درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 01:14   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30866صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 7 شهریور 1396 - 08:51
چهار روش برای جذب مخاطبین به سمت غرفه خودتان
به احتمال زیاد شما هم تاکنون در رویدادهای مختلف صنعتی یا مصرفی مختلفی که در حوزه و صنایع مختلف باهدف معرفی و فروش محصولات و خدمات برگزار می‌شود شرکت کرده‌اید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به احتمال زیاد شما هم تاکنون در رویدادهای مختلف صنعتی یا مصرفی مختلفی که در حوزه و صنایع مختلف باهدف معرفی و فروش محصولات و خدمات برگزار می‌شود شرکت کرده‌اید. در این رویدادها حتی ممکن است برنامه‌هایی بصورت جانبی برای اثرگذاری بیشتر فعالیت‌ها تدارک دیده ‌شده باشد که فرصت‌هایی را برای ملاقات چهره به چهره افراد و جذب مخاطبین فراهم می‌آورد.

شاید حتی به‌عنوان بازدیدکننده در این برنامه حاضرشده و با خود اندیشیده باشید که در صورت شرکت در رویداد بعدی برای گرفتن نتیجه بهتر از سرمایه‌گذاری خودتان انجام چه فعالیت‌هایی را باید مدنظر قرار دهید. در ادامه چهار راهکاری را برای شما مطرح می‌کنم که گروه بازاریابی و تبلیغاتی مجموعه خودم دریکی از این رویدادهای بین‌المللی مورد استفاده قرار داده و موفقیت قابل ‌توجهی از آن کسب کرده است:

1- نمایش پیامی چشمگیر با استفاده از استندهای نمایشی
زمانی که در هر یک از این رویدادها شرکت می کنید، احتمالا تنها فضایی در حد قرار دادن یک میز یا قدری بیشتر در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عبارتی فضایی تنها مناسب برای قرار دادن یک استند تبلیغاتی ساده و کوچک که باید از آن به بهترین نحو استفاده کنید.

توجه داشته باشید که تا حد امکان ارتفاع این استند را بلندتر در نظر بگیرید، چرا که ارتفاع این استند هر قدر بلندتر باشد به همان میزان بیشتر موجب به چشم آمدن شما در نظر مخاطبین و بازدیدکننده گان شما می‌شود. همچنین هر قدر طراحی و رنگ مورد استفاده قرارگرفته بر روی این استند های نمایشی بهتر انتخاب‌ شده باشد تصور بهتری به بازدیدکننده گان از نوع و کیفیت خدمات و محصولات ارائه ‌شده توسط شما در اختیار آنها قرار می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های این استندها راحتی در جابجایی آنها و همچنین باز و بسته کردن در زمان‌های موردنیاز می‌باشد.

2- جلب توجه مردم با استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی
بطور کلی تصاویر متحرک اثرگذاری خودش را بخوبی در جلب توجه مخاطبین به عنوان یک ابزار کاربردی بازاریابان اثبات کرده است. همواره توجه داشته باشید که حرکت موجب علاقمندی و جلب و توجه می‌شود. به عنوان مثال، به یک خرس در محیط یک جنگل توجه کنید. زمانی که خرس به هر شکلی حرکت را احساس می‌کند، متوجه حضور دیگر موجودات زنده در اطراف خودش می‌شود. توجه داشته باشید که اغلب مردم تمایلی به جلب توجه خرس‌ها ندارند، اما در رابطه با شرکت‌کنندگان در یک کنفرانس، استفاده از تصاویر متحرک بر روی یک صفحه برای جلب توجه مخاطبین اغلب نتیجه بسیار خوبی و مثبتی از خود بر جا می‌گذارد.

شیوه ای که ما برای این راهکار از آن استفاده کردیم، تهیه یک دستگاه تلویزیون اجاره ای برای نمایش معرفی کوتاهی از محصولات و خدمات خودمان بود. این معرفی کوتاه شامل یک فیلم ساده بود که کاربران استفاده ‌کننده از خدمات ما که در اینجا اپلیکیشن های موبایل بود را نشان می داد.

3- ارائه یک نسخه آزمایشی از محصول بر روی تبلت بازدیدکننده
توجه داشته باشید که در این رویدادها اغلب ارائه خدمات اینترنت بصورت وای فای توسط برگزارکنندگان یا امکان ندارد یا بصورت خیلی محدود ارائه می‌شود. پس از قبل روش های ارائه آن در محدوده غرفه خودتان را حداقل بصورت محدود در نظر داشته و تدارکات لازم برای آن را مهیا کنید.

فراهم آوردن دسترسی به اینترنت در غرفه باعث می‌شود بصورت آنلاین و همزمان قادر به نمایش و معرفی قابلیت‌های محصول و خدمات خود برای بازدیدکننده و مشتری را داشته باشید و فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده برای خرید را به شدت تحریک کرده و پیش می برید.

4- طراحی یا استفاده از هشتگ های خاص آن رویداد در شبکه‌های اجتماعی
همچنان که پیش از این در مطالب دیگری توضیح داده‌شده استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر فعالیت‌های بازاریابی شما دارد و باعث می‌شود تا بازدیدکننده‌های بیشتری در این رویدادها به سراغ شما بیایند. توجه داشته باشید که هر یک از رویدادها عموما دارای هشتگی در شبکه‌های اجتماعی هستند. اگر از این هشتگ اطلاع ندارید، باید به صفحه اجتماعی منتصب به آن رویداد در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کرده و از هشتگ مربوطه مطلع شوید. اما مشکلی که این است که در ایران اغلب ارزش شبکه‌های اجتماعی بخوبی درک نشده و توسط مجموعه‌های مختلف خصوصا بخش دولتی اصلا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. راهکاری که در اینجا برای شما وجود دارد، لابی کردن با دیگر همکاران یا مجموعه فعال در عرصه شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد و استفاده از هشتگ مرتبط با این رویداد است.

حتما اگر از تعداد طرفداران قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی برخوردار هستید، از چند روز مانده به برگزاری رویداد اقدام به انتشار محتوا با محوریت این رویداد نموده و فعالیت‌های خود را در آنجا شرح دهید. توجه کنید که وقتی بحث از شبکه‌های اجتماعی می‌شود، این شبکه‌ها فقط فیسبوک و توئیتر و … نیست. خیلی از دیگر شبکه‌ها هم هستند که در ایران به راحتی قابل‌دسترسی بوده و محدودیتی متوجه آنها نیست، از جمله اینستاگرام و تلگرام و . . .
 

منبع: www.ibazaryabi.com
زهرا داوودی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  راهنمای کوتاه بحران


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد