درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 07:23   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31010صفحه نخست » یکشنبه، 29 مرداد 1396 - 08:49
مدیریت بازاریابی و فروش و تبلیغات چه جایگاهی در شرکت ها دارد؟
مدیریت بازاریابی و فروش و تبلیغات (Marketing management) دارای جایگاه بسیار وسیعی در شرکت های بزرگ و حتی کوچک و متوسط است. در این مقاله کوتاه به نقل از پارک بازاریابی ایران به تشریح این جایگاه می پردازیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مدیریت بازاریابی و فروش و تبلیغات (Marketing management) دارای جایگاه بسیار وسیعی در شرکت های بزرگ و حتی کوچک و متوسط است. در این مقاله کوتاه به نقل از پارک بازاریابی ایران به تشریح این جایگاه می پردازیم.

مفهوم مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی و فروش و تبلیغات هر کدام دارای معنی و مفهوم خاصی است، اما مطابق تعریف آکادمیک و دانشگاهی، مدیریت بازاریابی عبارت است از فرآیند برنامه ریزی و اجرای برنامه های توزیع محصولات و خدمات با هدف انجام تبادلاتی که به کسب رضایت مشتریان به عنوان یک هدف سازمانی اطلاق می شود. این تعریف مدیریت بازاریابی برخلاف استنباط سطحی رایج- که مفهوم بازاریابی را ایجاد تقاضا برای محصولات و خدمات شرکت می داند- است چون بازاریابی به طیف وسیعی از فعالیت ها از تحقیقات بازاریابی، برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی، اجرا و مدیریت بازار گفته می شود.

در واقع بازاریابی موضوعی وسیع است که در راستای برنامه ریزی نحوه حضور در بازارهای هدفگیری شده به منظور محصولات و خدمات نقشی پررنگ تر ارائه می کند. مدیریت بازاریابی نیز شامل نگرش استراتژیکی است که به این فرآیند و موضوع مدیریت دارد. مدیریت بر بازاریابی و فروش بازاریابی از زمانی آغاز می  شود که یک مشتری قصد دارد نیازها و خواسته هایش را از طریق تأمین یا خرید یک محصول، ارضا کند و بازار عبارت است از محلی برای مبادلات بالقوه. نتیجه آنکه مدیریت بازاریابی به معنای کار کردن با بازار و مدیریت بر بازار است.

مفهوم مدیریت بازاریابی و فروش

اگر مدیریت بازاریابی در کنار فروش قرار بگیرد، آن زمانی است که مدیریت بازاریابی و فروش در حوزه های فروش پررنگ تر می شود. به عنوان مثال فعالیت هایی از قبیل ارسال و توزیع کالا و نحوه دریافت وجه بیشتر در قسمت نهایی فرآیند فروش قرار می گیرد؛ در واقع جزو فعالیت های مدیریت بازاریابی و فروش قرار می گیرد و ارتباط کمی با فعالیت های تحقیقات بازار جهت ورود به بازار دارد. از سوی دیگر کسی که متصدی امور مدیریت بازاریابی و فروش می شود، مسئول شرح وظایف ویژه مدیر بازاریابی و فروش خواهد بود.

مفهوم مدیریت بازاریابی و تبلیغات

اگر مدیریت بازاریابی و تبلیغات در کنار یکدیگر ظاهر شوند، منظور بیشتر متمرکز بر فعالیت های حوزه تبلیغات و ترفیعات می شود. همان گونه که در مطلب ابزار بازاریابی گفته شد، یکی از ابزارهای مهم بازاریابی ترفیعات یا به مفهوم کامل تر آن عبارت است از ارتباطات بازاریابی (Communication Marketing). یعنی اگر در میان بخش های مختلف مدیریت بازاریابی، نظر ویژه ای در مورد تبلیغات داشته باشیم، در آن زمان مدیریت بازاریابی و تبلیغات معنی خود را نشان می دهد. مدیریت بازاریابی و تبلیغات وظایف وسیعی از جمله تدوین کمپین تبلیغاتی یا ۵M تبلیغات و برگزاری جلسه با شرکت ها و کانون های تبلیغاتی را در برنامه های کاری خود خواهد داشت.

وظایف تعریف شده در حوزه مدیریت بازاریابی

۱- شناسایی وضعیت بیرونی شرکت (وضعیت رقبا، شناخت شبکه توزیع، قوانین و مقررات دولتی، شناخت مشتریان و مصرف کنندگان محصولات و خدمات) به کمک تحقیقات بازاریابی.

۲- وظیفه دوم مدیریت بازاریابی در شرکت ها، تدوین برنامه بازاریابی به کمک ابزارهای بازاریابی است.

۳- شناخت وضعیت و جایگاه برند در بازار و پیشنهاد جهت ارتقای این جایگاه در بازار و در نهایت ارزیابی میزان رضایت مشتریان از برند  (محصول، شرکت، پرسنل و خدمات

۴- انجام گزارش های مدیریتی و همچنین پیش بینی وضعیت بازار.

نتیجه گیری

آنچه مسلم است مدیریت بازاریابی باید بتواند کلیه فعالیت ها از مرحله تحقیقات بازاریابی گرفته تا انجام تبلیغات و فرآیندهای فروش را به صورت کاملا سیستماتیک و برنامه ریزی شده پیگیری کند تا بتواند به مهم ترین هدف مدیریتی یک سازمان و برند یعنی کسب رضایت مشتریان دست یابد. اگر مدیریت بازاریابی در شرکت ها به نحو صحیح خود پیاده سازی نشود، هیچ ضمانتی جهت حفظ و ماندگاری شرکت ها در سال های آتی نخواهد بود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد