درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 25 خرداد 1403 - 08:46   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  هنر حل چالش‌های دشوار به عنوان یک کارآفرین
  5 چالشی که هر مشتاق بازاریابی باید برای آن آماده باشد
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر ‌شد
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی با تکریم از شادروان دکتر سید وحید عقیلی و حضور خانواده ایشان برگزار شد
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و تجلیل از پیشکسوت این عرصه، دکتر برات‌الله صمدی‌راد
  کتاب "انقلاب هوش مصنوعی در روابط‌عمومی" رونمایی شد
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی در حال برگزاری است
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31294صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 26 شهریور 1396 - 20:09
اثربخشی ارتباطات در روابط عمومی
برای دستیابی به ارتباطات اثربخش، لازم است برنامه ریزی لازم براساس تحلیل ارتباطات، قبل از اقدامات انجام شود. همچنین اثربخشی روابط عمومی و فعالیت های ارتباطی، به تحلیل کامل عناصر ارتباطی بستگی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای دستیابی به ارتباطات اثربخش، لازم است برنامه ریزی لازم براساس تحلیل ارتباطات، قبل از اقدامات انجام شود. همچنین اثربخشی روابط عمومی و فعالیت های ارتباطی، به تحلیل کامل عناصر ارتباطی بستگی دارد.

برای شناخت کامل و تحلیل ارتباط، نیازمند تحلیل فرستنده، تحلیل پیام، تحلیل کانال ارتباطی، تحلیل گیرنده، تحلیل تأثیرات، تحلیل پارازیت و تحلیل شرایط وقوع ارتباط هستیم. با مقاله تحلیل ارتباطات به نقل از modir.tv همراه باشید.

1- تحلیل فرستنده
در تحلیل فرستنده باید حداقل اعتبار فرستنده را مدنظر قرارداد. اعتبار فرستنده به موارد زیر وابسته است.
- قبل از برقراری ارتباط (اعتبار اولیه: ظواهر و سوابق)
- حین برقراری ارتباط (اعتبار ثانویه: عملکرد)
- بعد از برقراری ارتباط (اعتبار نهایی: اولیه به علاوه ثانویه)

2- تحلیل پیام
روش مرسوم تحلیل محتوا با محوریت تحلیل پیام انجام می گیرد. در تحلیل پیام باید به تحلیل انواع پیام شامل موارد زیر توجه کنیم.
- فی نفسه (اصلی)
- برداشتی (فرستنده)
- ارسالی (فرستنده)
- دریافتی (گیرنده)
- ادراکی (گیرنده)

3- تحلیل کانال (رسانه)
با این پیش فرض مک لوهان که «رسانه همان پیام است»، تأکید بر توانمندی های ذاتی رسانه ها دارد و اینکه هر کدام از رسانه ها تأثیرات متفاوتی بر مخاطبان دارند؛ حتی با پیام های مشترک زیرا ارتباطات رو در رو، رسانه های فردی، رسانه های جمعی و روش های نوین ارتباطی در ذات خود، افراد را به گونه های متفاوتی جذب کرده و به گونه های متفاوت بر آنها تأثیر می گذارند.

4- تحلیل گیرنده
مخاطبان به دلیل تفاوت های فردی، به گونه های متفاوتی از فرستنده، رسانه، پیام و… تأثیر می پذیرند.
- جنس (مرد و زن)
- سواد (بیسواد/ کم سواد/ بزرگسال)
- مذهب
- فرهنگ
- سن (خردسال/ میانسال/ بزرگسال)
- و پایگاه (اجتماعی و اقتصادی) افراد، سهم عمده ای در شدت و سرعت انتقال پیام دارند.

5- تحلیل تأثیرات
هرچند شدت، سرعت، جهت، و قدرت تأثیرات ارتباطی به توانمندی های فرستنده، نوع و اندازه پیام، ویژگی ها و شرایط گیرنده، وجود پارازیت و نوع رسانه بر می گردد، اما بیش از هر چیزی تحت تأثیر شدید شرایط زمانی، مکانی و اجتماعی وقوع ارتباط است.

همه این شرایط تأثیرات پیش بینی شده (تأثیرات آنی) و پیش بینی نشده (پیامدهای آتی) را برای فرستنده، گیرنده و اجتماع در پی دارد.

6- تحلیل پارازیت
پارازیت های نرم افزاری (ویژگی های خاص فرستنده، گیرنده و…)، پارازیت های سخت افزاری و پارازیت های ساختاری باید در تحلیل ارتباط مورد توجه قرار گیرد.

7- تحلیل شرایط وقوع ارتباط
تحلیلگر ارتباط باید به شرایط وقوع ارتباط و به ویژه به شرایط زمانی و مکانی وقوع آن توجه و تأکید داشته باشد.

در میان فعالیت های روابط عمومی، آنچه میزان اثربخشی آن باید بیش از سایر فعالیت های مورد توجه قرار گیرد، بررسی اثربخشی پیام های تبلیغاتی است زیرا بخش عمده ای از فعالیت ها و هزینه های روابط عمومی صرف تبلیغات می شود.

مدل 5M
برای برنامه ریزی تبلیغاتی، الگوهای متفاوتی وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به الگوی 5M اشاره کرد.
- در گام اول این الگو، هدف تعیین می شود.
- سپس بودجه ی لازم برای تبلیغات تخصیص می یابد.
- در گام بعدی نسبت به تصمیم گیری رایج به پیام تبلیغاتی اقدام می شود.
- برنامه ریزی رسانه ای صورت می پذیرد.
- و در نهایت به منظور تعیین اثربخشی برنامه تبلیغات، نتایج به دست آمده با اهداف از پیش تعیین شده مقایسه می شوند.


منبع: http://forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی در حال برگزاری است


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و تجلیل از پیشکسوت این عرصه، دکتر برات‌الله صمدی‌راد


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی با تکریم از شادروان دکتر سید وحید عقیلی و حضور خانواده ایشان برگزار شد


  کتاب "انقلاب هوش مصنوعی در روابط‌عمومی" رونمایی شد


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر ‌شد


  5 چالشی که هر مشتاق بازاریابی باید برای آن آماده باشد


  هنر حل چالش‌های دشوار به عنوان یک کارآفرین


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد