درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 13:05   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29491صفحه نخست » دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 13:06
مدل تبلیغات باید از سمت تبلیغات تجاری و پوپولیستی به سمت تبلیغات تحلیلی و تبیینی چرخش یابد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: مدل تبلیغات باید از سمت تبلیغات تجاری و پوپولیستی به سمت تبلیغات تحلیلی و تبیینی چرخش یابد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: مدل تبلیغات باید از سمت تبلیغات تجاری و پوپولیستی به سمت تبلیغات تحلیلی و تبیینی چرخش یابد.


به گزارش شارا به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در نشست با شبکه دانشگاه های استان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وجود چند مدل تبلیغاتی، گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی چند مدل تبلیغاتی وجود دارد که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از این مدلها، مدل تبلیغات تجاری و بازاری است که عموماً با تأکیدی بر ابعاد عوام گرایی و پوپولیستی به انجام می رسد.


وی افزود: در این مدل شعار زدگی، وعده های غیرواقعی و البته برانگیزاننده و توام با ایجاد هیجانات جمعی، اغوا و فریب مورد نظر قرار می گیرد که موجب افزایش سطح انتظارات جامعه می شود و به دلیل اینکه عمدتاً پاسخگویی به آنها پس از انتخاب امکان پذیر نیست در درازمدت به کاهش سرمایه اجتماعی و اتحاد عمومی می انجامد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه به مدل دیگر تبلیغات اشاره کرد و گفت:مدل دیگر تبلیغاتی ، مدل ستیزه جویانه مبتنی بر افزایش تضادهای اجتماعی است، در این مدل به جای سبقت جویی که رفتاری سیاسی برای بدست آوردن هدف بر مبنای برنامه های ایجابی و اثباتی است بر عکس تبلیغات بر عنصر انکار طرد، مخالفت و.. تمرکز می یابد.


وی تصریح کرد: این مدل از برنامه های ایجابی و اثباتی دور می گردد و در نهایت در این نوع رفتار انتخاباتی، دست یابی به پیروزی با تخریب و سیاه نمای چهره حریف کلید می خورد و در این فرایند همه چیز غیرواقعی و کاذب و مبتنی بر تکذیب و تردید رقم می خورد.


حسینی مدل دیگر تبلیغات را مدل مبتنی بر ایجاد شکاف های هویتی و اجتماعی دانست و افزود: در این مدل مردم و گروه ها از منظر تبلیغات نامزدها دسته بندی می شوند و شکافهای اجتماعی رشد می یابد. دسته بندی به روستائیان و شهرنشینان، بالاشهری و پایین شهری ، دارا و ندار، حاشیه و متن، سنی و شیعه از جمله مثال های این مدل است.


وی افزود: معمولاً یکی از اهداف و کارکردهای انتخابات ایجاد انسجام و اتحاد اجتماعی است و این مدل تبلیغاتی کارکرد مهم انتخابات را مخدوش و انتخابات را از دایره کارکردهای مثبت و مناسب به سمت کارگروه های نامناسب و ایجاد انشقاق و چندپارگی اجتماعی- سیاسی هدایت می کند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی مدل دره عمیق را نوعی دیگر از مدل های تبلیغات انتخاباتی دانست و افزود: در این مدل سیاه نمایی به ویژه در گذشته آنچنان عمیق جلوه می نماید و تبلیغ و ترویج می شود که گویی تا کنون هیچ کار مثبتی صورت نگرفته وآنقدر چالشها و دره های جامعه عمیق شده که هیچ کس و هیچ جریانی نخواهد توانست این دره عمیق مشکلات را پر کند.


وی تصریح کرد: این نوع تبلیغات به نوعی "درماندگی آموخته شده" منجر می شود، یعنی اینکه انگار چاره ای بر پذیرش ناکامی ها نیست و هیچکس توان، تغییر اساسی و رویه بهبود را ندارد. طبیعی است کارکرد چنین تبلیغاتی نیز نومیدی و یاس اجتماعی است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: نوعی دیگر از مدل تبلیغات وجود دارد که می توان آن را تبلیغات تحلیلی و تبیینی نام نهاد، در این مدل وضع موجود عالمانه نقد می شود و وضع مطلوب با برنامه های واقع بینانه و مبتنی بر داشته ها و منابع جامعه ترسیم می گردد.


وی افزود: این نوع تبلیغ، شیوه مناسب تبلیغات محسوب می شود که معمولاً در جوامعی که احزاب و تشکلهای قوی وجود دارد کار خود را مبتنی بر این مدل تبلیغاتی و در طول سال شکل می دهند. مردم از وضعیت آگاهی غاری شکل و کلبه ای شکل به سمت اطلاعات شیشه ای شکل از جامعه هدایت می شوند و موجب انتخاب آگاهانه، غیرهیجانی و غیر پوپولیستی می شود.


حسینی در پایان افزود: انتظار ما از جامعه دانشگاهی این است که با ارائه راهبرد، مدل های تبلیغاتی نامناسب اشاره شده را به سمت تبلیغات تحلیلی و تبیینی هدایت نمایند

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد