درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:17   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31151صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 8 شهریور 1396 - 21:15
روابط عمومی علیه روابط عمومی!
سیدحسین قوامی - برای این حقیر همواره جای سئوال است که جامعه محدود روابط عمومی ایران چه نیازی به رویش هر روزه ی موسسه، انجمن یا خانه ای برای خود دارد و تعدد این تشکل ها چه سهمی در ارتقای کیفی دانش روابط عمومی داشته و دارد؟!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «مادر به تنهایی کنج خانه نشسته بود و حال نزاری داشت. پسر بی‌توجه به مادر به جای آنکه چکه آبی به وی برساند، غرق در فیسبوک بود و این پست را گذاشت: “همه هستی‌ام مادرم” … پست پسر کلی لایک خورد! اما مادر در غم و تنهایی چشم از دنیا فروبست.»

این روایت کوتاه و تراژیک را به یاد داشته باشید تا به اصل موضوع بپردازیم.

«روابط عمومی» پدیده اعجاب انگیزی است و تعاریف فراوانی دارد، اما وجه مشترک تمام تعاریف تاکید بر «مدیریت ارتباطات با ذی نفعان سازمان» است. به این اعتبار، وزن و میزان تاثیرگذاری تمام واحدهای روابط عمومی و در صدر آنها، تشکل هایی که برای این حرفه تشکیل شده اند، با توانمندی آنها در مدیریت ارتباطات قابل اندازه گیری و عیارسنجی است. به بیان دیگر اگر تشکلی به نام روابط عمومی تاسیس شود و نتواند ارتباط خوبی با تشکل های دیگر به عنوان بخشی از ذی نفعان خود برقرار کند، مثل شیر بی سر است که مولوی می گوید: «اینچنین شیری خدا خود نافرید»

نگارنده آمار دقیقی از تعداد تشکل هایی که در حوزه روابط عمومی فعال هستند، ندارد، اما آنچه عیان است تفرق و گسستگی بیش از حد آنهاست. البته شایان ذکر است که تمام بزرگواران و اساتیدی که دراین تشکل ها فعالیت می کنند، صاحب تجربه و دانش و دلسوز روابط عمومی هستند و هر کدام به نوبه خود تلاش دارند تا این حرفه را به جایگاه شایسته و بایسته خود برسانند، اما برای این حقیر همواره جای سئوال است که جامعه محدود روابط عمومی ایران چه نیازی به رویش هر روزه ی موسسه، انجمن یا خانه ای برای خود دارد و تعدد این تشکل ها چه سهمی در ارتقای کیفی دانش روابط عمومی داشته و دارد؟!

از طرفی، چگونه امکان دارد تشکلی که مهمترین اصل و اساس فعالیتش تقویت ارتباطات با ذی نفعان است، کوچکترین تعامل و ارتباطی با سایر تشکل های هم صنف خود نداشته باشد و هر کدام به صورت جزیره ای دورافتاده مشغول فعالیت باشند و همایش و سمینار و کنفرانس برگزار کنند؟!

چگونه امکان دارد دست اندرکاران تشکل هایی که برای رشد و ارتقای دانش روابط عمومی تشکیل شده، نه تنها در برنامه های یکدیگر حضور پیدا نکنند، حتی گاهی علیه یکدیگر موضع گیری کنند؟! آیا این همه گسستگی و پراکنندگی در راستای اصول و فنون روابط عمومی است؟!

این همه فاصله در جامعه ای که قاعدتا باید سرآمد و متخصص ارتباطات و پیشتاز حسن تفاهم باشند، طنز تلخی است که دکتر شفیعی کدکنی در موردش گفته است: «جایی که نان گرسنه شد و آب تشنه زیست»!

کاش به جای این همه تنوع و تکثر، شاهد انسجام و هم افزایی تشکل های روابط عمومی بودیم که طبیعتا رویای دستیابی به سازمان نظام روابط عمومی ایران را به واقعیت نزدیکتر می کرد و ضمن افزایش کارآمدی و توانمندی واحدهای روابط عمومی، امکان دفاع از حقوق صنفی و حرفه ای آنها را نیز فراهم می کرد.

 

در حالی که این تشتت و تفرقه و برگزاری سالانه چندین همایش، کنفرانس، سمپوزیوم و سمینار ریز و درشت توسط تشکل های مختلف و اهدای صدها لوح و تندیس و گواهینامه، بیشتر یادآور پسرک داستان کوتاه و تلخ ابتدای نوشته است که بی توجه به مادر خود، پست می گذارد و لایک جمع می کند… و بی چاره مادری که از بین می رود!
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد