درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:23   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30452صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 23 تیر 1396 - 11:55
نکاتی برای فروش محصولات در تلگرام
هنوز کسب‌وکارها با مشکلات بسیاری در زمینه‌ی فروش محصولات در تلگرام مواجه هستند. از جمله‌ی این مشکلات جذب کاربر، حفظ و نگهداری وی، کم بودن نرخ تبدیل و مواردی مشابه است که در ادامه ما توصیه‌ و مشاوره بازاریابی برای برطرف کردن این مشکلات را ارائه می‌کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  تلگرام توانست با ظاهر ساده، به کارگیری آسان و ویژگی‌های به دردبخور و هم‌چنین فیلتر بودن سایر پیام‌رسان‌ها سریعا به ابزار اصلی ارتباطات در کشور ما تبدیل شود. به طوریکه این روزها نمی‌توان کسی را پیدا کرد که از آن استفاده نکند. با توسعه‌ی این اپلیکیشن و اضافه شدن ویژگی‌های ساخت کانال و گروه؛ راه برای استفاده‌ی کسب‌وکارها از آن نیز هموار شد.


اما هنوز هم کسب‌وکارها با مشکلات بسیاری در زمینه‌ی فروش محصولات در تلگرام مواجه هستند. از جمله‌ی این مشکلات جذب کاربر، حفظ و نگهداری وی، کم بودن نرخ تبدیل و مواردی مشابه است که در ادامه ما توصیه‌ و مشاوره بازاریابی برای برطرف کردن این مشکلات را ارائه می‌کنیم.


۱) کانال داشته باشیم یا گروه؟
کانال‌ها و گروه‌ها هر کدام برای اهداف خاصی ایجاد شده‌اند. زمانی که هدف شما فروش محصولات است ایجاد گروه می‌تواند نویز زیادی ایجاد و کاربران را آزار و اذیت دهد. همان‌طور که می‌دانید مدیریت یک گروه تلگرامی به هیچ وجه کار آسانی نیست و ممکن است برندینگ شما را برای همیشه نابود کند.


بنابراین اگر هدف شما در تلگرام فروش محصولات است، از کانال‌ها بهره بگیرید. البته مطمئن شوید که هدف خود را درست انتخاب کرده‌ باشید. بسیاری از کسب‌وکارها اهداف مختلفی هم‌چون آگاهی از برند، افزایش ترافیک، افزایش وفاداری مشتریان و … دارند. قبل از شروع به راه‌اندازی کانال مطمئن شوید که هدف شما فقط فروش محصول است و هیچ هدف دیگری ندارید.


۲) متناسب بودن هدف با محتوای کانال شما
حال‌که هدف شما کاملا واضح و مشخص است، باید استراتژی محتوای کانال خود را مشخص کنید. بسیاری از افراد به هنگام راه‌اندازی کانال خود پست‌های فان، آموزشی و مناسبتی تولید می‌کنند تا مخاطب جذب کنند و مابین پست‌ها یک پست فروش نیز ارسال می‌کنند. این کار هم از لحاظ روانشناسی و هم از لحاظ استراتژیک اشتباه بزرگی محسوب می‌شود.


وقتی کاربر با هدف خواندن پست‌های فان وارد کانال شما می‌شود و سپس پست‌های فروش مشاهده می‌کند، حس خوبی نسبت به کانال شما نخواهد داشت. هم‌چنین ارسال پست‌هایی با موضوعات مختلف باعث می‌شود که کانال شما یکنواخت و حرفه‌ای دیده نشود.


بنابراین قبل از هر کاری باید استراتژی فعالیت در کانال تلگرام خود را براساس مواردی که گفتیم مشخص کنید. البته ما به هیچ وجه نمی‌گوییم فقط پست فروش ارسال کنید، بلکه منظور اینست که سایر پست‌ها نیز در راستای فروش باشند. به عنوان مثال، اگر شما محصولاتی مارک‌دار می‌فروشید می‌توانید مابین پست‌های فروش خود راجع برند، تاریخچه و اخبار جدیدشان بنویسید.


با این شیوه نه تنها تعداد مخاطبان کمتری به کانال شما عضو نخواهند شد، بلکه تعداد زیادی عضو خواهند شد و آن‌ها دقیقا مخاطبان هدف شما خواهند بود.


۳) ارائه‌ی توضیحات کافی در رابطه با کانال و هدفش
اگر به رفتارهای خود حین جوین شدن به گروه‌ها توجه کنید، متوجه می‌شوید که اولین کاری که می‌کنید مراجعه به بخش توصیف گروه یا کانال و مطالعه‌ی توضیحات آن است. شما با تعداد محدودی کاراکتر در این بخش مواجه هستید، همین محدودیت می‌تواند به شما کمک کند تا خلاقانه‌ترین و بهترین توضیحات را در آن بخش ارائه کنید.
این بخش نقش مهمی در عضویت و یا بی‌توجهی کاربران به کانال شما نقش مهمی دارد.


۴) ارائه‌ بهترین پست‌ها با ویژگی‌های گرافیکی
حال که توانستید کاربرانی را به کانال خود جذب کنید، باید با محتوای جذاب توجه آن‌ها را به کانال خود جلب کنید تا قصد ترک کردن آن را نداشته باشند. تصاویر جذاب از محصولات، توضیحات کافی، قیمت می‌تواند نقش موثری در حفظ و نگهداری کاربران‌تان داشته باشد.


هم‌چنین شما باید زیر تصاویر، آدرس خرید محصولی که قرار داده‌اید، هم‌چنین آدرس کانال‌تان را قرار دهید. در واقع، شما باید سعی کنید تا کاربر کمترین زحمت را برای خرید متحمل شود.


۵) اسپم نباشید
یکی از اشتباهاتی که کسب‌وکارها در کانال تلگرام خود مرتکب می‌شوند، اینست که اغلب بازاریابی را با اسپم کردن اشتباه می‌گیرند. اگر شما می‌خواهید به فروش محصولات در تلگرام اقدام کنید، لازم نیست هر لحظه پست ارسال کنید، بلکه می‌توانید یک محصول را ارسال کنید و از علاقه‌مندان برای دیدن محصولات بیشتر به سایت خود دعوت کنید.


البته ممکن است شما فروشگاه اینترنتی نباشید و فقط یک محصول داشته باشید، در چنین شرایط استراتژی محتوای شما باید ترکیبی از افزایش آگاهی از برند و فروش باشد و کلا پست‌های متفاوتی منتشر کنید.


۶) تبلیغ کنید
هر چقدر هم تلاش کنید، بدون تبلیغات نمی‌توانید سریعا کاربران هدف خود را جذب کنید و به فروش محصولات در تلگرام بپردازید. لذا باید در کانال‌ها و یا گروه‌هایی که با موضوع کسب‌وکار شما در حال فعالیت هستند، تبلیغ کنید. برای این‌کار بهتر است لیستی از کانال‌های مرتبط با کسب وکار خود تهیه کنید، استراتژی‌های آن‌ها را بررسی کنید، در صورتی که مطمئن شدید کاربران هدف شما هستند، برای تبلیغ اقدام کنید.


۷) پشتیبانی ۲۴ ساعته داشته باشید
کانال‌های تلگرامی تنها مشکلی که دارند اینست که ارتباط یک طرفه ایجاد می‌کنند، بنابراین باید به کاربران خود برای پرسیدن سوال و ارتباط با شما راهکاری ارائه کنید. شما می‌توایند یک تیم ارتباط با مشتری داشته باشید و یوزر(@…) آن‌ها را در اختیار مشتریان قرار بدهید. می‌توانید این یوزرها را در بخش توضیحات ابتدایی کانال وارد کنید تا پیدا کردن آن‌ها آسان باشد.

منبع: www.ibazaryabi.com
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد