درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:23   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29882صفحه نخست » چهارشنبه، 17 خرداد 1396 - 09:32
بازاریابی مجازی
بازاریابی پیامکی؛ مزایا و کارکردها
زمانی بود که خط تلفن، لازمه هر خانه و هر کسب‌وکاری به حساب می‌آمد. بیشتر ارتباطات به صورت تلفنی و با تماس با شماره فرد صورت می‌گرفت. اما امروز، حتی اگر در خانه و شرکتی خط تلفن وجود نداشته باشد، چندان تعجب ندارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، زمانی بود که خط تلفن، لازمه هر خانه و هر کسب‌وکاری به حساب می‌آمد. بیشتر ارتباطات به صورت تلفنی و با تماس با شماره فرد صورت می‌گرفت. اما امروز، حتی اگر در خانه و شرکتی خط تلفن وجود نداشته باشد، چندان تعجب ندارد. با گسترش موبایل و خدمات ارائه شده آنها، به تدریج تلفن از دایره راه‌های ارتباطی اولیه خارج شد. ویژگی موبایل، در دسترس بودن دائمی آن و سهولت استفاده بود. در این حالت، فرد مجبور نبود که برای تماس با مخاطب خود زحمت زیادی به خرج دهد و معمولا می‌توانست به سرعت با آنها ارتباط برقرار کند. اما پیشرفت سایر امکانات گوشی‌های هوشمند باعث شد تا تعداد تماس‌ها هم کاهش یابد؛ پیشرفت‌هایی که از امکان فرستادن پیام متنی (پیامک) شروع شد و در نهایت به تماس صوتی و تماس تصویری رسید. این تغییرات، محیط کسب‌وکار و بازاریابی را هم به شدت دستخوش تغییر کرده و خواهد کرد.

 

اکنون می‌توان کسب‌وکارهای فراوانی را مشاهده کرد که روش‌های سنتی انجام کارها را کنار گذاشته‌اند و از ابزارهای جدید استفاده بیشتری می‌کنند. دلیل این موضوع، گسترش گوشی‌های هوشمند و سایر ابزارهای ارتباط آنی است. به عنوان مثال، براساس برآوردها، تعداد سیم‌کارت‌های موجود در ایران حتی از جمعیت کشور هم بیشتر بوده و تعداد گوشی‌های هوشمند هم نزدیک به 50 میلیون دستگاه است. ابزارهای مختلف این گوشی‌ها و برنامه‌های کاربردی‌شان هم راه ارتباط را آسان‌تر ساخته است؛ تا حدی که ارتباط آنلاین با همکاران و مشتریان در بسیاری از کسب‌وکارها رواج یافته است. یک بازاریاب مواد غذایی، امروزه می‌تواند به صورت آنلاین از وضعیت انبار شرکت مطلع شود و درخواست‌های مشتریان را به سرعت به دست آنها برساند.

همکاری مشترک روی پروژه‌های بزرگ، حتی از مسیرهای طولانی هم امکان‌پذیر شده است. یک مدیر پروژه می‌تواند حتی از کشوری دیگر با همکاران خود در ارتباط دائمی بوده و پیشرفت کار را به شکل کنفرانس ویدئویی و به صورت آنی مشاهده کند. با این ابزارهای قدرتمند، کاربرد ابزارهای قدیمی‌تر مانند ایمیل هم کاهش یافته است. ضمن آنکه حتی در مواردی، شرکت‌ها و کسب‌وکارها، فعالیت‌های خود را برای امنیت بیشتر به سمت فناوری‌های جدید هدایت کرده‌اند.اما این روند، شاید حتی سرعت بیشتری بگیرد. براساس برخی برآوردها، در سال‌های پیش‌رو بسیاری از ارتباطات کسب‌وکارها با مشتریان و سایر همکارانشان از طریق تماس تصویری انجام خواهد شد. رشد فناوری، سهولت استفاده، دسترسی بیشتر، امنیت اطلاعات، کاهش هزینه‌ها و اهمیت تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای در محیط به‌شدت در حال تغییر کنونی، همه و همه عواملی هستند که این روند را تقویت خواهند کرد.

اما در صورتی که مشغله و برنامه شلوغ مشتریان، به ما اجازه ارتباط صوتی یا تصویری با آنها را ندهد، هنوز هم یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی، ارتباط پیامکی یا هر نوع ارتباط پیامی در سایر بسترهای فناوری است. فقط باید به این موضوع توجه کرد که رشد پیامک‌های تبلیغاتی و استفاده نادرست از آنها در سال‌های گذشته به حدی افزایش یافته که اکنون تبدیل به یک معضل برای بسیاری از افراد شده و برخی از ابزارهای نظارتی هم برای کنترل آنها توسعه یافته‌اند. اگر استفاده از ابزار پیامکی در بازاریابی به همین شکل بخواهد باشد، حتی می‌تواند تبدیل به یک تبلیغ منفی برای کسب‌وکار ما شود. اما منافع بی‌شمار آن هم نشان می‌دهد که نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد.

یکی از مزیت‌های پیام متنی، سهولت استفاده از آن است. در بسیاری از موارد، افراد ترجیح می‌دهند به جای تماس تلفنی، با پیام متنی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. دلیل این موضوع علاوه‌بر سهولت و امنیت بیشتر، زمان کمتر مورد نیاز است. براساس تحقیقی که در ایالات متحده انجام شده، میزان دریافت و ارسال پیام‌های متنی روزانه برای افراد 18 تا 29 سال برابر با 88 مورد است. اما آنها تنها 17 تماس تلفنی در روز دارند. این ارقام در سنین بالاتر به شدت کاهش می‌یابد که شاید نشان از کاهش تمایل آنها به استفاده از این ابزارها داشته باشد. در هر صورت، این ارتباطات می‌تواند به شکل ارتباط کسب‌وکار- مشتری باشد.

بر اساس تحقیق جدیدی که موسسه میلوارد براون دیجیتال (فعال در زمینه بازاریابی دیجیتال و ارتباط الکترونیک با مشتریان) انجام داده، بیشتر مصرف‌کنندگان سراسر جهان از ارتباط متنی با شرکت‌ها استقبال می‌کنند. این ارتباط هم می‌تواند به شکل دریافت اطلاعات و هم تعامل دوطرفه با آنها باشد. آنها حتی تمایل دارند داده‌های شخصی خود (مانند موقعیت جغرافیایی) را در اختیار شرکت‌ها قرار دهند تا محصولات و خدمات شخصی‌سازی‌شده‌ای دریافت کنند. علاوه‌بر آن، بسیاری از افراد، پیامک را به سایر کانال‌های بازاریابی مانند تبلیغات ویدئویی، بنرها و ایمیل ترجیح می‌دهند.

از پیامک می‌توان به‌منظورهای مختلفی استفاده کرد اما بیشتر استفاده آن در کسب‌وکارها و ارتباط با مشتریان، ارسال پیام‌های آنی است. گفته می‌شود حدود 90 درصد از پیام‌های ارسالی در 3 دقیقه نخست خوانده می‌شوند. به همین دلیل است که به‌عنوان مثال، بسیاری از رستوران‌های جهان با پیامک به مشتری خود اطلاع می‌دهند که غذایشان آماده است. در برخی موارد هم مشتریان از کسب‌وکارها می‌خواهند که مثلا با شروع یک طرح تخفیف یا رسیدن محموله جدید اجناس، آنها را بلافاصله خبر کنند.با این حال، باید به فوری بودن و اهمیت این پیام‌ها توجه کرد. هرچه پیام‌های کمتری برای مشتریان ارسال شود، بهتر است! زمان ارسال این پیامک‌ها و تکرار آنها هم باید مدنظر باشد. پیام‌های بسیار کوتاه و منسجم (و شاید به همراه یک لینک برای اطلاعات بیشتر) زمان کمتری از مشتری شما خواهد گرفت. در نهایت، به‌عنوان حق مشتری، راحت‌ترین راه را برای لغو کردن خدمت اطلاع‌رسانی خود به او ارائه دهید تا مجبور نشوند از ابزارهای نظارتی و محدودیت‌ساز استفاده کنند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4063

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد