درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:19   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31378صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 5 مهر 1396 - 09:12
روابط عمومی و نقش مهم آن در سرمایه گذاری
پروین خدادادی حدادان / دانشجوی دکتری ارتباطات - روابط عمومی باید در تعامل و همفکری و همکاری مستمر با واحدهای مرتبط با جذب سرمایه گذار بوده و ضمن راه اندازی بانک های اطلاعاتی تخصصی، پاسخ دهنده ای حرفه ای به سوالات سرمایه گذاران باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دنیای کنونی اگر از دیدگاه اقتصادی، سرمایه گذاری را عبارت از خرید یک کالای غیر مصرفی برای ایجاد درآمد یا ایجاد ثروت بدانیم، از دیدگاه مالی تعریف سرمایه گذاری عبارت می شود از خرید دارایی های مالی به منظور کسب درآمد بوسیله فروش آن در آینده با قیمت بالاتر.

 

به عنوان مثال ساخت یک کارخانه تولیدی نمونه ای از سرمایه گذاری از دیدگاه اقتصادی است و خرید سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات می تواند نمونه هایی از سرمایه گذاری از دیدگاه مالی باشد و چون این موضوع یکی از مهمترین دغدغه های انسان امروزی است و تقریبا" تمام فعالیت انسان ها در راستای تامین منابع مالی موردنیاز برای رفع هزینه های زندگی است،

 

با گذشت زمان به همان نسبت که روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی در جامعه پیچیده تر می شود، پیشرفت صنعت خدمات مالی نیز شدیدتر گردیده و در عین حال فرصت های مناسبی نیز برای بهره برداری فراهم می گردد.

 

در این راستا اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، تبلیغات و بازاریابی برای فراهم نمودن زمینه مشارکت در سرمایه گذاری از اهمیت زیادی برخوردار است و روابط عمومی ها در این عرصه نقش مهمی را بر عهده دارند.

 

 اهمیت روابط عمومی در فرآیند اطلاع رسانی، ارتباط، همفکری، تفاهم و تعامل با سرمایه گذاران و سایر مخاطبان با توجه به وظائف، اهداف و ماموریت های تخصصی روابط عمومی ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا در سطح سازمان ها تنها روابط عمومی است که می تواند ابعاد مختلف یک سرمایه گذاری را با در نظر گرفتن ویژگی های مخاطبان در اسرع وقت و با بیانی ساده یا تخصصی از طریق رسانه ها به آگاهی عموم مردم و صاحب نظران و مخاطبان اصلی برساند.

 

البته روابط عمومی ها می بایست دارای اطلاعات وسیعی از ابعاد مختلف سرمایه گذاری ها باشند که این اطلاعات زمینه ساز طراحی و اجرای برنامه های ارتباطی جهت اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی و بازاریابی برای سرمایه گذاران محسوب می شود که تهیه فهرستی از اطلاعات کامل پروژه های قابل سرمایه گذاری و قراردادن آنها در سایت های مرتبط به چند زبان زنده دنیا، انتشار آنها به صورت مکتوب در نشریات و بروشورها و ارسال این اطلاعات برای افراد و گروه ها و سازمان های مرتبط داخلی و خارجی از اقدامات اولیه و اساسی این موضوع محسوب می شود.

 

همچنین روابط عمومی باید در تعامل و همفکری و همکاری مستمر با واحدهای مرتبط با جذب سرمایه گذار بوده و ضمن راه اندازی بانک های اطلاعاتی تخصصی، پاسخ دهنده ای حرفه ای به سوالات سرمایه گذاران باشد.

 

پاسخ صادقانه، صحیح، منطقی برای ابهام زدائی از سرمایه گذاری و فراهم آوردن زمینه مشارکت سرمایه گذاران در اجرا، بیش از پیش نقش خطیر و پررنگ روابط عمومی در این موضوع را نشان می دهد. البته نباید فراموش کرد که موفقیت روابط عمومی در این ماموریت های مهم، نیازمند داشتن نقشه ی راه همه جانبه در زمینه های مختلف جذب سرمایه است.

 

همچنین درج مقالات تخصصی در نشریات و سایت های تخصصی، حضور مسئولان اجرائی و سرمایه گذاران در برنامه های مختلف رادیوئی و تلویزیونی، برگزاری نشست های تخصصی و حضور در همایش ها و نمایشگاه ها و تنظیم برنامه هائی برای استفاده از ظرفیت های نخبگان داخلی و خارجی برای موفقیت برنامه های آتی و بلند مدت از جمله سایر وظایف روابط عمومی است.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد