درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:13   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30842صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 27 مرداد 1396 - 08:59
چه زمانی باید یک کمپین روابط عمومی راه اندازی کنیم؟
در زمان بررسی برای آغاز یک کمپین روابط عمومی شما باید ابتدا به شناسایی مخاطب خود بپردازید، اینکه در کجا زندگی می‌کند و از چه رسانه‌ای استفاده می‌کند و نکته دیگر اینکه قصد اطلاع‌رسانی به‌صورت محلی یا بین‌المللی و یا حتی ترکیبی از هر دو آن رادارید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در واقع می‌توان گفت هیچ پاسخ قطعی و درستی در رابطه با زمان صحیح آغاز یک کمپین در حوزه روابط عمومی وجود ندارد، اما مطمئنا یک زمان اشتباه و نامناسب برای این کار وجود دارد.

به عبارتی می‌توان گفت این زمان در واقع پس از اتفاق افتادن یا پیش آمدن موقعیتی دارای ارزش خبری می باشد. اگر موضوعی مهم در رابطه با برند شما با درجه ای از اهمیت و جذابیت بری مخاطبین اتفاق می افتد و در رساندن این خبر به رسانه های محلی و بین‌المللی دیر اقدام کرده اید و همچنین هنوز تصویر یا ویدئو مناسبی برای اشتراک گذاری در اختیار ندارید، پس خیلی از زمان مناسب برای آن عقب تر هستید. در چنین زمان هایی چیزی که بیشتر از هر موضوع دیگر از دبیران و خبرنگاران می شنوید، این است که “کاش روزی که اتفاق افتاد به من خبر می دادی یا قبلش یه اطلاعی به ما می دادین!”

پس چه زمانی برای آغاز یک کمپین روابط عمومی از هر زمان دیگری مناسب تر است؟ آیا زمان مشخصی در ایجاد و شکل دادن به یک رویداد بزرگ یا اعلان مهم وجود دارد که در آن زمان باید از کمک یک مجموعه روابط عمومی در خارج از سازمان خود باید استفاده کنید؟

این موضوع بیش از هر چیزی بستگی به ماهیت خود اخبار (نرم یا سخت بودن) و همچنین نوع رسانه(چاپی، تلویزیون یا آنلاین) مورد استفاده ای که می خواهید مطالب خود را از طریق آن منتشر کنید دارد.

نرم اخبار
نرم اخبار در ارتباط با مسائل و موضوعات کم اهمیت تر در ارتباط با جامعه در ابعاد بزرگ می باشد. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک خرده فروش کوچک در شهر هستید و در حال بازگشایی شعبه سوم فروشگاه خودتان هستید. شما برای این رویداد در حال برنامه ریزی برای یک جشن افتتاحیه آنچنانی و پذیرائی و بریدن روبان و … هستید و از بسیاری افراد از جمله شهردار و … دعوت به عمل آورده اید. در این موقعیت، اخبار شما در ارتباط مستقیم با یک رویداد می باشد و از آنجائیکه برخی افراد ویژه از جمله شهردار و هئیت همراه در آن حضور دارند و رویداد در رابطه با عملکرد خوب یک کسب و کار محلی و توسعه آن می باشد، پس شانس زیادی از جلب توجه کننده بودن موضوع برای یک خبرنگار محلی می باشد.

سخت خبر
با این وجود اگر، اگر اخباری فوری همانند یک باران سیل آسا که در شهر به راه افتاده در جریان باشد، و اینگونه به نظر برسد که کسب و کار شما از این باران و مسائل پیش آمده پس از آن تاثیر بپذیرد، سپس خبرنگاران در پی کسب فرصت مصاحبه با مالکان کسب و کار های محلی بر می آیند. در این حالت شانس شما برای پوشش رسانه‌ای فوری بوده و نیاز به عکس العمل سریع و ویژه دارد.

زمان رسانه
اینکه چه زمانی شما باید اقدام به آغاز یک کمپین روابط عمومی بکنید همچنین بستگی به نوع رسانه‌ای دارد که قصد مخاطب قرار دادن آن رادارید. اگر مالک یک فروشگاه لوازم کمک شنوایی هستید، پس مطمئنا در پی استفاده از رسانه هایی مثل تلویزیون و روزنامه هستید، چرا که به نسبت رسانه های آنلاین از مخاطبین با سن بالای بیشتری برخوردار می باشد.
هر رسانه‌ای برای خودش دارای یک زمان تولید محتوای خاصی می باشد.
به مثال های بیشتری در این رابطه توجه کنید:

اخبار تلویزیون:
اخبار تلویزیون همچنان روشی فوق العاده برای اطلاع‌رسانی در مورد کسب و کار یا فعالیت غیر انتفاعی شما به هزاران هزار نفر بیننده ای است که در پی اطلاع از موضوعات مهم در حال روی دادن در گوشه و کنار شهر خود می باشند. مدت زمان لازم برای انتقال اخبار و اطلاعات خودتان به یک گزارشگر اخبار تلویزیون عموما چیزی بیشتر از یک هفته یا شاید چند روز نیست. به عبارتی حتی می‌توان گفت که بسیاری از گزارشگران تلویزیون حتی در مورد اینکه در روز آینده ممکن است چه چیزی را گزارش کنند، هیچ اطلاعی ندارند.

روزنامه:
اگر این به اصطلاح روزنامه، هر روز منتشر شود، بسته به اینکه آیا موضوع شما چیزی وابسته به زمان همانند آغاز به عرضه یک محصول جدید است یا اینکه موضوعی است که همیشه از ارزش خبری برخوردار بوده یا اینکه هر سال بطور مکرر تکرار می شود، مانند روز کارگر، تعطیلات بهاره یا . . .، فرایند زمانی لازم برای تولید خبر در آن از یک تا 3 هفته متغیر است. مثلا برای اینکه در مورد موضوع شما در ارتباط با اینکه کجا برای کاشت درخت بهتر از هر نقطه دیگری است؟ باید از یک یا دو ماه قبل با خبرنگار مربوطه ارتباط برقرار کرده و وی را در جریان این موضوع قرار دهید.

وبلاگ ها:
وبلاگ ها و سایت های اینترنتی، رسانه هایی بسیار زیرک و چابک بوده و اخبار را با سرعت بسیار بیشتری پوشش می دهند. هر چند که برخی از آنها به دلیل عدم برخورداری از نیروی کافی مکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. زمان معمول برای این دسته از رسانه های چیزی در حدود 48 ساعت تا دو هفته می باشد که بطور متوسط می‌توان این زمان را برای آنها یک هفته در نظر گرفت.

مجلات:
مجلات بطور کلی هر قدر بزرگتر و خوش نما تر باشند، به زمان بیشتری برای انتشار خود نیاز دارند. من شخصا حتی شنیده ام که برخی از مجلات برای انتشار محتوای خود نیاز به زمانی در حدود یکسال دارند. اما بطور کلی زمان معقول برای این دسته از رسانه ها چیزی در حدود 4 تا 5 ماه است که اگر مجله مورد نظر یکی مجله محلی باشد این زمان می‌توان به چیزی در حدود 3 ماه هم کاهش پیدا کند.

در پایان می‌توان گفت که در زمان بررسی برای آغاز یک کمپین روابط عمومی شما باید ابتدا به شناسایی مخاطب خود بپردازید، اینکه در کجا زندگی می‌کند و از چه رسانه‌ای استفاده می‌کند و نکته دیگر اینکه قصد اطلاع‌رسانی به‌صورت محلی یا بین‌المللی و یا حتی ترکیبی از هر دو آن رادارید.


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد