درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:06   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31028صفحه نخست » دوشنبه، 30 مرداد 1396 - 13:03
نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است
وقتی پای موفقیت به میان می آید، همه فکر می کنند بی تردید اشخاص باهوش در این زمینه پیشگامند. اما نتایج آخرین پژوهش کرول دوئک روانشناس دانشگاه استنفورد که تمام دوران زندگی شغلی خود را به کند و کاو در مورد دیدگاه و عملکرد مردم گذرانده، نشان می دهد دیدگاه و روش، و نه هوش انسان، سنجه بهتری برای موفقیت است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وقتی پای موفقیت به میان می آید، همه فکر می کنند بی تردید اشخاص باهوش در این زمینه پیشگامند. اما نتایج آخرین پژوهش کرول دوئک روانشناس دانشگاه استنفورد که تمام دوران زندگی شغلی خود را به کند و کاو در مورد دیدگاه و عملکرد مردم گذرانده، نشان می دهد دیدگاه و روش، و نه هوش انسان، سنجه بهتری برای موفقیت است.

 

 کمااینکه او در این پژوهش دریافت که در واقع مردم از نظر دیدگاه و روش، به دو گروه تقسیم می شوند: یکی با دیدگاه و روش بدون تغییر، و دیگری دارای دیدگاه و روش رشد یابنده و متغیر در صورت لزوم!


گروه نخست فکر می کنند هر چه هستند، هستند. بنابراین نمی توانند تغییر کنند. این دسته وقتی با چالش هایی روبرو می شوند که به نظر می رسد مقابله با آنها از حد توانشان خارج است، نومید می گردند.


اما گروه دوم بر این باورند که می توانند با تلاش تغییر ایجاد نموده، و بر چالش ها غلبه کنند. این دسته همواره از گروه نخست موفق ترند. حتی اگر دسته اولی ها از آنها باهوش تر باشند.


فارغ از اینکه انسان در کدام گروه قرار داشته باشد، گام هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود، می توانند برای کسب موفقیت کمکش کنند:


واندادن:
مهم ترین مساله در هنگام رویارویی با سختی ها این است که انسان از تجربه کردن آنها درس بیاموزد، و پیش برود. والت دیسنی، اپرا وینفری، هنری فورد و استیون اسپیلبرگ، از جمله افراد بسیار موفق و سرشناسی هستند، که همگی تجربه اخراج از محل کار یا درس را در کارنامه دارند. تصور کنیم اگر اینگونه افراد واداده بودند، اینک در چه وضعیتی قرار داشتند.


رفتن در پی شغل مورد علاقه:
مردم قوی هدف خود را با شور و حرارت پیگیری می کنند. زیرا همواره افرادی وجود دارند، که از انسان بااستعدادتر هستند. اما این شور و حرارت سبب می شود، سرانجام مردم قوی از میدان پیروز به درآیند. فن 5/25  وارن بافت در این مورد راهنمای خوبی است. او می گوید انسان باید 25 شغل را که بیشتر از همه کارها به آنها علاقه دارد، فهرست کند. سپس 20 مورد انتهای فهرست را حذف نماید. به این ترتیب 5 مورد باقیمانده مشاغل واقعا مورد علاقه اش هستند. در نتیجه پرداختن به هر چیز دیگری، تنها انحراف و زاویه گرفتن از شاهراه موفقیت به شمار می رود.


دست به کار عملی زدن:
سبب غلبه افراد گروه دوم بر ترس های خود این نیست، که از سایرین دلیرترند. بلکه این می باشد که می دانند، ترس و اضطراب احساساتی فلج کننده هستند. بنابراین بهترین راه برای غلبه بر آنها، دست به کار عملی زدن می باشد. زیرا می دانند هیچ چیزی به نام زمان کاملا مناسب وجود ندارد، که بتوان از آن لحظه آغاز کرد و پیش رفت. پس چرا وقت خود را با نگران بودن و ترس از شکست هدر دهند؟


برداشتن گام های هر چه بیشتر
انسان های موفق همواره با تمام قوا به میدان می آیند. همچنین مرتب برای برداشتن گام های هر چه بیشتر تلاش می کنند. یکی از شاگردان بروس لی هر روز سه مایل با استاد خود می دوید. یک روز که نزدیک بود این مسافت به پایان برسد، بروس لی گفت یک یا دو مایل دیگر هم بدویم. شاگرد خسته پاسخ داد اگر دو مایل دیگر بدوم، می میرم. بروس لی گفت، پس بیشتر بدویم. شاگرد چنان خشمگین شد، که  تا آخر5 مایل را دوید. در اینجا بروس لی خاطرنشان کرد اگر انسان چه از نظر جسمی و چه از جهات دیگر برای خود محدودیت تعیین نماید، این محدودیت در تمام زندگی اش همراه اوست و خود را نشان می دهد. در حقیقت اگر عملکرد روزانه انسان همواره بدون پیشرفتی ملموس ادامه داشته باشد، به مفهوم روزانه بدتر شدن است.


انتظار دستاورد داشتن
افراد گروه دوم می دانند، که هر از گاهی شکست می خورند. اما هرگز اجازه نمی دهند این شکست ها سبب شوند، که دیگر انتظار دستاوردهای مثبت نداشته باشند. زیرا چنین انتظاری به انسان انگیزه می دهد، و روند نیرومند شدن را تغذیه می نماید. چراکه اگر انسان فکر کند که موفق نخواهد شد، دلیلی برای زحمت کشیدن و تلاش ندارد.


قابلیت انعطاف:
همه در زندگی با رخدادهای سخت و غیرمنتظره روبرو می شوند. اما افراد گروه دوم با اینگونه رخدادها مانند فرصتی جهت نیرومندتر شدن، و نه چیزی که می خواهد مانع پیشرفت شان گردد، برخورد می کنند. در واقع اینگونه افراد با قابلیت انعطاف مناسب با این موانع روبرو شده، و تا هنگام از میان برداشتن آنها دست از تلاش نمی کشند.


شکایت نکردن در هنگامی که اوضاع بر وفق مراد نیست:
شکایت کردن در هنگامی که اوضاع بر وفق مراد نیست، نشانی آشکار از تعلق داشتن انسان به دسته نخست است. زیرا افراد گروه دوم در هر رخداد و موقعیتی در پی فرصت های مناسبند. بنابراین در قاموس شان گله و شکایت جایی ندارد.


استفاده از همه فنون مورد اشاره
با پیگیری کلیه مواردی که به آنها اشاره شد، می توان هر روز در سمت و سوی درست قرار داشت، و عضوی از گروه دوم بود.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد