درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 16:24   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3080صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 18 اردیبهشت 1392 - 14:09
بیانیه هیئت داوران هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
برگزاری هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، زمینه ای برای فراهم کردن بستری مناسب برای ایجاد فضایی سالم است که در آن روابط عمومی های کشور اعم از دولتی و غیردولتی بتوانند آثار و عملکرد انتشاراتی یک ساله خود را در معرض قضاوت قرار دهند. جدای از رتبه بندی ها و امتیازهای کسب شده، بیانگر میزان رشد و شکوفایی نهاد روابط عمومی در ایران اسلامی است.
  

 

شارا- برگزاری هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، زمینه ای برای فراهم کردن بستری مناسب برای ایجاد فضایی سالم است که در آن روابط عمومی های کشور اعم از دولتی و غیردولتی بتوانند آثار و عملکرد انتشاراتی یک ساله خود را در معرض قضاوت قرار دهند. جدای از رتبه بندی ها و امتیازهای کسب شده، بیانگر میزان رشد و شکوفایی نهاد روابط عمومی در ایران اسلامی است. ارایه الگوهای موفق و استانداردسازی فعالیت های روابط عمومی ها و همچنین قرار گرفتن فعالیت های ایشان در مسیری که معیارها و شرایط جشنواره در قالب فراخوان به آن ها عرضه می دارد، در نوع خود موید قوت و پررنگ بودن بعد آموزشی جشنواره است.

هیئت داوران جشنواره روابط عمومی های برتر کشور ضمن تقدیر از تمامی شرکت کنندگانی که حسن اهتمام داشته و برای آثار خود ارزش، اعتبار و احترام قائل شدند و ماحصل تلاش های یک ساله خود را به دبیرخانه جشنواره فرستادند، قبل از اعلام نهایی فهرست آثار منتخب، ضرورت طرح و بیان دیدگاه هایی که همگی آن ها در راستای ارتقا و تعالی هر چه بیشتر روابط عمومی های کشور است را مورد تاکید قرار داده لازم می داند مواردی چند را به اطلاع دست اندرکاران پرتلاش حوزه روابط عمومی اعلام دارد.

برای بررسی بیش از 1800 اثری که از سوی 150 روابط عمومی بخش دولتی و غیردولتی کشور ارسال شد، هیئت داوران پس از تشکیل کمیته های مربوط به هر بخش بر اساس ملاک ها و شاخص های در نظر گرفته شده به بررسی آثار پرداخت.

امسال بروشورها و پوسترهای ارسالی به جشنواره از سال های گذشته بسیار بهتر شده بود خصوصا بروشورها اکثرا تفکر، خلاقیت و نوآوری داشتند.

در بخش عکس نیازمند کار زیاد هستیم. فراموش نکنیم مخاطبان ما در نشریه به تیترخوان، عکس خوان و مطلب خوان تقسیم می شوند. عکس خوب هم نشان می دهد و هم حرف می زند. عکس باید خواننده را جلب کند.

ایجاد هماهنگی بین عناصر جداگانه گرافیکی مانند عکس و طرح و حروف برای بیان یک ایده و فکر، به نحوی که بیننده و خواننده را جذب کند؛ نیاز به توجه بیشتر است.

در بخش ارزیابی مقالات فارغ از بخش عمده ای از آثار که تا حدودی استانداردهای لازم را رعایت کرده بودند، برخی از آثار از نثر محاوره ای در نگارش مقالات استفاده کرده بودند که روشی غیرحرفه ای به شمار می رود. عدم ارسال مقالات علمی با یافته ها و مستندات علمی، عدم تمایز مفهومی میان مقاله، سرمقاله، گزارش، مصاحبه و یادداشت، استاندارد نبودن اندازه و حجم مقالات و عدم ارتباط مقالات با اهداف سازمان و روابط عمومی در زمره مواردی است که رعایت آن ها توسط روابط عمومی ها به غنای آثار این بخش خواهد افزود.

در بخش سرمقاله نیز مسایلی نظیر عدم ارتباط سرمقاله با اهداف سازمان، ضعف نگارشی سرمقاله و گرایش به طرح دیدگاه های مدیریتی و عدم توجه به نیازهای اطلاعاتی مخاطبان به چشم می خورد.

در بخش گزارش از جمله نکات قابل طرح می توان به عدم انتخاب سوژه های جذاب و استفاده از تیتر و لیدهای پرکشش اشاره کرد. رعایت اصول ساختاری گزارش اعم از تیتر مناسب، لید جذاب و انگیزشی، متن با محتوای غنی و اثرگذار از مباحث مورد توجه روابط عمومی ها به این موضوعات است. در پاره ای از آثار نیز عدم بهره گیری از سبک های موثر گزارش نویسی نظیر سبک توصیفی، تحقیقی و بسنده کردن بیشتر به سبک گزارش های خبری به چشم می خورد.

در آثار مربوط به بخش خبر نیز مواردی نظیر عدم استفاده از اصول علمی خبرنویسی، عدم بهره گیری اخبار از تیتر و عناوین جذاب و اثرگذار در کنار کم توجهی به ارزش ها و عناصر خبری و عدم بهره گیری از سبک های خبرنویسی مشهود است.

در مورد بخش صفحه خوانندگان نیز اختصاص ستونی ویژه برای ارتباط با خوانندگان و ارایه جوابیه ها برای پاسخگویی مطلوب به پرسش ها و انتقادهای خوانندگان از جمله موضوعاتی است که بایسته است روابط عمومی های کشور با اهتمام بیشتری وارد عمل شوند.

در بخش وب سایت های سازمانی، روابط عمومی ها به سمت آنلاین شدن خبرنامه های سازمانی حرکت کنند. وب سایت های سازمان نباید صرفا به اخبار سازمان خود تکیه کنند و خود را جای وب سایت های خبری ببینند بلکه آن ها وظایفی فراتر از سایت های خبری دارند.

در سایت های سازمانی تنها به طراحی و گرافیک سایت توجه نشده است بلکه به شیوه تولید محتوا، سبک نگارش در وب، تعاملی بودن سایت، بهره گیری از محتواهای چند رسانه ای (مانند پادکست، ویدئوکست و ...)، بکارگیری کدهای خبرخوان RSS و بهینه سازی رسانه های اجتماعی توجه شده است.

همچنین سایت ها به لحاظ مخاطب شناسی، سرعت در لود شدن سایت، دسترسی به بخش های مختلف و بهینه سازی موتورهای جستجو مورد ارزیابی هیئت داوران قرار گرفت.

در بخش نسخه موبایلی سایت، قابلیت های تلفن همراه در سال های اخیر از یک تلفن معمولی فراتر رفته است و اکنون دستگاه های همراه، موجب تغییرات شگرفی در سبک زندگی مردم شده است.

روابط عمومی سازمان ها کمتر سراغ نسخه موبایلی وب سایت خود رفته اند لذا توصیه هیئت داوران تجهیز سایت ها به ارایه خدمات و اطلاعات از طریق دستگاه های همراه است.

در بخش مولتی مدیا نیز سی دی ها یا دی وی دی هایی که به انعکاس گزارش عملکرد یا معرفی فعالیت های یک سازمان می پردازد جایگزین مناسبی برای انتشار چاپی محصولات روابط عمومی شده است و آن ها را از هزینه های بسیار زیاد کاتالوگ، بروشور و کتابچه های رنگی بی نیاز می کند.

سی دی مولتی مدیا باید جذابیت های بصری و تصویری خوبی داشته باشد و می تواند حتی به یک هدیه تبلیغاتی ماندگار که در نمایشگاه ها عرضه می شود تبدیل گردد. آثار دریافتی در این حوزه نسبت به سال های گذشته کمتر بود، شاید روابط عمومی ها به اطلاعات منتشر شده در وب سایت ها اکتفا می کنند و نیازی به تولید سی دی مولتی مدیا ندارند.

در پایان هیات داوران هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ضمن آروزی موفقیت برای شرکت کنندگان، بار دیگر زحمات و تلاش های مدیران و کارشناسان روابط عمومی را ارج نهاده و از خداوند بزرگ برای همگان آرزوی توفیق و بهروزی مسالت می نماید.

 

 

18 اردیبهشت 1392

هیات داوران هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد