درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 11:33   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30916صفحه نخست » دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 09:23
مهارت‌های مدیریتی
پندهایی برای کنار آمدن با ترک خدمت کارکنان کلیدی
نسل پدران ما و گذشتگان آنها، انتظارات مشخصا تعریف شده‌ای در مورد کار و حرفه داشتند. زمانی که جوان بودند، از آنها انتظار می‌رفت به مدرسه رفته یا حرفه‌ای را فرا گیرند و سپس در همان حرفه مشغول به‌کار شوند و اکثر آنها نیز همین مسیر را طی می‌کردند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نسل پدران ما و گذشتگان آنها، انتظارات مشخصا تعریف شده‌ای در مورد کار و حرفه داشتند. زمانی که جوان بودند، از آنها انتظار می‌رفت به مدرسه رفته یا حرفه‌ای را فرا گیرند و سپس در همان حرفه مشغول به‌کار شوند و اکثر آنها نیز همین مسیر را طی می‌کردند. نسل ما یکی از اولین نسل‌هایی بود که این روند را تغییر داد. از ما نیز همان انتظار می‌رفت، اینکه به مدرسه برویم، حرفه‌ای یاد بگیریم و تماما در همان حرفه مشغول به‌کار شویم، اما این کار را نکردیم. بلکه از شرکتی به شرکتی دیگر رفتیم و حتی گاه یک یا دوبار حرفه خود را تغییر دادیم. از نسل‌های آتی متخصصان کسب‌وکار که در آینده به نیروی کار خواهند پیوست نیز انتظاراتی وجود دارد؛ اعم از اینکه به مدرسه بروند، حرفه‌ای یاد بگیرند و در همان حرفه مشغول به‌کار شوند، اما از آنها انتظار نمی‌رود که در همان شغل مشغول به‌کار شوند یا حتی در تمام مدت کار در همان حرفه بمانند.

 

این تکامل نگرشی امری مهم است، زیرا می‌توان انتظار داشت در یک یا دو دهه آتی، تلفیق نسلی ایجاد شده در انتظارات کاری، در محل‌های کاری نمود پیدا کند و آن را تحت الشعاع قرار دهد؛ به این صورت که کارکنان مسن‌تر انتظار توجه و وفاداری دارند و کارکنان جوان‌تر انتظار انتخاب و انعطاف‌پذیری. اگرچه کسب‌وکارها برای حفظ کارکنان کلیدی خود همواره در صدد هستند که به تکامل و تحول برسند، اما حقیقت این است که روند ترک خدمت مکرر کارکنان احتمالا تغییری نخواهد کرد. این روند در هیچ زمانی به اندازه پیش از تعطیلات سال نو نمایان نمی‌شود، یعنی پس از اینکه سهمیه‌های پایان سال توزیع شد، پاداش‌ها پرداخت شد، و سرمایه‌گذاری در گزینه‌های مورد نظر انجام شد، در این زمان دیده می‌شود که اکثر کارکنان شرکت را به‌دلیل فرصت‌های جدید ترک می‌کنند. بنابراین، باید کسب‌وکارها را آماده کنار آمدن با این تغییر الگو کرد، به این صورت که به جای نادیده گرفتن و آزرده خاطر شدن از ترک خدمت کارکنان، از آن پند گرفته و تجربه مثبتی برای خود و تیمشان رقم بزنند.

۱) برنامه‌ریزی قبلی: اول و از همه مهم‌تر این است که تمامی تیم مدیریتی برای جلوگیری از ترک خدمت کارکنان، اعم از کارکنان مهم و معمولی، برنامه‌ریزی داشته باشند. این کار با شرح جامع کاری برای هر منصب شغلی در سازمان، شروع می‌شود. فراتر از شرح کاری، کارفرمایان باید وظایف و مسوولیت‌های در دست اقدام هر یک از کارکنان، پرسنل کلیدی، مشتریان و فروشندگانی که کارمند مربوطه روزانه با او در تماس است را ثبت کرده و مرتبا به‌روزرسانی کنند. داشتن این اطلاعات و به‌روزرسانی آنها اغلب این اطمینان را حاصل می‌کند که مجبور نیستید وقتی کارمندتان در حال خارج شدن از اتاق است، با عجله مشغول به جمع‌آوری اطلاعات شوید.برنامه‌ریزی در خصوص جایگزینی نیروی کاری نیز نیازمند این است که فرآیند در دست اقدامی برای نظارت و جایگزینی کارکنان، به‌خصوص کارکنان کلیدی، در زمان ترک سریع و غیرمنتظره آنها از شرکت، داشته باشید.برنامه‌ریزی قبلی برای چالش‌های غیرقابل اجتناب در خصوص ترک شرکت از سوی کارکنان، نه تنها باعث تسهیل این فرآیند می‌شود، بلکه اقدام ترک شرکت را از سوی کارکنانی که این قصد را دارند نیز سرعت می‌بخشد و با این کار مانع به تاخیر افتادن این امر و در نهایت ایجاد جوی در میان کارکنان باقی‌مانده می‌شود که باعث ضربه زدن به انگیزه و بهره‌وری کارکنان و تهدید امنیت خواهد شد.

۲) استقبال از تغییر: کارآفرینان باید بدانند مساله این نیست که «آیا» یک کارمند کلیدی می‌خواهد شرکت را ترک کند یا نه، بلکه مساله این است که «چه موقع» این اتفاق خواهد افتاد. فرد ویلسون، یکی از سرمایه‌گذاران موفق و بنیان‌گذار «سرمایه‌گذاری‌های یونیون اسکوئر»، قطعا با دنیای شرکت‌های نوپای تکنولوژی که ترک خدمت‌های مکرر و سرعت از شاخصه‌های آن محسوب می‌شوند، بیگانه نیست. فردی که میلیون‌ها دلار در شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است، با فکر کردن به اختلالی که در صورت رفتن یکی از اعضای کلیدی تیم ایجاد می‌شود، دچار هراس خواهد شد.اما ویلسون از کارآفرینان می‌خواهد که از تغییر استقبال کنند. به گفته وی: «ترک خدمت هر یک از کارکنان، فرصتی است برای اندیشیدن به نقش او و سازمان. شما نمی‌توانید فردی دقیقا مشابه با کسی که تیم شما را ترک کرده بیابید. اما می‌توانید فردی را بیابید که چیزهای جدیدی را به تیم خواهد افزود

۳) هرگز همه پل‌ها را خراب نکنید: زمانی که کارمندی شما را ترک می‌کند، به‌خصوص وقتی تلاش زیادی را صرف آموزش، پرورش و اطمینان به او کرده‌اید، طبیعی است که احساس یأس، ناراحتی، و حتی فریب خوردن بکنید. به جای اینکه با ترشرویی و ناراحتی با کارمندی که قصد ترک خدمت دارد برخورد کنید، از فرصت جدید او استقبال کنید و از رفتن او حمایت کنید. هنگامی که کار ناراحت کننده ترک خدمت را آسان می‌کنید، در واقع سفیری از شرکت خود را به خارج از شرکت فرستاده‌اید؛ کسی که فرهنگ جدید شما را بشارت می‌دهد و در نهایت باعث جذب استعدادهای جدید به شرکت می‌شود. علاوه براین، با برخورد احترام آمیز با کارکنانی که قصد ترک شرکت را دارند، در حقیقت آنها را به همکاری و کار با خود و تیمتان تشویق می‌کنید و آنها را مطمئن می‌کنید که مسوولیت‌ها و دانش‌شان، در خلال ترک آنها و پس از آن، تغییر خواهد کرد. در پایان باید گفت کارکنان دلایل متعددی برای ترک خدمت دارند. شاید آنها فرصت‌های بهتری به دست آورده‌اند و به دنبال مسوولیت‌هایی بیشتر از آنچه در حال حاضر در سازمان دارند، هستند. شاید آنها به دنبال این هستند که راه مستقلی را در پیش گیرند و کسب‌وکار خود را به راه اندازند. شاید فرهنگ شما در حدی که انتظار داشته‌اند، تکامل و بلوغ پیدا نکرده است، یا شاید به دنبال این هستند که با رفتن به مکانی جدید، تغییری برای خانواده خود ایجاد کنند.  دلیل هر چه که باشد، کارآفرینان باید بدانند خروج کارمندشان از شرکت نه تنها بخشی معمول از فرآیند کسب‌وکار این روزهاست، بلکه می‌تواند فرصت‌های مثبتی برای خودشان و کارمند جدا شده از شرکت، ایجاد کند. چه کسی می‌داند، شاید پس از کسب آموزش، تجربه و مهارت‌های زندگی در جایی دیگر، کارکنان دوباره به سازمان برگردند و ارزش مضاعفی را برای آن به ارمغان آورند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4118

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد