![](/media/image/1396/05/19/8958748-original.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها می دانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیل امور، خود به رفع و رجوع مسائل بپردازند، که جامعه سوای آشنا شدن با مشکلات و موانع، به صورتی شفاف در جریان اوضاع و امور قرار گیرد.
روابط عمومی ها همچنین به اندیشهورزی انتقادی نیز پرداخته تا بتوانند به واسطه این مهارت به حل مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند. روابط عمومی با صبر و حوصله برای فکر کردن و نیز همین زمان برای شرکت در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر مردم گام برمی دارد.
مهمترین وظیفه روابط عمومی از دیدگاه برخی صاحب نظران ارائه چهره واقعی و شفاف از واقعیت ها بدون تحریف خدمت هاست که این خود موجب این درک شده، که باید در روابط عمومی به موضوعات، حرفهای نگریسته شده و به دیده یک عنصر که لازمه هر موضوعی می باشد، به آن پرداخته شود.
امروزه در روابط عمومی پاسخگویی نه به عنوان یک شعار که باید به عنوان رکن اصلی بقای یک سازمان و تا حتی یک نظام نگریسته شده و به موضوعی حیاتی تبدیل شود. امروزه بخش حمل ونقل به عنوان یکی از مهم ترین بخش های زیربنایی، نقش مهمی را درتحرک و پویایی جامعه جهت دستیابی به اهداف برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا می کند، بنابراین روابط عمومی حمل و نقل باید مجموعهای از اقدامات و کوشش های حساب شدهای را انجام دهد که منجر به برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروهها و سازمان هایی شود که با او در ارتباطند، زیرا صنعت حمل و نقل، حلقه واسطه در عرصه های مختلف اقتصادی است.
به عبارت دیگر شکل گیری ارزش افزوده تمامی فعالیت های اقتصادی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از فعالیت های بخش حمل و نقل متأثر می شود به گونه ای که حتی یک فعالیت اقتصادی را هم نمی توان یافت که در مسیر حرکت خود از خدمات عرضه شده در بخش حمل ونقل بهره مند نشده باشد، پس بی تردید کار روابط عمومی در این راستا میتواند ایجاد روابط تفاهمآمیز با عموم مردم و شفاف سازی و بازگو کردن واقعیتها برای آحاد مردم، بدون تحریف خدمت ها باشد.
ساختن چهرهای مناسب و واقعی در میان مردم کاری است که تنها یک روابط عمومی حرفهای و آگاه از عهده آن بر میآید و در اینجا روابط عمومی ها باید به دنبال منفعت اجتماعی دو طرفه باشند و تلاش کنند تا با ارتباطی هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نیازهای خود در جهت شکل دهی صحیح، به ارتباط با مردم اقدام و از همین طریق ارتباط مردم و دولت را تسهیل نمایند.
پس به زبان ساده تر، روابط عمومی یک سازمان در حوزه حمل و نقل باید بداند چون همه او را می بینند و ویترین و نماد یک دستگاه می باشد، پس همه او را می شنوند. پس دانسته و بدانیم که روابط عمومی جای تعارف و تمجید نیست، چون روابط عمومی آن هم در حوزه حمل و نقل که با جان و مال مردم رابطه مستقیم دارد، بسیار بیشتر از روابط عمومی های سایر بخش ها دیده می شود، پس همواره نیازمند داشتن تصویر روشنی از خود نزد دیگران است و باید گونهای از روابط عمومی را به خدمت گیرد، که در آن تنها یک جمله ملاک حرف تا عمل باشد و آن هم اینکه، چون همه ما را می بینند پس ما هم، همه آنها را می بینیم و از دغدغه های آنان باخبریم.
|