درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:23   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29619صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 31 اردیبهشت 1396 - 10:01
گفتمان یعنى باورعمومى
منصور شیخ الاسلامی کندلوس دانشجوی دکتری تخصصی ارتباطات - روابط عمومی ها باید با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به روش های ترویجی و فرهنگ سازی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اقتصاد مقاومتی یک موضوع بسیار مهم و استراتژیک است که دارای اهداف بلند مدت و روحیه استقلال طلبی در بطن سیاست داخلی و خارجی کشورهای بزرگ و مهم دنیا می باشد.


با توجه به شکننده بودن و نفوذپذیر بودن اقتصاد ملی کشور، بی شک می¬بایست راه حل¬های مناسب و درعین حال مقاوم که امکان عبور از موانع و چالش¬ها را داشته باشد ایجاد می شد که در جهت تبیین آن گفتمان و ایجاد فضای اقناعی منطقی وارد عمل شود و طیف¬های مختلف مردم و نخبگان را مورد توجه قرار دهد که لاجرم بدون گفتمان سازی میسر نخواهد بود و در این راستا گفتمان سازی یک امر بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.


اقتصاد مقاومتی که از تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری است برای تبدیل شدن به یک باور عمومی و درک مشترک ملی به گفتمان سازی نیازمند است تا امکان عبور از فشارها، سختی ها، تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن را به خوبی فراهم سازد. همچنین در بند 21 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام عظمای ولایت، معظم له صراحتا خواستار تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن و تبدیل به گفتمان فراگیر و رایج ملی شده اند.


در دنیای کنونی، بار اصلی اجرای سیاست های اقتصادی و سیاسی را رسانه¬ها و ابزارهای گفتمان¬ساز برعهده دارند.به عبارتی بدون مشارکت مردم جامعه، تغییر سیاست های اقتصادی امری سخت و طاقت فرسا و همراه با هزینه¬های گزاف خواهد بود و مشارکت بدنه اجتماعی نیازمند گفتمان سازی در آن حوزه است.


هنگامی که از گفتمان سازی در انجام فعالیت ها و برنامه¬های کلان اقتصادی و سیاسی صحبت می شود، منظور شیوه های تبدیل برنامه به ادبیات حاکم بر زندگی تک تک نخبگان و مردم جامعه است. بر این اساس باید گفت یک موضوع وقتی به گفتمان تبدیل می¬شود که فضای عمومی جامعه را تسخیر کرده باشد و این فضا، فضایی اقناعی است که لازمه توفیق در آن، داشتن علم و آگاهی کافی و استفاده از روش های متناسب و منطقی است.


گفتمان یعنى: باورعمومى؛ یعنى آن‌چیزى که به صورت یک سخنِ مورد قبول عموم تلقى شود، مردم به آن توجه داشته باشند؛ این با گفتن حاصل می شود؛ با تبیینِ لازم - تبیین منطقى، تبیین عالمانه و دور از زیاده‌روى‌هاى گوناگون - حاصل می شود؛ با زبان صحیح، با زبان علمى و منطقى و با زبان خوش، بایستى این مطالب را منتقل کرد.


لذا اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق خواهد یافت که فضا، بستر و گفتمان لازم برای ارزش نهادن به کار و تلاش، احترام به سرمایه‌گذار، استفاده از ظرفیت‌های تولیدی داخل کشور، اصلاح الگوی مصرف، تقدم منافع ملی و جمعی بر منافع فردی در جامعه شکل گرفته و نهادینه شود.


اگر بپذیریم که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد خودکفا، مولد و مستقل است که در برابر همه فشارها مقاومت می کند و ستون های جامعه را با استواری محافظت می نماید؛ بنابراین خود باوری و اعتماد جامعه را باید از مهمترین مولفه ها و شاخصه های اقتصاد مقاومتی دانست. از آنجا که فرهنگ، اصل است و اقتصاد مقاومتی ذیل فرهنگ قرار می گیرد پس روابط عمومی ها باید با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به روش های ترویجی و فرهنگ سازی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند. همانطور که نقش روابط عمومی ها تعامل با جامعه و تنویر افکار عمومی و نیز جلب مشارکت های مردمی به کمک رسانه ها است، در این خصوص نیز باید واژگان را به فرهنگ و گفتمان فراگیر و عمومی در جامعه تبدیل کنند.


رعایت انصاف، ایجاد فرصتهای برابر برای همه، وجدان کاری، مسئولیت پذیری، مصرف بهینه در حوزه انرژی و منابع در اختیار، پاسخگویی و شفاف و به موقع یکی از وظایف و مسئولیت¬های مهم روابط عمومی در امر اقتصاد مقاومتی است و می بایست این مفاهیم در قالب های گوناگون در سطح جامعه برای مردم توسط روابط عمومی ها اطلاع رسانی و تبیین شود.


پس در این برهه از زمان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله¬العالی) تاکید می شود برای دفاع همه جانبه در برابر تهاجم اقتصادی دشمن، فهم صحیح از مسئله، شناخت کافی از راه های مشارکت و نیز منافع مشارکت در اقتصاد مقاومتی شاخص-های مختلفی وجود دارد، اما «جهاد ارتباطی و اطلاع رسانی فرهنگ اقتصاد مقاومتی» کلیدی ترین شاخص در این فرآیند به شمار می رود که روابط عمومی باید با مدیریت جهادی در حوزه تخصصی خود نقش آفرینی موثری داشته باشد.
 

اقتصادمقاومتی کم مصرف کردن نیست، کم هزینه کردن نیست بلکه درست مصرف کردن و درست هزینه کردن است بنابراین رسانه‌ها به علاوه روابط عمومی نقش محوری در این بخش دارند و باید مردم را آگاه و مطلع سازند و دو بازوی قدرتمند برای آموزش مردم خواهند بود، لذا در رابطه با لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ سازی شود و می توانند مقاومت را به یک گفتمان تبدیل کنند و با اطلاع رسانی درست و ترویج این گفتمان، تلاش نمایند تا در جای جای جامعه واقعیت پیدا کند.



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد