شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اینستاگرام یکی از پر کاربرترین شبکههای اجتماعی است که ماهانه نزدیک به یک میلیون تبلیغات در آن انجام میشود. میتوان گفت آمار تبلیغات اینستاگرام برای یک شبکه اجتماعی عکس محور فوقالعاده است. جالب است بدانید که شبکهی اجتماعی اینستاگرام ۶۰۰ میلیون کاربر دارد که روزانه ۴۰۰ میلیون کاربر به آن سر میزنند و در آن فعالیت میکنند.
از سوی دیگر نیز طبق آمار به دست آمده علاوه بر کاربران عادی، بیشتر برندها نیز در این رسانهی اجتماعی حضور دارند و محصولات و خدمات خود را در قالب عکس یا ویدیوی کوتاه به مخاطبان خود معرفی میکنند. از این رو تبلیغات اینستاگرام رو به روز طرفدار بیشتری پیدا میکند. اما همانگونه که میدانید استفاده از رسانههای عکس محور برای همه برندها مفید نیست.
اگر به عنوان یک کسب و کار نوپا قصد دارید به کمک تبلیغات اینستاگرام به معرفی برند خود بپردازید. جالب است بدانید اجرای کمپینهای تبلیغاتی در اینستاگرام یکی از کم هزینهترین و رایجترین شیوههای تبلیغاتی است. زیرا با توجه به حضور فعال تعداد کثیری از کاربران معمولا کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام معمولا با بازخورد خوبی مواجه میشوند.
تحلیل دادههای اینستاگرام نشان میدهد که در حدود ۶۰٪ از کاربران این شبکهی اجتماعی افراد بین ۱۸ تا ۳۰ سال هستند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که کسب و کارها و برندهایی که به ارائه محصولاتی برای این ردهی سنی میپردازند، میتوانند با تنظیم یک استراتژی قوی میزان فروش محصولات خود را چندین برابر کنند. با توجه به اینکه اکثر مخاطبان این شبکه قشر جوان هستند. بنابراین میتوان گفت محصولات مرتبط با لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات ورزشی، لباس و لوازم سرگرمکننده و … از جمله محصولاتی هستند که طرفداران زیادی را جلب میکنند.
منبع: www.ibazaryabi.com
|