![](/media/image/1396/07/18/3641525-8231544-photo_2017-09-03_10-33-24.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهارستان به منظور فرهنگ سازی، ترویج پیام و اهداف قیام حضرت سید الشهداء اباعبدالله الحسین(ع)، مسابقه کتابخوانی پیام های عاشورا را برای هیئات مذهبی برگزار می کند.
نامزدان انتخابات شورای هیئات مذهبی و کلیه اعضای محترم این هیئات می توانند با مطالعه کتاب «حضرت زینب کبری(س) سردبیر رسانه عاشورا» تالیف محقق و پژوهشگر بهارستانی آقای محمد جواد محسن زاده (انتشارات کارگزار روابط عمومی) و پاسخ گویی صحیح به سوالات چهارگزینه ای (که در ادامه خبر می آید) در این مسابقه شرکت کنند.
مهلت شرکت در مسابقه از هم اکنون آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد.
علاقه مندان و شرکت کنندگان برای تهیه کتاب و تحویل پاسخنامه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهارستان واقع در شهرستان بهارستان، بلوار آیت الله طالقانی(ره)، جنب آتش نشانی گلستان، ساختمان جلیلی، طبقه دوم مراجعه نمایند.
گفتنی است شهرستان بهارستان یکی از شهرستان های استان تهران است که با داشتن بیش از 1300 هیئت مذهبی به شهرستان ولایت مدار و عاشورایی تبار زبانزد می باشد و انتخابات انتخابات شورای هیئات مذهبی این شهرستان در پنجم آبان سال جاری برگزار خواهد شد.
سوالات مسابقه:
1. فلسفه قیام عاشورا و علل آن عبارت است از:
الف) امر به معروف و نهی از منکر
ب) زنده کردن ارزشها و اخلاق اسلامی، ایستادگی در برابر ظالم
ج) اصلاح امور امت اسلام، احیای سنت نبوی و از بین بردن بدعتها، احیای احکام الهی و یاری ستمدیدگان
د) همه موارد
2. منظور از سردبیری بانوان قهرمان کربلا، حضرت زینب کبری(س) چیست؟
الف) مخاطب رسانه عاشورا
ب) پیام به عنوان عنصر اصلی ارتباط
ج) روایت گری، مدیریت افکار عمومی و انتقال اهداف و پیام نهضت عاشورا از سال 61 قمری و کربلا به طول تاریخ و وسعت جغرافیای تمام جهان
د) همه موارد
3. خالق و مدیر رسانه کربلا کیست؟
الف) حضرت زینب کبری(س)
ب) حضرت امام حسین(ع)
ج) حضرت امام سجاد(ع)
د) همه موارد
4. کدام یک از روش های ارتباطی ذیل، ارتباط کلامی است؟
الف) سخنرانی، خطابه
ب) مناظره و دیالکتیک
ج) مدح و رثا، روضه خوانی، شبیه خوانی، نمایش و...
د) همه موارد
5. در قیام عاشورا، چه کسی با نقشآفرینیِ تبلیغاتی، عملیات روانی رسانهای و انتقال پیامهایی با مضمونِ علل، آثار و پیامدهای نهضت عاشورا، تفسیر وقایع و بهرهبرداری به موقع از قدرت رسانه، باعث اثرگذاری و جهت دهی افکار عمومی و پیامرسان خون شهدا شدند؟
الف) حضرت زینب کبری (س)
ب) حضرت امام حسین(ع)
ج) حضرت امام سجاد(ع)
د) مسلم ابن عقیل
6. در دیدگاه چه کسی، رسانه وظیفه اصلی هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی را دارد؟
الف) حضرت امام خمینی(ره)
ب) حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)
ج) مارشال مک لوهان
د) حضرت زینب کبری(س)
7. کدام یک از موارد ذیل از معجزات قرآن کریم به عنوان رسانه دین مبین اسلام می باشد؟
الف) جامعیت، تنوع و تازگی
ب) نقوذ، فصاحت و بلاغت و هنر الفاظ
ج) نامحدود بودن معارف و عدم تناقض
د) همه موارد
8. کدام یک از شخصیت های انقلابی ذیل با با الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) در صحنه مبارزات سیاسی و اجتماعی و ایراد سخنرانی کوبنده درخشید؟
الف) خانم زهرا محمودآبادی
ب) خانم دکتر بنت الشاطی
ج) خانم بنت الهدی صدر
د) همه موارد
9. محور تبلیغات حضرت زینب کبری(س) در کوفه چه بود؟
الف) سرزنش مردم
ب) جلوگیری از تحریف نهضت و معرفی جنایات حکومت
ج) معرفی امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)
د) همه موارد
10. ابعاد مبارزاتی امام سجاد(ع) با مظالم و مفاسد عصر خویش شامل چه مواردی بود؟
الف) سلسله برنامه های ارشادی، فرهنگی و تربیتی و مبارزات غیرمستقیم
ب) شب عاشورا و پرستاری
ج) هماهنگی در تبلیغات و بهره گیری از درون مایه تبلیغی
د) همه موارد
|