درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:54   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29629صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 31 اردیبهشت 1396 - 12:15
روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی یک آلترناتیو درجذب سرمایه گذار
مهدی گودرزی کارشناسان ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی - شروع به کار روابط عمومی در ایران و جهان از طریق بخش صنعت صورت گرفته است. با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی روابط عمومی در حال تکامل و حرفه ای شدن است. تخصصی شدن روابط عمومی دربخش ,معدن و صنایع معدنی جهت افزایش بهره وری و جذب سرمایه اقتصادی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حال حاضر بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در بخش خصوصی متمرکز است و روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی یک آلترناتیو جهت جذب سرمایه گذار دراین حوزه است.

سوال اساسی که از
روابط عمومی بخش معدن وصنایع معدنی مطرح است این است که آیا روابط عمومی این بخش میتواند محور جذب سرمایه گذار باشد؟

شروع به کار روابط عمومی در ایران و جهان از طریق بخش صنعت صورت گرفته است. با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی روابط عمومی در حال تکامل و حرفه ای شدن است. تخصصی شدن روابط عمومی دربخش ,معدن و صنایع معدنی جهت افزایش بهره وری و جذب سرمایه اقتصادی است.

 

نکته این است که روابط عمومی در این حوزه باید تخصصی عمل نماید، نداشتن هدف وبرنامه منظم و منسجم باعث کاهش اثر گذاری آن می گردد. روابط عمومی میتواند یک آلترناتیو و پتانسیل برای جذب سرمایه های اقتصادی در حوزه معدن و صنایع معدنی باشد. روابط‌عمومی نوین در سازمان‌ها به تدریج به جایگاه واقعی خود به عنوان محور اصلی تولید و انتقال پیام‌های سازمان به جامعه‌ ذینفعان دست یافته است.

 

یکی از زمینه‌هایی که از حدود یک دهه پیش تاکنون به تقویت این جایگاه یاری رسانده است رویکرد راهبردی به مقوله ارتباطات است که کارگزاران این حوزه را به افزایش توانمندی لازم جهت ارتقای اثربخشی و کارآمدی فرایند انتقال پیام‌های سازمان به مخاطبان نزدیک ‌تر نموده است.

ظهور فناوری های نوین مشارکتی، رسانه های اجتماعی مشارکتی و در کنار آن ظهور جامعه خلاق، باعث رشد روابط عمومی نوین و در پس آن خلق روابط عمومی پژوهش گرا و تحلیل گرا برای تسریع و اثربخشی پیام ها درترمینال ارتباطات سازمان و مخاطبین آن شده است و برای شتاب بخشیدن به روند توسعه کشور و اینکه کشور بتواند در عرصه رقابتی در حوزه اقتصاد وارد شود باید روابط عمومی در مقوله خصوصی سازی و نیل به اهداف برنامه پنجم توسعه اقتصادی و فرهنگی به عنوان دانش و هنر تخصصی که دارای اصول و فلسفه ای خاص بوده و از انگیزه بالائی برای خدمتگذاری به مردم و جامعه برخوردار است عمل نماید.

فعالیتهای اساسی روابط عمومی نظیر ، اطلاع رسانی ،حضور در فضای مجازی نمایشگاههای تخصصی، برند سازی ،ایجاد کمپین های تبلیغاتی و نیز تجزیه وتحلیل بازار در جذب سرمایه گذار موثر است. نگاه حرفه ای به این بخش تاثیر مثبت و مستقیمی در جذب سرمایه گذار و نیز تشویق بخش خصوصی برای حضور در بازار دارد . در صورتی که با این دید به فعالیت های این حوزه نگریسته نشود منجر به حدر رفت سرمایه ها میشود. با نگاهی اثر بخش به این مقوله میتوان خلق سرمایه نمود.

نهایتاً می توان به این جمع بندی رسید که روابط عمومی سازمان ها و شرکت های حوزه معدن و صنایع معدنی باید با اثربخشی و کارایی این حرفه در جهت تحقق اهداف سازمانی و کارویژه خود یعنی تقویت ارتباط با سرمایه گذاران را رونق دهند ، ازهمین رو ضرورت دارد با یک برنامه ریزی منسجم، دقیق و پویا به جذب سرمایه گذار در این بخش رسید .

مهدی گودرزی
کارشناسان ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد