درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 21:22   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30549صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیجمعه، 30 تیر 1396 - 09:18
کارکردهای انتشارات چاپی و آنلاین در روابط عمومی ها
دکتر میر فخرایی استاد علوم ارتباطات - در حالی که کارکرد دیده شدن نشریات در نمایشگاه ها و دفاتر روابط عمومی ها همچنان باقی است این دو کارکرد کاملا متفاوت است اما حوزه دیجیتال با همه مزیت هایی که در سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد ارتباطات موثرتر دارد ولی در مقایسه با نشریات مکتوب، نقص هایی دارد که این دو را از هم متمایز کرده است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظر من به طورکلی روابط عمومی ها به دلیل این که یا وابسته به شرکت های دولتی هستند یا مرتبط با بخش خصوصی هستند و این که بخش عظیمی از مراجعات بخش دولتی و خصوصی در حال حاضر از طریق سایت ها و فضای الکترونیکی قابل انجام است ضرورتا بخش انتشارات الکترونیکی و فعالیت هایی که در این حوزه صورت می گیرد از اهمیت خاصی برخوردار است و این بخش برای ارتباط با مخاطبان فضای مناسبی است.


از طرف دیگر واقعیتی که امروز با آن مواجهیم این است که به دلایل مشغله های زندگی ماشینی کمتر مخاطبان در رابطه با مطالعه انتشارات مکتوب علاقه و تعامل نشان می دهند و حتی شاهد هستیم که به شدت تیراژ روزنامه های مطرح نیز در حال کاهش است و نشریات چاپی روابط عمومی امروزه با مشکل مخاطب و خوانده شدن و دیده شدن مواجه هستند.

 

 لذا توجه و رویکرد بیشتر نسبت به فضای الکترونیکی و نشریات دیجیتالی با توجه به مزیت هایی که از لحاظ در دسترس بودن اطلاعات روابط عمومی ها و در میان گذاشتن آن ها با مخاطبان روابط عمومی ها در حال حاضر به چشم می خورد چرا که از این طریق سریع تر اطلاعات و اخبار ارسال می شود و در دسترس کاربران قرار می گیرد به شکلی که می توان ادعا کرد برخی پیام ها به لحظه و بروز (آپ دیت) می شوند و لحظه ای اخبار روی سایت روابط عمومی در اختیار مخاطبان قرار داده می شود.


در مورد کارکردهایی که انتشارات چاپی در شرایط فعلی می تواند داشته باشد باید گفت اساسا برخی فعالیت های انتشاراتی چاپی و مکتوب روابط عمومی های سازمان ها، وزارتخانه ها و بخش های خصوصی برای مطالعه و خواندن نیست بلکه برای دیده شدن فعالیت ها و اخبارشان است. انتشارات چاپی هنوز جایگاه خاص خود را دارد گرچه محدودتر شده اما از بین نمی رود.


وقتی وارد دفتر روابط عمومی سازمانی می شویم روزنامه، بولتن و نشریاتی که اخبار آن سازمان را منعکس کند باید در اختیار مراجعین و مخاطبین قرار داده شود و اساسا این نشریات برای دیده شدن حوزه فعالیت ها و اقدامات و شعارها و اخبار کوتاه و گزارش کارهایی است که در سازمان انجام شده و توسط روابط عمومی مهندسی شده و به چاپ رسید.


اما سایت ها و انتشارات دیجیتالی مستلزم این است که یک اراده و عزم واقعی برای ورود و دیده شدن سایت و مطالب الکترونیکی وجود داشته باشد و این موضوع نیز تا حدی ورود افراد به آن حوزه را با مشکل مواجه می کند و سرعت کمتری می یابد.


در حالی که کارکرد دیده شدن نشریات در نمایشگاه ها و دفاتر روابط عمومی ها همچنان باقی است این دو کارکرد کاملا متفاوت است اما حوزه دیجیتال با همه مزیت هایی که در سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد ارتباطات موثرتر دارد ولی در مقایسه با نشریات مکتوب، نقص هایی دارد که این دو را از هم متمایز کرده است.


ما می توانیم نشریات خود را برای مخاطبان ارسال کنیم و در شرایطی گوناگون به ساده ترین روش، پیام مکتوب را انتقال دهیم.


نتیجه می گیریم هر دو در کنار هم لازم و ملزوم فعالیت های روابط عمومی ها می شود و نمی توان نشریات مکتوب را به کل کنار گذاشت.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد