درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:47   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30300صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 11 تیر 1396 - 12:27
دکتر قربانعلی تنگ شیر، نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی و مدرس دانشگاه
نقش ارتباطات در توسعه پایدار
امروزه ملاحظات جدیدی برای شناخت سطوح توسعه یافتگی جوامع وبه تبع آن فردی و اجتماعی مطرح است . تحولات و تطورات زندگی بشر ما را ملزم می کند گذشته را بخوانیم و آینده را بنویسیم .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، امروزه ملاحظات جدیدی برای شناخت سطوح توسعه یافتگی جوامع وبه تبع آن فردی و اجتماعی مطرح است . تحولات و تطورات زندگی بشر ما را ملزم می کند گذشته را بخوانیم و آینده را بنویسیم .

برای نیل به این مهم  باید به دانش و مهارت‌های جدیدی مجهز شد. قدرت تفکر (تفکر محاسباتی) و شناختی  و مدیریت آن (مدیریت باز شناختی) در عصری که با انباشت اطلاعات و گسترش فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی مواجه هستیم از مولفه های  مهم توانمندی سازی به شمار می‌رود.

ارتباطات  و اطلاعات  بنیادترین سطح توانمندی برای زیستن در عصر جدید است  .که بتوانیم با استفاده از روش‌های مناسب و هوشمندانه از آنها به امکان آفرینش و تولید برسیم .

در فرهنگ جهانی و ارتباطات فراملی اطلاعات و ارتباطات مبین قدرت و نفوذ جوامع است که به توسعه پایدار منتهی میشود. که در آن شهروندان به سطوح بالای از دسترسی به اطلاعات و توانمندی بهره برداری از آن خواهند رسید.ظرفیت سازی به متن جامعه وارد میشود و تحرک و پویایی با توانمندکردن شهروندان محقق میشود به عبارت دیگر جامعه دانایی محور جامعه‌ای است که درآن رسانه‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی صرفاً به اطلاع رسانی اکتفا نکرده بلکه با توان افزایی و ظرفیت سازی احاد مردم قدرت شناخت و نقد و نظر می‌آفریند توسعه و پیشرفت از طریق دانش افزایی، کارآفرینی و ایجاد ثروت، ارزش افزوده یک جامعه محلی یا ملی از طریق این مسیر حاصل می‌شود. در نهایت توسعه پایدار را رقم میزند. زیرا در دنیایی مملو از تغییرات پی درپی فهم پدیده ها امری بایسته است باید در برابر انبوه پیام ها منفعل نبوده بلکه کنشگر باشیم .

رفتار کنشگر مبتنی بر اداراک است. نباید سرمایه فردی و زمانی یک شهروند تحت الشعاع ابزارها و ماشین‌ها پایمال شود. ماشین‌های هوشمند با هوش مصنوعی مدیریت می‌شوند و انسانها باید از هوش و توانمندی ذهنی و فکر خود بهره برداری صحیح داشته باشند. مزیت انسان قدرت تفکر هوشمندی و مدیریت ذهن است.

از سوی دیگر تکیه صرف به افزایش ابزارهای فناورانه عامل توسعه یافتگی و مزیت رقابتی در فضای امروز نیست بلکه مهم  آنست که اطلاعات را به حد و مناسب با نیازهای خود دریافت کنیم و بتوانیم آنها را مدیریت کنیم.

رسانه‌ها در خدمت انسان‌ها هستند برای توسعه یافتگی و تمدن سازی هدایت و مدیریت جریان‌های اطلاعاتی که در نظریه برجسته سازی به مردم بگویند که به چه فکر می‌کنید ؟ و بنا بر نیاز سنجی و خواسته‌های مردم برای آنها برنامه ریزی می‌کنند. سواد محصول توانمندی است و کلید ورود به توسعه پایدار ، خرد ، تعقل و تفکر نقش بنیادی در این موارد دارند. دسترسی به اطلاعات و دانش برای کارآفرینی و خلق ثروث کوتاه‌ترین و کم‌هزینه ترین راه  برای توانمندسازی و توسعه پایدار می باشد.

هدایت و مدیریت جریان‌های اطلاعاتی از حیث فردی ، اجتماعی و حکومتی حائز اهمیت است چون باید پیام  راخوب دریافت کند ودرک کرده و سپس عکس العمل نشان دهد تا بازخورد آن هم برای خود و جامعه موثر بوده و ماندگاری قابل قبولی داشته باشد. زیرا ما در همه جوامع به تعامل و همکاری برای دغدغه های جمعی مشترک احتیاج داریم .

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد