درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29772صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 16 خرداد 1396 - 07:53
روابط عمومی و توسعه اقتصادی
سید عبدالله میرحسینی - روابط عمومی می تواند از طریق تولید و بازتولید سرمایه اجتماعی؛ برقراری و توسعه ارتباطات مثبت؛ نشر اطلاعات صادقانه و آگاهانه؛ شنیدن صدای مردم؛ حمایت از تولید ملی؛ و کمپین سازی در زمینه مصرف بهینه، به پیشبرد اهداف کشور در رابطه با تحقق توسعه اقتصادی یاری رساند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سرعت شگفت آور توسعه ابزارهای ارتباطی و رسانه ای به گونه ای است، که قرن بیست و یکم را قرن ارتباطات و تکنولوژی نامیده اند. قرنی که در آن، دیگر سودآوری به خرید سهام شرکت های ماشین سازی خلاصه نمی شود. بلکه غول های بزرگ صنعت ارتباطات همچون مایکروسافت و گوگل، هدایت بازار و در نتیجه مسیر توسعه اقتصادی جوامع را تعیین می کنند. دیوید رایزمن از جمله جامعه شناسانی است که نقش ملموس ارتباطات و روابط عمومی را در دنیای امروز به خوبی بیان می کند.

 

رایزمن از آغاز دوران انسان "دگر راهبرد" با ویژگی هایی همچون ظهور وسایل ارتباط جمعی و هدایت از راه دور سخن می گوید. در این دوران، عده ای با استفاده از قدرت جادویی این ابزار موفق می شوند، توده ها را تحت تأثیر قرار دهند؛ و الگو های خاص فکری و مصرفی پدید آورند. این بدان معنا است، که در عصر جدید، توسعه اقتصادی بدون سرمایه گذاری بر روابط عمومی، غیرممکن است. چرا که روابط عمومی، به یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر سلیقه و انتخاب مصرف کنندگان تبدیل گشته است.


نام گذاری روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، نشان دهنده اهمیت این علم در دنیای امروز است. اولین قدم در قرار گرفتن یک کشور در مسیر توسعه، درک اولویت های جهانی در حوزه های اقتصادی است، و جامعه جهانی در حالی قدم به جلو می نهد، که دریافته است، توسعه اقتصادی جز از طریق توسعه روابط عمومی امکان پذیر نیست.


در سال های اخیر، ایران مسیر توسعه را، به دلیل تحریم های بین المللی، با سرعتی آهسته طی کرده است. دستاورد دولت یازدهم در زمینه پسابرجام، فرصتی را در جهت تحقق اهداف توسعه ای در اختیار کشور نهاده است. نام گذاری مشترک سال های اخیر با عنوان اقتصاد مقاومتی، ضرورت توجه به روابط عمومی را در کشور ایران دو چندان می کند. چرا که می توان از آن به عنوان ابزاری برای انتقال صریح سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ و همچنین اجرایی شدن و دست یافتن به اهداف تدوینی این برنامه در سازمان ها و جامعه سود جست.


روابط عمومی می تواند از طریق تولید و بازتولید سرمایه اجتماعی؛ برقراری و توسعه ارتباطات مثبت؛ نشر اطلاعات صادقانه و آگاهانه؛ شنیدن صدای مردم؛ حمایت از تولید ملی؛ و کمپین سازی در زمینه مصرف بهینه، به پیشبرد اهداف کشور در رابطه با تحقق توسعه اقتصادی یاری رساند. روابط عمومی‌ها در توسعه نظام ارتباطی جامعه، آگاه سازی افکار عمومی، رضایت‌مندی و جلب مخاطب، تفاهم و همدلی، نقشی روشنگر و اساسی دارند، به گونه ای که در سطح کلان و ملی، هیچ برنامه ای به سرانجام مطلوب نخواهد رسید مگر آنکه قبلا پیوست رسانه ای و اطلاع رسانی آن تنظیم و همراه با برنامه اجرا شده باشد. توسعه روابط عمومی کشور از طریق به روز کردن تکنولوژی های این علم همگام با جهان و سرمایه گذاری بر پرورش متخصصان روابط عمومی، سبب می گردد، ایران مسیر توسعه اقتصادی را پرشتاب تر از گذشته طی کند.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد