درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 09:59   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30433صفحه نخست » دولت، مجلس و انتخاباتدوشنبه، 19 تیر 1396 - 22:35
دولت دوازدهم و راهبری افکار عمومی ‏
محمد صفوی - دولت آینده برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه ناگزیر از تعامل و همراهی با رسانه‌های گروهی بوده و این تعامل نیازمند بهره‌گیری از مدیران لایق در روابط عمومی‌های مجموعه و دولت به‌ویژه مراکز فرهنگی و اقتصادی هست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دولت یازدهم که با عنوان دولت تدبیر و امید فعالیت خود را آغاز کرد علی‌رغم همه تلاش‌ها و زحمات در بخش مربوط به اطلاع‌رسانی دست‌آوردهای خویش موفق عمل نکرده است و دولت یازدهم راهبری اطلاع‌رسانی را به کسانی واگذار کرد که نه تنها در عرصه نوآوری و خلاقیت ناکارآمد بودند بلکه برخی از آن‌ها بدون داشتن دانش و معلومات کافی در حرفه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی جذب وزارتخانه و سازمان‌های دولتی و بانک‌ها و مراکز مهم اقتصادی و صنعتی شده‌اند و این ام باعث شد تا در بسیاری از موارد عدم دقت در اطلاع‌رسانی بحران‌هایی نیز متوجه دولت شود.‏


یکی از وظایف مدیران روابط عمومی و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی در دولت دوازدهم باید این باشد که قواعد بازی رسانه‌ای را از منافع جناحی و گروهی به بازی برای پیشبرد اهداف منافع ملی و نفوذ در افکار ملی و جهانی توسعه دهند و این نوآوری و تحول زمانی ایجاد می‌شود که دولت دوازدهم مدیران روابط عمومی و مراکز اطلاع‌رسانی را از میان افرادی انتخاب کند که توانایی ایجاد نفوذ و تأثیرگذاری در جامعه را به نحوی داشته باشند که افکار عمومی را به سمت متفاوت دیدن و متفاوت فکر کردن سوق دهند یکی از وظایف روابط عمومی‌ها جلوگیری از ایجاد بحران هست و روابط عمومی کارآمد قبل از شروع بحران با مدیریت و افکار سنجی می‌تواند مدیریت ارشد را از وقوع بحران آگاه سازد به عنوان نمونه روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاع‌رسانی دستاوردهای پولی و بانکی برجام موفق عمل نکرد و همین امر در بحران‌های صندوق‌ها و مؤسسه‌های بدون مجوز تکرار شد به صرف راه‌اندازی یک سایت در بانک مرکزی عموم مردم جامعه از مؤسسات غیرمجاز آگاه نمی‌شوند.

 

 روابط عمومی در دولت دوازدهم باید علاوه بر شکستن مرزهای اعضای اطلاع‌رسانی به بهره‌گیری از مجموعه رسانه‌های کشور محدودیت‌های اطلاع‌رسانی را با برنامه‌ریزی و استراتژی مشخص از بین برده و جسارت برای راهبری افکار عمومی را به مجموعه مدیران منتقل نماید.

 

دولت دوازدهم در شرایطی شروع به کار می‌کند که هنوز گرایش‌های دولت‌های پیشین در اذهان عمومی پاک نشده است بنابراین تهیه محتوا و ابزارهای اطلاع‌رسانی در این دولت نیازمند یک کار حرفه‌ای و رویکرد استراتژیک فرهنگ‌سازی توأم با اطلاع‌رسانی هست و زدودن آثار پوپولیستی تبلیغاتی دولت‌های پیشین و تغییر نگرش و همراهی آحاد جامعه با دستاوردهای نوین کشور قبل از اینکه به رسانه نیاز داشته باشد نیازمند نوآوری و مهارت مدیران اطلاع‌رسانی در بهره‌گیری از رسانه‌ها داخلی و بین‌المللی هست.

 

دولت آینده برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه ناگزیر از تعامل و همراهی با رسانه‌های گروهی بوده و این تعامل نیازمند بهره‌گیری از مدیران لایق در روابط عمومی‌های مجموعه و دولت به‌ویژه مراکز فرهنگی و اقتصادی هست و باید گفت بسترسازی برای تقویت حوزه‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در دولت دوازدهم لازم است از خود نهاد ریاست جمهوری آغاز شود و روابط عمومی ریاست جمهوری به عنوان الگوی برای سایر دستگاه‌ها عمل نماید. باشد که چنین باشد.‏
 

منبع: جهان اقتصاد
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد