درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 23 خرداد 1403 - 07:20   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30354صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 14 تیر 1396 - 08:14
دکتر امیدعلی مسعودی استاددانشگاه: لزوم سنجش بازخورد مخاطبان بارصد وپایش رسانه ها
روابط‌ عمومی‌ها وظایف متعددی دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اطلاع‌رسانی است، و برای این که روابط عمومی بداند تا چه حد اطلاعیه‌ها و پیام‌هایی که روابط عمومی منتشر کرده به دست مردم رسیده و اثرگذاری داشته باید از راه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط‌ عمومی‌ها وظایف متعددی دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اطلاع‌رسانی است، و برای این که روابط عمومی بداند تا چه حد اطلاعیه‌ها و پیام‌هایی که روابط عمومی منتشر کرده به دست مردم رسیده و اثرگذاری داشته باید از راه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهد.


رصد و پایش رسانه ها یکی از این راه‌ها سنجش بازخورد مخاطبان است اما راه دیگر این که تحلیل کنیم رسانه‌ها چگونه اطلاعات پیام‌های روابط عمومی را منعکس کردند. به همین خاطر ما در طول روند فکری روابط عمومی هم باید نظرسنجی از مخاطبان داشته باشیم و هم از طریق روش تحلیل محتوا که یکی از روش‌های مهم علم ارتباطات است را اجرا کنیم.

 

 در واقع تعامل روابط عمومی با جامعه و مخاطبان اهمیت بالایی دارد که این پایش و رصد می‌تواند روشنگر راه و اهداف آینده‌ آن باشد.


البته در شرایط فعلی که روابط عمومی‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین با شیوه‌ الکترونیکی اقدام به اطلاع‌رسانی می‌کنند، کارشان راحت‌تر است چرا که خیلی سریع تر از طریق موتورهای جستجوی فضای مجازی را رصد می کنند و می ببیند که رسانه‌ها چه اخبار و پیام‌هایی را در مورد سازمان مورد نظیر منعکس کرده اند.


در گذشته این اقدام از طریق بولتن های برید جراید انجام می‌شد که یا روابط عمومی سازمان‌ها آن را انجام می‌داد یا توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شد و همراه تحلیل به دست مدیران ارشد سازمان رسانده می‌شد، آن‌ها متوجه می‌شدند که بازخوردهایی که از فعالیت‌های سازمان در رسانه‌ها وجود دارد چگونه است.

 

محتوا و شیوه‌های دسترسی به داده‌ها متفاوت است اما امروز خوشبختانه هم دسترسی به اطلاعات رسانه‌ها و هم نرم‌افزارهایی که می‌تواند تجزیه و تحلیل پیام‌ها را داشته باشد در اختیار روابط عمومی است به عنوان نمونه نرم‌افزار ‌SPSS در این روش بسیار کارایی دارد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران


  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران


  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟


  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد