شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تشدید بررسیهای موسسه تحقیقاتی eMarketer نشان میدهد جوانان بیشتری فیس بوک را ترک گفته و به شبکههای اجتماعی دیگر مانند اسنپ چت و اینستاگرام میپیوندند. بررسی انجام شده روی کاربران 12 تا 17 ساله فیس بوک در آمریکا نشان میدهد که میزان عضویت آنها در این شبکه اجتماعی در سال 2017 حدود 4/ 3 درصد کاهش یافته است. این اولین بار است که از تعداد اعضای این شبکه اجتماعی کاسته میشود. همچنین eMarketer بر این باور است که رشد استقبال کاربران 18 تا 24 ساله از فیس بوک کمتر شده و نازلتر از حد مورد انتظار خواهد بود. در مقابل کاربرانی که استفاده از فیسبوک را کنار میگذارند به شبکههای اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و اسنپ چت میپیوندند. البته اینستاگرام خود در مالکیت فیس بوک است.
بیشترین میزان استقبال از این دو شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس مربوط به کاربران 12 تا 17ساله است و به نظر میرسد جذابیتهای بصری آنها در این تحول بسیار نقش دارد.eMarketer معتقد است استقبال از اسنپچت در میان کاربران 18 تا 24 ساله امسال 2/ 19 درصد افزایش مییابد. این رشد در میان کاربران 12 تا 17 ساله 8/ 8 درصد پیشبینی شده است. البته این آمار به معنای نزول سریع فیسبوک نیست. تعداد کاربرانی که هر ماه به فیس بوک اضافه میشوند حدود 800میلیون نفر برآورد شده و در ماههای اخیر ارزش سهام آن هم سه برابر شده است.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4129
|