درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:37   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31281صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 24 شهریور 1396 - 21:04
ناتوانی دولت در اطلاع رسانی با همان تیم قبلی ادامه دارد
در حالی که دولت یازدهم با ضعف مفرط دفتر اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری نتوانست در برابر هجوم منتقدان از دستاوردهای خود دفاع کند اکنون نیز پس از گذشت نزدیک به 100روز پس از پیروزی حسن روحانی همان تیم برسرکار است. علاوه بر این ابقای مدیران روابط عمومی اکثریت وزارتخانه ها نیز موجب شده است در برهمان پاشنه بچرخد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حالی که دولت یازدهم با ضعف مفرط دفتر اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری نتوانست در برابر هجوم منتقدان از دستاوردهای خود دفاع کند اکنون نیز پس از گذشت نزدیک به 100روز پس از پیروزی حسن روحانی همان تیم برسرکار است. علاوه بر این ابقای مدیران روابط عمومی اکثریت وزارتخانه ها نیز موجب شده است در برهمان پاشنه بچرخد.

حسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در نوشته ای ضمن نقد رفتار نهاد دولت در اطلاع رسانی به رفتار ضعیف این نهاددر باره رشد 7درصدی بهار امسال انتقاد کرده است. این نوشته را می خوانید


ایرانیان، شوربختانه در ماه‌های تازه سپری‌شده به دلیل مبارزه سیاست‌ورزان برای رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری با هر انگیزه و نیت، روندی فزاینده را تجربه کرده است. در بحبوحه انتخابات ریاست‌جمهوری، منتقدان دولت یازدهم باهدف تضعیف موقعیت رقیب خود در میان رأی‌دهندگان، آمارهای ناامیدکننده‌ای از تهیدستی ایرانیان و ابعاد گسترده فساد و رانت‌خواری و همچنین تعطیلی کارخانه‌ها و رکود شدید اقتصاد به مردم ارائه نمودند. از سوی دیگر رئیس‌جمهور مستقر و هواداران دولت یازدهم نیز آمار و اطلاعات گسترده‌ای از وخامت اوضاع اقتصاد در صورت پیروزی رقیب ارائه دادند.

انتشار این حجم گسترده از خبرهای ناامیدکننده و البته واقعیت‌های سرسخت در اقتصاد، مثل رشد فزاینده نرخ بیکاری و ناامیدی از سرمایه‌گذاری تازه و بدهی‌های دولت به بانک‌ها نیز فضای خسته‌کننده و رخوت‌آمیزی در ذهن و دل شهروندان پدیدار کرده است.در چنین فضای سرد و نامساعدی، اعلام آمار کلان مربوط به رشد اقتصادی 7 درصدی محصول ناخالص داخلی از سوی رئیس‌جمهور می‌توانست با ذوب نمودن یخ دلسردی، چراغ امید را در دل‌ها زنده کرده و شادابی را به جامعه بازگرداند. اعلام آمار مربوط به رشد بخش‌های گوناگون اقتصاد در بهار امسال نسبت به بهار پارسال، از سوی رئیس دولت دوازدهم که در آن تأکید شده رشد محصول ملی بدون نفت حتی از رشد محصول ملی با نفت نیز فراتر رفته است، جای خوشحالی دارد.

 

 براساس اعلام رئیس‌جمهور، محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 90 در سه‌ماهه نخست سال 96 به رقم 1.836.427 میلیارد ریال با احتساب نفت و 1.456.693 میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، درحالی‌که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت 1.723.857 میلیارد ریال و بدون نفت 1.361.005 میلیارد ریال بوده که نشان از رشد 6.5 درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و 7 درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در فصل بهار سال 1396 دارد.

نتایج مذکور حاکی از آن است که در سه‌ماهه نخست سال جاری، رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی 3.1، گروه صنعت 4.9 و گروه خدمات 8.3 درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل، رشد داشته است. محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب 15 بخش اصلی متشکل از 42 رشته فعالیت انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیربخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیربخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، هتل و رستوران، حمل‌ونقل و ارتباطات، واسطه‌گری‌های مالی، مستغلات، امور عمومی، آموزش، بهداشت و مددکاری و سایر خدمات است.

 

درباره این رخداد بزرگ و خرسندکننده ضروری است چند نکته در کانون توجه قرار گیرد. نخست، غفلت رخ‌داده در امر اطلاع‌رسانی آگاهانه و مطلوب رشد 7 درصدی تولید ملی است، که به معنای واقعی بدون در نظر گرفتن معیارها و ضرورت‌های این حوزه صورت گرفت. شوربختانه دستگاه اطلاع‌رسانی دولت این اتفاق مهم را در مقطعی رو کرد که هم‌میهنان درگیر و دار تدارک و برنامه‌ریزی برای استفادهٔ مطلوب از تعطیلات دوروزه بود.

 

انتخاب بازهٔ زمانی نامناسب باعث گردید این خبر داغ و امیدوارکننده بازتاب چندانی در رسانه‌ها نداشته باشد و به قول اصحاب رسانه، تلف شود. با در نظر داشتن فضای نومیدی و یأسی که پس از انتخابات در جامعه حاکم شد، اطلاع‌رسانی حرفه‌ای این رخداد می‌توانست به‌تنهایی نور امید تازه‌ای در میان این‌همه دلسردی باشد و نویدبخش روزهای بهتر پیشرو، که دستگاه اطلاع‌رسانی دولت نتوانست از این فرصت یگانه بهرهٔ مطلوبی ببرد.

 

 این در حالی است که رسانه‌های جناح مقابل از هیچ فرصتی برای تخطئهٔ دولت فروگذار نبوده و نیستند.هم‌زمان با اطلاع‌رسانی درست، آنچه ضروری به نظر می‌رسد این است که برای قابل‌فهم کردن این اتفاق و نشان دادن پیامدهای مثبت آن بر زندگی و کسب‌وکار شهروندان نیز باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.
 

سه نهاد اصلی فرماندهی اقتصاد یعنی وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه باید درباره دلایل این رشد خیره‌کننده به افکار عمومی توضیح دهند و درباره جزییات این رشد نیز وزارتخانه‌های مربوطه باید به میدان بیایند و به‌صورت جزئی‌تر روشنگری کنند. شاید اگر به‌طور جزئی اعلام شود که دلیل رشد بالاتر از 8 درصدی خدمات، ناشی از رشد کدام زیرمجموعه است، ایرانیان امیدوارتر می‌شوند.

 

به‌طور مثال اگر معلوم شود علت رشد بخش خدمات، ناشی از رشد گردشگری بوده و یا معلوم شود منشاء رشد بخش صنعت، بخش خودروسازی نیست و به رشد سایر بخش‌ها برمی‌گردد و یا آشکار شود که رشد مسکن، واقعی است؛ شهروندان خرسند شده و اخباری ازاین‌دست را با اشتیاق بیشتری دنبال می‌کنند.به‌هرحال هنوز دیر نشده و نهادهای دولتی به‌ویژه روابط عمومی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی می‌توانند و باید دراین‌باره به‌صورت جدی و گسترده اطلاع‌رسانی کنند.

 

هم عموم مردم و هم فعالان بخش خصوصی ایران تشنه شنیدن اخبار خوشی ازاین‌دست می‌باشند و هرگز نباید از بازتاب مثبت و امیدوارکنندهٔ این اخبار خوشایند و البته واقعی در اذهان این بخش غافل بود. گمان نمی‌کنم امروز کسی منکر تأثیر فضای روانی مثبت عموم مردم جامعه بر فراهم شدن هرچه بیشتر زمینه برای رشد در همهٔ حوزه‌ها باشد.

 

منبع:  http://www.saat24.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد