درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 02:28   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30549صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیجمعه، 30 تیر 1396 - 08:42
کارکردهای انتشارات چاپی و آنلاین در روابط عمومی ها
دکتر میر فخرایی استاد علوم ارتباطات - در حالی که کارکرد دیده شدن نشریات در نمایشگاه ها و دفاتر روابط عمومی ها همچنان باقی است این دو کارکرد کاملا متفاوت است اما حوزه دیجیتال با همه مزیت هایی که در سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد ارتباطات موثرتر دارد ولی در مقایسه با نشریات مکتوب، نقص هایی دارد که این دو را از هم متمایز کرده است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظر من به طورکلی روابط عمومی ها به دلیل این که یا وابسته به شرکت های دولتی هستند یا مرتبط با بخش خصوصی هستند و این که بخش عظیمی از مراجعات بخش دولتی و خصوصی در حال حاضر از طریق سایت ها و فضای الکترونیکی قابل انجام است ضرورتا بخش انتشارات الکترونیکی و فعالیت هایی که در این حوزه صورت می گیرد از اهمیت خاصی برخوردار است و این بخش برای ارتباط با مخاطبان فضای مناسبی است.


از طرف دیگر واقعیتی که امروز با آن مواجهیم این است که به دلایل مشغله های زندگی ماشینی کمتر مخاطبان در رابطه با مطالعه انتشارات مکتوب علاقه و تعامل نشان می دهند و حتی شاهد هستیم که به شدت تیراژ روزنامه های مطرح نیز در حال کاهش است و نشریات چاپی روابط عمومی امروزه با مشکل مخاطب و خوانده شدن و دیده شدن مواجه هستند.

 

 لذا توجه و رویکرد بیشتر نسبت به فضای الکترونیکی و نشریات دیجیتالی با توجه به مزیت هایی که از لحاظ در دسترس بودن اطلاعات روابط عمومی ها و در میان گذاشتن آن ها با مخاطبان روابط عمومی ها در حال حاضر به چشم می خورد چرا که از این طریق سریع تر اطلاعات و اخبار ارسال می شود و در دسترس کاربران قرار می گیرد به شکلی که می توان ادعا کرد برخی پیام ها به لحظه و بروز (آپ دیت) می شوند و لحظه ای اخبار روی سایت روابط عمومی در اختیار مخاطبان قرار داده می شود.


در مورد کارکردهایی که انتشارات چاپی در شرایط فعلی می تواند داشته باشد باید گفت اساسا برخی فعالیت های انتشاراتی چاپی و مکتوب روابط عمومی های سازمان ها، وزارتخانه ها و بخش های خصوصی برای مطالعه و خواندن نیست بلکه برای دیده شدن فعالیت ها و اخبارشان است. انتشارات چاپی هنوز جایگاه خاص خود را دارد گرچه محدودتر شده اما از بین نمی رود.


وقتی وارد دفتر روابط عمومی سازمانی می شویم روزنامه، بولتن و نشریاتی که اخبار آن سازمان را منعکس کند باید در اختیار مراجعین و مخاطبین قرار داده شود و اساسا این نشریات برای دیده شدن حوزه فعالیت ها و اقدامات و شعارها و اخبار کوتاه و گزارش کارهایی است که در سازمان انجام شده و توسط روابط عمومی مهندسی شده و به چاپ رسید.


اما سایت ها و انتشارات دیجیتالی مستلزم این است که یک اراده و عزم واقعی برای ورود و دیده شدن سایت و مطالب الکترونیکی وجود داشته باشد و این موضوع نیز تا حدی ورود افراد به آن حوزه را با مشکل مواجه می کند و سرعت کمتری می یابد.


در حالی که کارکرد دیده شدن نشریات در نمایشگاه ها و دفاتر روابط عمومی ها همچنان باقی است این دو کارکرد کاملا متفاوت است اما حوزه دیجیتال با همه مزیت هایی که در سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد ارتباطات موثرتر دارد ولی در مقایسه با نشریات مکتوب، نقص هایی دارد که این دو را از هم متمایز کرده است.


ما می توانیم نشریات خود را برای مخاطبان ارسال کنیم و در شرایطی گوناگون به ساده ترین روش، پیام مکتوب را انتقال دهیم.


نتیجه می گیریم هر دو در کنار هم لازم و ملزوم فعالیت های روابط عمومی ها می شود و نمی توان نشریات مکتوب را به کل کنار گذاشت.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد