درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:12   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30964صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 08:42
سه قاعده در انجام فعالیت روابط عمومی
روابط عمومی (Public Relation) یا به اختصار PR مفهوم گسترده ای است که شاید نتوان آن را در یک جمله تعریف کرد. خلاصه ترین شکل تعریف روابط عمومی، مدیریت جریان اطلاعات دوسویه میان سازمان و افکار عمومی است. به عبارت ساده تر روابط عمومی نوعی اطلاع رسانی در مورد محصول یا خدمات یک کسب و کار به افکار عمومی با قابلیت سنجش و ارزیابی تأثیرگذاری آن است. آنچه در روابط عمومی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد این است که در روابط عمومی، رابطه ایجاد شده باید دوسویه باشد و بتوان بازخوردهای حاصل را ارزیابی و مورد سنجش قرار داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، روابط عمومی (Public Relation) یا به اختصار PR  مفهوم گسترده ای است که شاید نتوان آن را در یک جمله تعریف کرد. خلاصه ترین شکل تعریف روابط عمومی، مدیریت جریان اطلاعات دوسویه میان سازمان و افکار عمومی است. به عبارت ساده تر روابط عمومی نوعی اطلاع رسانی در مورد محصول یا خدمات یک کسب و کار به افکار عمومی با قابلیت سنجش و ارزیابی تأثیرگذاری آن است. آنچه در روابط عمومی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد این است که در روابط عمومی، رابطه ایجاد شده باید دوسویه باشد و بتوان بازخوردهای حاصل را ارزیابی و مورد سنجش قرار داد.

به گزارش هورموند، روابط عمومی بخشی از یک سازمان است که وظیفه دارد افکار عمومی را در مورد صنعت سازمان خود رصد کرده و با بهره جستن از فرصت های مناسب و تعامل دائمی با رسانه ها، روی افکار عمومی در مورد محصولات و خدمات سازمان خود تأثیر بگذارد. روابط عمومی ابزاری است برای خلق یک برند جدید. کاری که امروز روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می تواند انجام دهد، تبلیغات یا از انجام آن عاجز است یا با هزینه ای به مراتب بیشتر می تواند انجام دهد.

البته فراموش نکنیم که هر کدام از این دو رسالت خود را بر عهده دارند. روابط عمومی باید برند جدید را خلق کند و تبلیغات پس از آن به ثبات و دوام آن برند کمک خواهد کرد. با توجه به افزایش پیام های تبلیغاتی و معمولا یک سویه بودن این پیام ها در حال حاضر، روابط عمومی با استفاده از خلق پیام های جذاب، متفاوت، باورپذیرتر برای عموم و پیام های غیر مستقیم، بسیار کارآمد تر و کم هزینه تر از تبلیغات می تواند محصول یا خدمتی جدید را در افکار مخاطبان جا دهد.

سه قاعده ای که باید در انجام فعالیت روابط عمومی خود در نظر داشته باشیم عبارتند از:

پیامی متفاوت و خلاق ایجاد کنیم: عامه مردم در حال غرق شدن در انبوه پیام های تبلیغاتی و اطلاعاتی هستند که همه روزه به سمت آنها سرازیر می شوند. پیام ما باید قابلیت این را داشته باشد که از میان این همه از اطلاعات سر بیرون بیاورد و مورد توجه قرار گیرد.

استراتژی روابط عمومی ما باید در نهایت منجر به افزایش درآمد کسب و کار ما شود: درغیراین صورت وقت و هزینه خود را تلف کرده ایم.

ایده ابتکاری شما باید شهرت را برای سازمان شما به همراه بیاورد: این شهرت و تعامل مداوم با رسانه ها برای تقویت و حفظ این موقعیت مهم ترین قاعده در انجام فعالیت روابط عمومی محسوب می شود.

آنچه باید در انتهای این مقاله به آن توجه کنید این است که امروزه یک برنامه استراتژیک بازاریابی که ابزار روابط عمومی در آن نقشی نداشته باشد یا از کمترین امکانات آن بهره برداری کند، قطعاً مؤثرترین برنامه بازاریابی نخواهد بود. در این برنامه بازاریابی، بودجه بسیار زیادی صرف شده و بی شک به اندازه هزینه انجام شده مؤثر نخواهد بود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد