درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:43   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29409صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 - 07:54
بیانیه مشترک انجمن روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی استان کرمان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
تقلیل کارکرد روابط عمومی به تبلیغاتچی، امور تشریفات و اطلاع رسانی رویداد مدار و بی توجه به فرایندهای ارتباطی و تحولات جهان ‌پیرامون؛ اسیر کردن روابط عمومی در درون سازمان و فعال نکردن نقش مشورتی و راهبردی روابط عمومی از جمله گلایه های برخی از روابط عمومی هاست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاندار کرمان با صدور پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، این هفته را تبریک گفت.

بیانیه مشترک انجمن روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی استان کرمان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی سیاسی

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انجمن روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی استان کرمان به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی بیانیه مشترک صادر کردند.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، آئین بزرگداشت روز روابط عمومی با حضور استاندار کرمان، مدیران ستادی استانداری و گردهمائی خانواده بزرگ روابط عمومی های استان کرمان شامگاه سه شنبه برگزار و در پایان این آئین، بیانیه مشترک انجمن روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی استان کرمان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی قرائت شد.
متن بیانیه بدین شرح می باشد:

بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است که در ابتدای سخن، تلاش های اندیشمندانه خانواده روابط عمومی را گرامی می داریم.


بر همگان واضح است که روابط عمومی، علمی بین رشته ای است که روز به روز بر اهمیتِ کارکردهای آن افزوده می شود و با توجه به تغییرات فناورانه و تغییر فضای ارتباطی و ظهور مخاطبان کنشگر و فعال، نیاز به تحول در روابط عمومی ها و گذر از مرحله سنتی به روابط عمومی های ارتباط گر احساس می شود.


از روابط عمومی تعاریف زیادی وجود دارد اما درهمه تعاریف، دو مفهوم اساسی وجود دارد: یکی"سازمان" و دیگری" مخاطبان یا مردم" و اینچنین روابط عمومی را می توان مدیریت ارتباط میان یک سازمان و مخاطبان درون و برون سازمانی نامید.


مقام معظم رهبری درباره روابط عمومی فرموده اند:" " روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می گذرد" نگاه معظم له، تاکیدی بر اهیت جایگاه روابط عمومی و نقش سازنده آن است.


باید توجه داشت که خلق و تقویت همگرایی و تفاهم اجتماعی، اعتماد سازی، انگاره سازی های مثبت و ماندگار و ارتقای بهره وری؛ محصول و پیامد فعالیت های روابط عمومی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و غیردولتی به شمار می رود که بدون درک شرایط امروز و تعامل سازنده بین مدیران سازمان ها و کارشناسان و کارگزاران روابط عمومی به دست نمی آید.


بشر ، اکنون بیش از هر زمان دیگری در سپهری رسانه ای زندگی می کند که مرزهای سنتی چه در بعد ارتباطات انسانی و چه در بعد سازمانی، سیاسی و حاکمیتی معنای پیشین خود را از دست داده اند و این روزها دیگر نمی توان در دوره ارتباطات یکسویه با مخاطب و تبلیغات سنتی ماند.


آنلاین بودن در همه لحظات، روابط عمومی 24 ساعته می طلبد آنچنان که از فرصت های فضای مجازی و شبکه های به هم پیوسته، مسیرهای نوینی در شاهراه های ارتباطی بیابیم تا راهی مسدود نشود و ضربان های حیات سازمانمان از تپش نیفتد.


روزگاری روابط عمومی را به چشم و گوش و روزگاری به مغز یک سازمان تشببه می کردند اما باید گفت روابط عمومی، همه ی یک ‌سازمان‌است.


روابط عمومی می تواند، با ناپختگی و نابلدی؛ یک سازمان را حتی نابود کند و در عین حال با تدبیر و دانش؛ زنده و بالنده سازد. این، هم انتخاب روابط عمومی هاست و پیش از آن، انتخاب مدیران، که کدام راه را برگزینند: روابط عمومی منفعل یا روابط عمومی پویا و حرفه ای.


تعامل روابط عمومی و مدیریت با یکدیگر به شرط توانایی در هر دو، اثربخشی کارکردهای روابط عمومی را تضمین می کند. از اینروست که گفته اند: هر سازمان همان روابط عمومی را دارد که لایق آن است.


در حالی که روابط عمومی، هر روز حرفه ای تر، تخصصی تر، پیچیده تر و فراگیر تر می شود باید پرسید: ما کجای مسیر هستیم و تا روابط عمومی مطلوب در جامعه اطلاعاتی چه قدر فاصله داریم‌؟


پاسخ به این سوال بیش از هر چیز به شناخت روابط عمومی در معنای راستین آن نیاز دارد. همواره یکی از نگرانی های کارشناسان و مدیران روابط عمومی، نبود شناختِ کامل از روابط عمومی از سوی مدیران است.


از دیگر سو، با تحقق دولت شیشه ای در استان کرمان و تاکید بر لزوم ارتباط موثر، سازنده و چند سویه سازمان ها با اصحاب رسانه، دیگر سازمان ها و مخاطبان عام لازم است که روابط عمومی ها روش های نوین، به روز، انلاین و مخاطب پسند را در کنار چارچوب های سنتی و قدیمی بکار گرفته و در مسیر خدمت بهتر به جامعه و ارتقای جایگاه سازمان متبوع و نیز جایگاه روابط عمومی تلاش کنند و در این بین اصل اساسی و بنیادین، رعایت صداقت، شفافیت و امانت داری از سوی مدیران روابط عمومی است.


تقلیل کارکرد روابط عمومی به تبلیغاتچی، امور تشریفات و اطلاع رسانی رویداد مدار و بی توجه به فرایندهای ارتباطی و تحولات جهان ‌پیرامون؛ اسیر کردن روابط عمومی در درون سازمان و فعال نکردن نقش مشورتی و راهبردی روابط عمومی از جمله گلایه های برخی از روابط عمومی هاست.


مدیران محترم باید بدانند روابط عمومی دارای نقش راهبردی در سازمان است و باید در تصمیم گیری ها و تعیین نقشه راه مدیران به عنوان مشاوری امین؛ نقش خود را ایفا کند.


هر چند که این نقیصه وجود دارد اما باید منصفانه گفت: هنوز پژوهش، مستند سازی و مخاطب شناسی از حوزه های فراموش شده در بسیاری از روابط عمومی هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.


منافع ِ سرمایه گذاری در روابط عمومی، همه بخش های یک سازمان را دربرمی گیرد. بر این اساس امید می رود مدیران سازمان های مختلف دولتی و خصوصی در کنار اصحاب اطلاع رسانی و روابط عمومی، در مسیر حرفه ای شدن روابط عمومی ها گام های موثری بردارند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد