درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 09:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30549صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیجمعه، 30 تیر 1396 - 08:42
کارکردهای انتشارات چاپی و آنلاین در روابط عمومی ها
دکتر میر فخرایی استاد علوم ارتباطات - در حالی که کارکرد دیده شدن نشریات در نمایشگاه ها و دفاتر روابط عمومی ها همچنان باقی است این دو کارکرد کاملا متفاوت است اما حوزه دیجیتال با همه مزیت هایی که در سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد ارتباطات موثرتر دارد ولی در مقایسه با نشریات مکتوب، نقص هایی دارد که این دو را از هم متمایز کرده است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظر من به طورکلی روابط عمومی ها به دلیل این که یا وابسته به شرکت های دولتی هستند یا مرتبط با بخش خصوصی هستند و این که بخش عظیمی از مراجعات بخش دولتی و خصوصی در حال حاضر از طریق سایت ها و فضای الکترونیکی قابل انجام است ضرورتا بخش انتشارات الکترونیکی و فعالیت هایی که در این حوزه صورت می گیرد از اهمیت خاصی برخوردار است و این بخش برای ارتباط با مخاطبان فضای مناسبی است.


از طرف دیگر واقعیتی که امروز با آن مواجهیم این است که به دلایل مشغله های زندگی ماشینی کمتر مخاطبان در رابطه با مطالعه انتشارات مکتوب علاقه و تعامل نشان می دهند و حتی شاهد هستیم که به شدت تیراژ روزنامه های مطرح نیز در حال کاهش است و نشریات چاپی روابط عمومی امروزه با مشکل مخاطب و خوانده شدن و دیده شدن مواجه هستند.

 

 لذا توجه و رویکرد بیشتر نسبت به فضای الکترونیکی و نشریات دیجیتالی با توجه به مزیت هایی که از لحاظ در دسترس بودن اطلاعات روابط عمومی ها و در میان گذاشتن آن ها با مخاطبان روابط عمومی ها در حال حاضر به چشم می خورد چرا که از این طریق سریع تر اطلاعات و اخبار ارسال می شود و در دسترس کاربران قرار می گیرد به شکلی که می توان ادعا کرد برخی پیام ها به لحظه و بروز (آپ دیت) می شوند و لحظه ای اخبار روی سایت روابط عمومی در اختیار مخاطبان قرار داده می شود.


در مورد کارکردهایی که انتشارات چاپی در شرایط فعلی می تواند داشته باشد باید گفت اساسا برخی فعالیت های انتشاراتی چاپی و مکتوب روابط عمومی های سازمان ها، وزارتخانه ها و بخش های خصوصی برای مطالعه و خواندن نیست بلکه برای دیده شدن فعالیت ها و اخبارشان است. انتشارات چاپی هنوز جایگاه خاص خود را دارد گرچه محدودتر شده اما از بین نمی رود.


وقتی وارد دفتر روابط عمومی سازمانی می شویم روزنامه، بولتن و نشریاتی که اخبار آن سازمان را منعکس کند باید در اختیار مراجعین و مخاطبین قرار داده شود و اساسا این نشریات برای دیده شدن حوزه فعالیت ها و اقدامات و شعارها و اخبار کوتاه و گزارش کارهایی است که در سازمان انجام شده و توسط روابط عمومی مهندسی شده و به چاپ رسید.


اما سایت ها و انتشارات دیجیتالی مستلزم این است که یک اراده و عزم واقعی برای ورود و دیده شدن سایت و مطالب الکترونیکی وجود داشته باشد و این موضوع نیز تا حدی ورود افراد به آن حوزه را با مشکل مواجه می کند و سرعت کمتری می یابد.


در حالی که کارکرد دیده شدن نشریات در نمایشگاه ها و دفاتر روابط عمومی ها همچنان باقی است این دو کارکرد کاملا متفاوت است اما حوزه دیجیتال با همه مزیت هایی که در سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد ارتباطات موثرتر دارد ولی در مقایسه با نشریات مکتوب، نقص هایی دارد که این دو را از هم متمایز کرده است.


ما می توانیم نشریات خود را برای مخاطبان ارسال کنیم و در شرایطی گوناگون به ساده ترین روش، پیام مکتوب را انتقال دهیم.


نتیجه می گیریم هر دو در کنار هم لازم و ملزوم فعالیت های روابط عمومی ها می شود و نمی توان نشریات مکتوب را به کل کنار گذاشت.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد