درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 11:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31282صفحه نخست » یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 04:54
عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی دولت
اطلاع رسانی ابزار مهمی در جهت تبیین عملکرد دولت ها است، اما دولت یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود با تکیه بر اینکه مردم بهترین قاضی هستند تلاشی در جهت ارائه عملکرد خود در رسانه های مختلف نداشته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اطلاع رسانی ابزار مهمی در جهت تبیین عملکرد دولت ها است، اما دولت یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود با تکیه بر اینکه مردم بهترین قاضی هستند تلاشی در جهت ارائه عملکرد خود در رسانه های مختلف نداشته است.


این سیاست تا آنجا پیش رفت که رسانه های منسوب به دولت نیز آنچنان که باید در جهت گزارش عملکرد دولت قدم جدی برنداشتند و همواره منفعل عمل کردند؛ رویه ای که با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات گسترده رسانه ها و افراد مخالف سبب لطمه خوردن دولت شده است.


عملکرد منتقدان دولت که به زعم بسیاری از صاحب نظران اکنون بیش از انتقاد تبدیل به غرض ورزی شده است با عدم تکیه دولت بر شفاف سازی عملکرد، این خطر را ایجاد کرده است که در میان مردم این تصور ایجاد شود که عملکرد دولت یازدهم ضعیف بوده و تمام دستاورد های این دولت نادیده گرفته شود.

نگاه تبلیغاتی
دولت از ابتدا نگاه تبلیغاتی نداشته است تا از طریق این نگاه عملکردش را شفاف سازی کند. همواره تصور دولت این بوده است که با نگاه تبلیغاتی صداقت و شفافیت عملکردش را خدشه دار می کند. بنابراین هیچ گاه برای ارائه عملکرد خود نگاه تبلیغاتی نداشته است.


براساس چنین نگاهی تیم اطلاع رسانی دولت نیز در جهت شفاف سازی عملکرد دولت برنامه ویژه ای را تدارک ندیده است؛ مقوله ای که شاید رویه قابل دفاعی نباشد، زیرا همواره منتقدان و مخالفانی وجود دارند که با تکیه بر قدرت رسانه در جهت مقابل دولت حرکت می کنند و عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی دولت در این شرایط می تواند به ضرر دولت تمام شود.


در همین رابطه بی توجهی دولت به فضای مجازی نیز می تواند از جمله موارد ضعف اطلاع رسانی دولت قلمداد شود. در حالی که امروزه نزدیک ترین دوست مردم به آنها گوشی های موبایل شان است، دولت همواره این رسانه قدرتمند را نادیده گرفته است. براساس تحقیقات به عمل آمده، هر فرد در روز به طور میانگین 72 بار به گوشی موبایل خود مراجعه می کند.


این به آن معناست که نقش شبکه های مجازی در روند اطلاع رسانی بسیار پر رنگ است، اما متأسفانه شورای اطلاع رسانی دولت به این رسانه پرقدرت و فضای مجازی بی اعتناست و اساسا این فضای مجازی را به رسمیت نمی شناسد تا با تکیه بر آن بخواهد درباره عملکرد دولت شفاف سازی کند.

شفاف سازی
تبلیغات نوعی جهت دهی به افکار عمومی است و دولت اساسا با بحث تبلیغات مخالف است. من معتقدم قوی شدن بخش اطلاع رسانی دولت کمک می کند تا دولت ارتباط بهتری با مردم پیدا کند و قدرت گیری تیم اطلاع رسانی مردم باور مردم به دولت را قدرت می بخشد تا با شفاف سازی مردم به این حقیقت دست پیدا کنند که مدیران دولتی به دنبال رفع مشکلات و نه تشدید آن هستند.

 

حتماً دولت باید بر این مقوله تمرکز کند و با ایجاد شورای مشاوران از نظرات مردم در سطوح مختلف آگاه شوند تا با تکیه بر تصور مردم نسبت به دولت بتوان رویه مناسبی در جهت افکار عمومی در پیش گرفت و استفاده مثبتی از این امر کرد.
 

مصطفی حسنی، کارشناس تبلیغات

منبع: http://forsatnet.ir

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد