درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29681صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 7 خرداد 1396 - 07:43
نقش روابط عمومی و تبلیغات در توسعۀ فرهنگ بیمه
روابط عمومی ها باید ظرفیت ها و قابلیت های صنعت بیمه را با تاًکید بر واقع گرایی اطلاع رسانی کرده و برای نهادینه سازی بیمه، موانع و آسیب‌های آن را شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیش از آغاز فعالیت شرکت های بیمه غیردولتی در کشور، بازار بیمه در انحصار چهار شرکت بیمه دولتی بود اما با ورود شرکت های بیمه خصوصی به بازار در اوایل دهۀ80 که اکنون شمار آنها به 32 شرکت افزایش یافته است، رشد سریع تری در میزان تولید حق بیمه ها دیده می شود؛ این نشان می دهد که صنعت بیمه توانسته است بطور نسبی رضایت اقشار مختلف و نیازمندان به پوشش های بیمه ای را به خود جلب کند. استقبال وسیع طبقات متوسط جامعه به انواع بیمه های عمرگویای این واقعیت است؛ بنابراین بی تردید فرهنگ بیمه در جامعه در حال افزایش است و شرکت های بیمه که با توان مالی قابل توجهی تحت نظارت موثر بیمه مرکزی فعالیت می کنند، توانسته اند موجبات آشنایی بیشتر مردم به مزایای بیمه و به خصوص جلب اعتماد فعالان اقتصادی کشور را فراهم آورند.

 

اما با وجود این، صنعت بیمه با نقطۀ مطلوب فاصله دارد؛ چرا که این صنعت زمینه ساز آرامش خاطر و امنیت روانی جامعه است و باید در مسیر همگانی سازی حرکت کند و بتواند از سوخت ملی جلوگیری نماید؛ این صنعت نقاط قوت وکارکردهای مثبت زیادی دارد که متاسفانه به آن پرداخته نشده است و روابط عمومی های صنعت بیمه می توانند با نقش آفرینی و پرهیز از بزرگنمایی از خدمات این صنعت دفاع کنند و این امر مستلزم عزم همه جانبه است و یک کار جمعی را می طلبد.

 

در واقع بیمه مرکزی طبق قانون متولی تعمیم و گسترش بیمه در سطح کشور است اما این کافی نیست و علاوه بر شرکت های بیمه، سایر نهادها و سازمان های فرهنگی از جمله رسانه ملی نیز لازم است در این عرصه حضور مؤثر و مداوم داشته باشند. باید بپذیریم که منافع بیمه در اصل به منافع ملی باز می گردد و داشتن پوشش های بیمه ای به نوعی از سوخت ملی جلوگیری می کند و موجب رشد و توسعه همه جانبۀ کشور می شود.


فرهنگ بیمه در حقیقت همان تصویر خوشایندی است که از فعالیت‌های بیمه‌ای در ذهن بیمه‌گذاران نقش می‌بندد و در این میان پایبندی شرکت‌های بیمه به تعهدات در مقابل مشتری و وفاداری به وعده ها، نقش اساسی ایفا می‌کند. روابط عمومی ها باید ظرفیت ها و قابلیت های صنعت بیمه را با تاًکید بر واقع گرایی اطلاع رسانی کرده و برای نهادینه سازی بیمه، موانع و آسیب‌های آن را شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنند. کارشناسان این حوزه(روابط عمومی) باید اطلاعات کاربردی و قابل فهم در اختیار همگان بگذارند تا این صنعت به عنوان یک نیاز جدی در سطح جامعه مطرح شود.


در سال 1392 بیمه مرکزی سندی تحت عنوان "سند توسعۀ فرهنگ بیمه" بر اساس چشم‌انداز صنعت بیمه در افق 1404 تهیه و تدوین کرد که می‌تواند به عنوان نقشه راه صنعت بیمه برای توسعۀ فرهنگ بیمه مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر هر یک از شرکت‌های بیمه سعی می کنند با انجام تبلیغات بنحو مقتضی فرهنگ بیمه را گسترش دهند اما این تبلیغات برای فروش محصول مقطعی است و هرگز به نهادینه شدن فرهنگ بیمه نمی انجامد، بنابراین لازم است نگاه شرکت های بیمه به تبلیغات تغییر کند و در کنار «برندسازی» به «اعتمادسازی» نیز پرداخته شود؛ در واقع ماهیت و هویت صنعت بیمه بر همین اصل استوار است؛ تمامی قراردادهای بیمه برپایۀ اعتماد متقابل شکل می گیرد و همین موضوع باید زیر ساخت مباحث تبلیغاتی و اطلاع رسانی صنعت بیمه قرار بگیرد.


در این میان، نقش شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت بیمه که مرکب از مدیران روابط عمومی بیمه مرکزی و شرکت های بیمه است، در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، نقشی مؤثر و تعیین کننده است و این شورا می تواند با تولید محصولات فرهنگی و تبلیغات منسجم این نقشه را عملیاتی و فرهنگ بیمه را در کشور گسترش دهد.


روابط عمومی های صنعت بیمه در واقع می توانند با استقاده از ابزارهای مدرن ارتباطی دیدگاههای مردم و مسئولان را نسبت به صنعت بیمه آسیب شناسی و محورهای تبلیغاتی مشترکی با رویکرد های فرهنگ بیمه تعریف و تبیین کنند. اعتماد سازی و ایجاد باور مثبت در مورد بیمه؛ معرفی خدمات بیمه ای به مردم و اقناع افکار عمومی برای خرید بیمه به منظور جبران خسارت ها، باید در دستور کار شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت بیمه قرار بگیرد و با حساسیت و ظرافت دنبال و پیگیری شود.همکاری متقابل این شورا و رسانه های جمعی بویژه رسانه ملی نیز برای معرفی بیمه در قالب های مختلف با هدف اطلاع رسانی و معرفی کارکردهای بیمه و اصلاح باورهای مردم نسبت به بیمه، کارساز و تعیین کننده است و به توسعه فرهنگ بیمه کمک می کند.
کریم همتی مدیر روابط عمومی بیمه آرمان



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد