شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چهار روش براي جذب مخاطبين به سمت غرفه خودتان
سه شنبه، 7 شهریور 1396 - 08:51 کد خبر:30866
به احتمال زياد شما هم تاكنون در رويدادهاي مختلف صنعتي يا مصرفي مختلفي كه در حوزه و صنايع مختلف باهدف معرفي و فروش محصولات و خدمات برگزار مي‌شود شركت كرده‌ايد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- به احتمال زياد شما هم تاكنون در رويدادهاي مختلف صنعتي يا مصرفي مختلفي كه در حوزه و صنايع مختلف باهدف معرفي و فروش محصولات و خدمات برگزار مي‌شود شركت كرده‌ايد. در اين رويدادها حتي ممكن است برنامه‌هايي بصورت جانبي براي اثرگذاري بيشتر فعاليت‌ها تدارك ديده ‌شده باشد كه فرصت‌هايي را براي ملاقات چهره به چهره افراد و جذب مخاطبين فراهم مي‌آورد.

شايد حتي به‌عنوان بازديدكننده در اين برنامه حاضرشده و با خود انديشيده باشيد كه در صورت شركت در رويداد بعدي براي گرفتن نتيجه بهتر از سرمايه‌گذاري خودتان انجام چه فعاليت‌هايي را بايد مدنظر قرار دهيد. در ادامه چهار راهكاري را براي شما مطرح مي‌كنم كه گروه بازاريابي و تبليغاتي مجموعه خودم دريكي از اين رويدادهاي بين‌المللي مورد استفاده قرار داده و موفقيت قابل ‌توجهي از آن كسب كرده است:

1- نمايش پيامي چشمگير با استفاده از استندهاي نمايشي
زماني كه در هر يك از اين رويدادها شركت مي كنيد، احتمالا تنها فضايي در حد قرار دادن يك ميز يا قدري بيشتر در اختيار شما قرار مي‌گيرد. به عبارتي فضايي تنها مناسب براي قرار دادن يك استند تبليغاتي ساده و كوچك كه بايد از آن به بهترين نحو استفاده كنيد.

توجه داشته باشيد كه تا حد امكان ارتفاع اين استند را بلندتر در نظر بگيريد، چرا كه ارتفاع اين استند هر قدر بلندتر باشد به همان ميزان بيشتر موجب به چشم آمدن شما در نظر مخاطبين و بازديدكننده گان شما مي‌شود. همچنين هر قدر طراحي و رنگ مورد استفاده قرارگرفته بر روي اين استند هاي نمايشي بهتر انتخاب‌ شده باشد تصور بهتري به بازديدكننده گان از نوع و كيفيت خدمات و محصولات ارائه ‌شده توسط شما در اختيار آنها قرار مي‌دهد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين استندها راحتي در جابجايي آنها و همچنين باز و بسته كردن در زمان‌هاي موردنياز مي‌باشد.

2- جلب توجه مردم با استفاده از ويدئوهاي تبليغاتي
بطور كلي تصاوير متحرك اثرگذاري خودش را بخوبي در جلب توجه مخاطبين به عنوان يك ابزار كاربردي بازاريابان اثبات كرده است. همواره توجه داشته باشيد كه حركت موجب علاقمندي و جلب و توجه مي‌شود. به عنوان مثال، به يك خرس در محيط يك جنگل توجه كنيد. زماني كه خرس به هر شكلي حركت را احساس مي‌كند، متوجه حضور ديگر موجودات زنده در اطراف خودش مي‌شود. توجه داشته باشيد كه اغلب مردم تمايلي به جلب توجه خرس‌ها ندارند، اما در رابطه با شركت‌كنندگان در يك كنفرانس، استفاده از تصاوير متحرك بر روي يك صفحه براي جلب توجه مخاطبين اغلب نتيجه بسيار خوبي و مثبتي از خود بر جا مي‌گذارد.

شيوه اي كه ما براي اين راهكار از آن استفاده كرديم، تهيه يك دستگاه تلويزيون اجاره اي براي نمايش معرفي كوتاهي از محصولات و خدمات خودمان بود. اين معرفي كوتاه شامل يك فيلم ساده بود كه كاربران استفاده ‌كننده از خدمات ما كه در اينجا اپليكيشن هاي موبايل بود را نشان مي داد.

3- ارائه يك نسخه آزمايشي از محصول بر روي تبلت بازديدكننده
توجه داشته باشيد كه در اين رويدادها اغلب ارائه خدمات اينترنت بصورت واي فاي توسط برگزاركنندگان يا امكان ندارد يا بصورت خيلي محدود ارائه مي‌شود. پس از قبل روش هاي ارائه آن در محدوده غرفه خودتان را حداقل بصورت محدود در نظر داشته و تداركات لازم براي آن را مهيا كنيد.

فراهم آوردن دسترسي به اينترنت در غرفه باعث مي‌شود بصورت آنلاين و همزمان قادر به نمايش و معرفي قابليت‌هاي محصول و خدمات خود براي بازديدكننده و مشتري را داشته باشيد و فرايند تصميم‌گيري مصرف‌كننده براي خريد را به شدت تحريك كرده و پيش مي بريد.

4- طراحي يا استفاده از هشتگ هاي خاص آن رويداد در شبكه‌هاي اجتماعي
همچنان كه پيش از اين در مطالب ديگري توضيح داده‌شده استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي تاثير بسيار زيادي بر فعاليت‌هاي بازاريابي شما دارد و باعث مي‌شود تا بازديدكننده‌هاي بيشتري در اين رويدادها به سراغ شما بيايند. توجه داشته باشيد كه هر يك از رويدادها عموما داراي هشتگي در شبكه‌هاي اجتماعي هستند. اگر از اين هشتگ اطلاع نداريد، بايد به صفحه اجتماعي منتصب به آن رويداد در شبكه‌هاي اجتماعي مراجعه كرده و از هشتگ مربوطه مطلع شويد. اما مشكلي كه اين است كه در ايران اغلب ارزش شبكه‌هاي اجتماعي بخوبي درك نشده و توسط مجموعه‌هاي مختلف خصوصا بخش دولتي اصلا مورد استفاده قرار نمي‌گيرد. راهكاري كه در اينجا براي شما وجود دارد، لابي كردن با ديگر همكاران يا مجموعه فعال در عرصه شبكه‌هاي اجتماعي براي ايجاد و استفاده از هشتگ مرتبط با اين رويداد است.

حتما اگر از تعداد طرفداران قابل توجهي در شبكه‌هاي اجتماعي برخوردار هستيد، از چند روز مانده به برگزاري رويداد اقدام به انتشار محتوا با محوريت اين رويداد نموده و فعاليت‌هاي خود را در آنجا شرح دهيد. توجه كنيد كه وقتي بحث از شبكه‌هاي اجتماعي مي‌شود، اين شبكه‌ها فقط فيسبوك و توئيتر و … نيست. خيلي از ديگر شبكه‌ها هم هستند كه در ايران به راحتي قابل‌دسترسي بوده و محدوديتي متوجه آنها نيست، از جمله اينستاگرام و تلگرام و . . .
 

منبع: www.ibazaryabi.com
زهرا داوودي