمی دهند و به روش های مشخصی اقدام به معرفی محصول و برند خود می کنند. ترویج نقش بسیار مهمی در بازاریابی دارد که مرسوم ترین روش آن در دنیا برگزاری نمایشگاه و همایش های تخصصی است.

برگزاری این رویدادها و دعوت از مشتریان بالقوه و بالفعل در بازارهای هدف داخلی و بین المللی تأثیر بسزایی در ایجاد ارتباط با مشتری و شناساندن محصولات و برند شما به بازار هدف دارد که مدیران این حوزه باید از این فرصت ها استفاده کرده و ظرفیت های تولید و سطح کیفی و سایر ویژگی های برند خود را به بازار هدف معرفی کنند.

تسهیل و بهبود شرایط و روند خرید محصولات برای مشتریان
شرکت های فعال در این حوزه کالاهای خود را با شرایط پرداخت و تحویل خاص به بازار عرضه می کنند که در اکثر موارد این شرکت ها، مصرف کننده را ملزم به پرداخت مبلغ به صورت پیش پرداخت و نیز تحویل های مدت دار می کنند. تفاوت در نحوه دریافت پیش پرداخت و نیز در مدت زمان تحویل کالا از عواملی هستند که به شدت بر انتخاب مصرف کننده تأثیر گذار هستند اما هنگامی که در مورد کالاهایی که به صورت انحصاری توسط یک شرکت تولید می شوند صحبت می کنیم مصرف کننده چاره ای جز پذیرفتن شرایط تولید کننده ندارد. از این رو بهبود در شرایط پرداخت به طور مثال و نیز تحویل کالا در مدت زمان کوتاه تر و عدم تأخیر در تاریخ تحویل و LC فروش اعتباری به صورت می تواند ترغیب کننده مشتری برای انتخاب برند شما باشد.

خدمات پس از فروش
خدماتی که تولیدکنندگان و تجار این حوزه پس از فروش و تحویل کالا به مشتری، ارتباط مستقیم با اعتبار برند آنها دارد. در کارخانه های تولید فولاد و همچنین تجاری که در بازار آزاد این حوزه فعالیت دارند یا خدمات پس از فروش وجود ندارد یا اینکه به حدی پیچیده است که مصرف کننده معمولا از آن صرف نظر می کند. در این شرایط شرکت هایی که پس از فروش محصول خود نیز به مشتریان خدمات می دهند و در صورت بروز مشکل در کنار آنها می مانند و برای رفع مشکل تمام توان خود را به کار می گیرند در جلب رضایت مشتریان بسیار موفق تر خواهند بود و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهند.

به طور مثال اگر کالایی که به دست مشتری رسیده معیوب باشد، شرایط پیگیری بسیار پیچیده و زمانبر بوده و در نهایت به پرداخت مبلغ محدودی به عنوان ضرر و زیان ختم می شود، در صورتی که این امر با اصول مشتری مداری مطابقت ندارد و تولید کننده یا فروشنده کالا موظف به مرجوع کردن کالای معیوب و جایگزین کردن آن با کالای با کیفیت است.

در این راستا برخی شرکت های بازرگانی فولاد تمام توان مالی و انسانی خود را به کار می گیرند تا خلأ ایجاد شده توسط تولیدکنندگان را پر کنند و سهم خود را از بازار افزایش دهند. از این رو خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین مفاهیم روابط عمومی و تبلیغات است که فعالان حوزه فولاد باید بیش از پیش به این مهم توجه کرده و در مسیر بهبود خدمات پس از فروش خود گام بردارند.

کارشناس ارشد کسب وکار

منبع: forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد