درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:01   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29368صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 08:04
لازمه موفقیت، داشتن ارتباط اثربخش
دکتر محمد سیدا رئیس انجمن تقویت حافظه ایران - یکی از اصول اولیه موفقیت در هر کاری ارتباط مؤثر است ما همواره بیشتر از 70 درصد وقت‌مان صرف ارتباطات می‌شود که شامل ارتباط با خانواده، همکاران و عموم مردم است،کسی که بتواند ارتباط درستی برقرار کند موفق است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از اصول اولیه موفقیت در هر کاری ارتباط مؤثر است ما همواره بیشتر از 70 درصد وقت‌مان صرف ارتباطات می‌شود که شامل ارتباط با خانواده، همکاران و عموم مردم است،کسی که بتواند ارتباط درستی برقرار کند موفق است.


یک مسئول یا کارمند روابط عمومی وقتی می‌تواند در حوزه‌ کاری‌اش موفق‌تر عمل کند که روش‌های برقراری ارتباط مؤثر و مفید را بداند. برخی افراد ذاتاً افرادی با خصوصیات خوب و تأثیرگذار در ارتباطات هستند و برخی هم با مطالعه و یادگیری اصول و تکنیک‌ها آن‌ها را آگاهانه انجام می‌دهند و تأثیرگذار می‌شوند و ارتباط درست و خوب برقرار می‌کنند. سه عامل مهم در برقراری ارتباطات تأثیر گذارند:
1- فن بیان
2- زبان بدن
3- ادراک
کلام جسم و یا زبان بدن، حالت‌ها و حرکاتی است که به خصوص در ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار است که اولین عامل آن زیبایی ظاهر، که بشر ذاتاً تمایل به زیبایی دارد. در بخش دیگر مهم‌ترین عامل زیبایی اندیشه است که قدرت تأثیرگذاری بالاتری دارد. درون زیبا و اندیشه‌های زیبا روی ظاهر افراد هم تأثیر گذارند و افراد خیلی به آن‌ها جذب می‌شوند.


مورد دیگر مثبت‌اندیشی با افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستیم نیز در این رابطه تأثیرگذارند نشست و برخواست با افراد منفی‌نگر تأثیر بسیار زیادی بر روند موفقیت یا عدم موفقیت ما در ارتباطات دارد، در واقع یک تکنیک مهم ارتباطی مثبت‌اندیشی است که باعث پیشرفت و نوآوری در کارها و توسعه سازمان می‌شوند.


یک ارتباط‌گر مثلاً در حوزه‌ کاری روابط عمومی باید یک سری حالات رفتاری بدن را بداند و به آن مجهز باشد. تمرین کنیم که در هنگام صحبت با مخاطبان اگر کلام تعجب‌آوری شنیدیم حالت تعجب و شگفتی به خود بگیریم یا در هنگام دلداری دادن به کسی که غم دیده حالت ما متناسب با آن همدردی باشد. این‌ها را نباید با تظاهر اشتباه گرفت. بلکه مهارت‌هایی هستند که در ارتباطات برای ما مفید و تعیین‌کننده هستند.


در زمینه کلامی، بیان درست و انتقال اطلاعات در ارتباط‌های روزانه اهمیت دارد. در اصول سخنوری و فن بیان 3 عامل: 1- اطلاعات داشتن، 2- قدرت انتقال خوب 3- لحن و طنین صدا بسیار تاثیر گذار است؛ دراین فرایند اطلاعات 7 درصد و لحن و طنین 38 درصد تأثیرگذار است که با توجه به شرایط و موقعیت باید طنین صدا تغییر کند.
همچنین حرکات هماهنگ و ژست و لبخند تأثیرگذاری کلامی را افزایش می‌دهد که در نهایت برقراری ارتباط مؤثر را میسر می‌سازد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد