درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:04   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29262صفحه نخست » دوشنبه، 11 اردیبهشت 1396 - 15:49
خلاقیت در مکالمه های کوتاه روزمره
یکی از توصیه هایی که در زمینه کسب و کار همیشه تکرار شده است، اهمیت مکالمه های کوتاه و به نظر بی اهمیت روزانه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یکی از توصیه هایی که در زمینه کسب و کار همیشه تکرار شده است، اهمیت مکالمه های کوتاه و به نظر بی اهمیت روزانه است. در واقع اغلب افراد هنگامی که قصد صحبت با مدیر بخش یا مشتریان را دارند، هیچ طرح از پیش آماده شده ای را در ذهن ندارند. اوضاع هنگامی دشوارتر خواهد شد که به صورت ناگهانی با یک مشتری یا رئیس تان مواجه شوید.

 در چنین وضعیتی بسیاری از افراد یا به لکنت زبان می افتند یا تعهداتی را قبول می کنند که از پس آنها برنخواهند آمد، بنابراین نکته مهم در این میان داشتن یک طرح مشخص برای صحبت با دیگران است. در این صورت حداقل چند دقیقه ابتدایی را می توانید براساس یک طرح مشخص به صحبت پرداخته و در این مدت فرصت اندیشیدن در مورد موضوعات مهم تر، که ممکن است بخواهید مطرح کنید، را داشته باشید. با این حال نکته اصلی که قصد بیان آن در این ایده را داریم به همین توضیح ابتدایی ختم نمی شود.

علاوه بر در اختیار داشتن طرح مشخص برای صحبت با دیگران، بهتر است ماهیت گفت وگو را نیز مورد توجه قرار دهید. در واقع بسیاری از گفت وگوهای روزمره عملاً از سه دقیقه پس از صحبت های کلیشه ای است که شروع می شود. در این میان توصیه من به شما دوری از این کلیشه ها و پرداختن به اصل موضوع است.

در مورد مکالمه با مشتریان باید این نکته را مدنظر داشت که اغلب افراد از صحبت طولانی استقبال نمی کنند.

بر همین اساس بهتر است در عین انتقال مفاهیم مورد نظرتان از جملات کوتاه استفاده کنید. شاید در این میان استفاده از اظهارنظر متخصصی همچون جان کوتر خالی از فایده نباشد. این استاد دانشگاه هاروارد در مورد اهمیت کمتر صحبت کردن معتقد است، به طور طبیعی با صحبت کمتر می توان اطلاعات بیشتری را از محیط اطراف به دست آورد. شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که با افراد کم حرفی مواجه شویم که به رغم صحبت اندک به خوبی می توانند با افکار ما هماهنگ شده و به نوعی ذهن ما را بخوانند.

در مقابل می توان به فروشندگانی اشاره کرد که حتی یک لحظه هم از صحبت صرف نظر نکرده و مدام حرف می زنند. همچنین باید توجه داشت هنگامی که کمتر صحبت کنید، فرصت بیشتری برای تجزیه و تحلیل سخنان طرف مقابل داشته و هنگام اظهارنظر می توانید در یک یا دو جمله تأثیر بسیار بیشتری را روی مخاطب تان گذارید.

صرف نظر از مکالمات روزمره با مشتریان و افراد ناشناس در مورد فضای کاری و افرادی که برای مدت طولانی با آنها همکار هستید، اوضاع اندکی متفاوت است.

در واقع دیگر نمی توانید شیوه های مطرح شده در سطر بالا را برای مدیر بخش تان پیاده کنید. در این راستا بایستی به چند نکته ویژه اشاره کنیم. نخست اینکه به طور معمول هر فردی به نوع خاصی حوادث و اتفاقات را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. پس از معاشرت با افراد قادر به تشخیص اصول کلی تحلیل افراد خواهید بود. بر همین اساس نکته مهم در توانایی شما برای حدس زدن آنچه در ذهن مدیر یا همکارتان می گذرد، است.

در اصطلاح تخصصی از چنین توانایی با عنوان «خواندن دفترچه خاطرات افراد» یاد می شود. این بدان معناست که شما با تجزیه و تحلیل نحوه رفتار طولانی مدت فرد موردنظر می توانید پیش بینی کنید که وی چه چیزی را از شما خواهد خواست. مزیت اصلی این شیوه در اقدام پیش دستانه و در مواردی جلوگیری از نارضایتی مدیران و همکاران است.

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق

در شرکت هیولت پاکارد  (HP) شیوه جالبی برای تقویت سرعت عمل کارمندان و مدیران وجود دارد. این شیوه «مدیریت به شیوه قدم زنی» نام دارد. شاید در وهله نخست چنین نامی عجیب به نظر برسد اما باید توجه داشت که چنین نام گذاری کاملاً با ماهیت چنین شیوه ای سازگار است. براساس این شیوه مدیران عملیاتی ملزم به گشت زنی در بخش خود هستند.

مزیت اصلی چنین کاری آن است که مدیران بدون نیاز به مکالمه وقت گیر و طولانی با کارمندان قادر به ارزیابی مشکلات موجود خواهند بود. همچنین در این شرکت برای شروع صحبت با دیگران لازم نیست تعارف های معمولی و متداول را به کار ببرید؛ تنها باید به صورت مستقیم سراغ موضوع اصلی رفت.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد