شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در نوشته قبلی، بر اهمیت تولید محتوای با کیفیت تاکید کردیم، زیرا که یک وبسایت همراه با مطالب شگفت انگیز و رتبه بندی موتور جستجو مطلوب، کسب و کار شما را بهبود نخواهد بخشید، اگر بازدید کنندگان شما به اندازه کافی زمان برای خواندن آن ها اختصاص ندهند.
اکثر بازدید کنندگان وبسایت در سه تا پنج ثانیه اول متوجه می شوند که آیا آنها می خواهند سریعا سایت را ترک کنند و یا مدت زمانی را برای ماندن صرف کنند. برای ایجاد یک تاثیر اول عالی، وبسایت شما نیاز دارد که بسیار خوب به نظر برسد، برای استفاده از قسمت های مختلف راحت باشد و ارائه محتوای خود را به شکلی ارائه کند که به راحتی خوانده شود.
اگر شما یک تجربه کاربری مطلوب ارائه کنید، بازدید کنندگان وبسایت شما مطالب شما را خواهند خواند، آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند ، برای خبرنامه ها ثبت نام می کنند، انگیزه پیدا کرده و حتی خرید می کنند.
در اینجا پنج نکته برای کمک به شروع روند بیان شده است که عبارتند از:
1) تمرکز بر محتوای همیشه سبز داشته باشید. محتوایی تولید کنید که حتی در آینده هم جالب باشد. مخاطبان شما این راه را برای معرفی محتوای شما برای سال ها ادامه خواهند داد.
این همچنین ایده خوبی است که به قسمت های قدیمی از محتوا بروید و آنها را در صورت نیاز، با آمار و اطلاعات جدید به روز کنید. اگر یک بازدید کننده به یک قطعه از محتوا که منسوخ شده و یا حاوی آمار قدیمی است برخورد کند، به سرعت سایت را ترک خواهد کرد.
2) از قالب بندی استفاده کنید که برای چشم جذاب باشد. شما می توانید آموزنده ترین و جدیدترین مطالب را داشته باشید، اما اگر آن ها به شکل ضعیف، قالب بندی شده باشند، بازدید کنندگان از آن رد می شوند و به آن توجهی نمی کنند. از فونت ها و رنگ های ساده استفاده کنید که برای خواندن راحت تر هستند.
اطمینان حاصل کنید که مطالب خود را به پاراگراف های کوچکی تقسیم کرده اید که برای هضم و فهم آسان تر هستند، و از لیست شماره ها و بولت پوینت ها به منظور برجسته کردن اطلاعات استفاده کنید. شما همچنین می توانید از تصاویر، نمودارها، و اینفو گرافیک ها برای توضیح بهتر متن استفاده کنید. عناصر بصری بیشتر، کار بزرگ جذب کردن و حفظ توجه بازدید کنندگان شما را انجام می دهند.
3) ناوبری ساده، تاثیر زیادی دارد. فراموش نکنیم آنچه را که هدف اصلی مطالب است: ایجاد پیشرفت و برتری، فروش و درآمد برای کسب و کار شما. فرض کنید که هر بازدید کننده وبسایت که در ارتباط با محتوای شما است، آن قدر تحت تاثیر قرار بگیرد که بخواهد در مورد کسب و کار شما و خرید بیشتر بیاموزد.
شما می خواهید مطمئن شوید که کسی که مطالب شما را می خواند به سرعت می تواند به منوی راهنمایی شما دسترسی پیدا کند و هریک از موارد زیر را تنها با یک کلیک ماوس خود انجام دهد: اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما، با کسب و کار شما ارتباط برقرار کند و یا یک معامله خرید را تکمیل کند. اگر آنها به سرعت نمی توانند هر یک از این موارد را به دلیل ناوبری پیچیده و یا طراحی سایت ضعیف انجام دهند، آنها سایت را ترک خواهند کرد و یک وبسایت آسان تر برای حرکت را انتخاب خواهند کرد.
4) یک نمای موبایل پسند داشته باشید. با توجه به این که بسیاری از مردم از طریق گوشی های هوشمند و تبلت های خود از اینترنت استفاده می کنند، این بسیار مهم است که یک وبسایت تلفن همراه پسند داشته باشید. بازدید کنندگان شما مطالب را نمی خوانند، اگر نیاز به زوم و حرکت به طور مداوم از یک طرف به سمت دیگر به منظور خواندن متن داشته باشند. گوشی های هوشمند خود را بیرون بیارید، وبسایت خودتان را مشاهده کنید و خود را به جای بازدید کننده قرار دهید. اگر طرح وبسایت برای حرکت آسان نیست، پس شما نیاز به ایجاد برخی از تغییرات دارید. هزینه ارتقاء به یک طراحی همراه پسند، کاملا ارزش دارد.
5) اجازه دسترسی به مطالب خود را از هر صفحه بدهید. مطالب شما یک بخش بسیار مهم از وبسایت شما است، بنابراین مطمئن شوید که آن از هر صفحه ای قابل دسترسی است. اگر بازدید کنندگان شما به صفحه اصلی برود، آیا آنها می توانند به سرعت محتوای وبلاگ شما را شناسایی کنند؟ اگر آنها بر روی یک قسمت از محتوا باشند، آیا آنها می توانند به راحتی دسترسی بیشتری، بدون نگاه کردن بیش از حد داشته باشند؟
وبلاگ خود را قابل دسترس از طریق منوی اصلی آن کنید و همچنین آن باید شامل پیش نمایش گزیده ای از چند پست گذشته در هر صفحه باشد. هر بازدید کننده که در وبسایت شما حضور می یابد، باید قادر به شناسایی و دسترسی به اطلاعات شاداب شما با یک کلیک باشد.
اثر بخشی مطالب خود را با اجرای این راهنمایی ساده بهبود ببخشید. راحت تر کردن خواندن مطالب برای هر بازدید کننده موجب می شود تراکنش ها و تبادلات شما، و در نهایت درآمد شما افزایش پیدا کند.
منبع: www.ibazaryabi.com
رها صابری
|