درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 12:07   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29261صفحه نخست » دوشنبه، 11 اردیبهشت 1396 - 15:11
افکار یک تبلیغاتچی
پنجمین بخش از سلسله مباحث افکار یک تبلیغاتچی را با پرداختن به چند مفهومی که در جایگاه یابی می تواند نقش بسیار پراهمیتی داشته باشد، آغاز می کنیم، با علم به اینکه در بخش قبلی با نخستین المان که اصالت و ماهیت محصول بودآشنا شدیم. هر کدام از مواردی که بیان می شود می تواند راهگشای یک کسب و کار در حوزه های مختلف شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پنجمین بخش از سلسله مباحث افکار یک تبلیغاتچی را با پرداختن به چند مفهومی که در جایگاه یابی می تواند نقش بسیار پراهمیتی داشته باشد، آغاز می کنیم، با علم به اینکه در بخش قبلی با نخستین المان که اصالت و ماهیت محصول بودآشنا شدیم. هر کدام از مواردی که بیان می شود می تواند راهگشای یک کسب و کار در حوزه های مختلف شود.

باید گفت در بازارهایی که رقابت بر سر قیمت است جایگاه یابی قیمتی صورت پذیرفته و اقیانوس قرمز تشکیل شده که با گذشت روز به روز از روند رقابتی بودن آن، فقط فروشندگان آسیب خواهند دید و جز قیمت دلیلی برای انتخاب کالا از جانب مشتری، وجود نخواهد داشت و این یعنی بدترین رخدادی که می تواند برای یک محصول در طول عمرش رخ دهد. با وجود اینکه قیمت نیز یکی از فاکتور های جایگاه یابی به شمار می آید، ولی تنها المان موجود نیست.

1-استحکام

استحکام و نمایش قدرت یکی از المان های اصلی برای یک محصول می تواند باشد و تولیدکنندگان با تمرکز بر این ویژگی می توانند به محتوای درخوری برای ارائه در پیام های تبلیغاتی خود برسند. به عنوان مثال تبلیغات کیف های سامسونت بر مبنای این ویژگی شکل گرفته و واقعا پس از گذشت چندین دهه در اذهان مشتریان با ماهیت استحکام عجین شده است.

از این المان می توان در حوزه پوشاک و مخصوصا کیف و کفش استفاده کرد، چراکه بزرگ ترین دغدغه مشتریان در این خصوص بحث استحکام و دوام آن در شرایط مختلف است. باید تأکید کرد برای نمایش هر کدام از این المان ها در خصوص هر محصولی باید به عملکرد و نتیجه تمرکز کرد تا اشاره مستقیم به کلمه استحکام، چراکه باید به نحوی محتوا و کمپین تبلیغاتی طرح ریزی شود که این کلمه ناخودآگاه و غیر مستقیم در ذهن مشتری خلق شود و شکل گیرد نه با تکرار و تأکید بر کلمه.

2-امنیت

بی خطر بودن و امن بودن محصول تأثیر بسیار خارق العاده ای در تصمیم گیری برای انتخاب محصول از نگاه مشتریان دارد و این حس جز با شناخت دقیق ارزش پیشنهادی محصول و طراحی کمپین یکپارچه بازاریابی و به تبع آن طرح ریزی کمپین تبلیغاتی امکان پذیر و میسر نیست.

به عنوان مثال ولوو نمونه ای از محصولاتی است که با این المان شناخته شده و با وجود اینکه خیلی از شرکت های خودرو سازی توانستند به پیشرفت های چشمگیری در حوزه امنیت در خودروسازی برسند ولی باز هم نخستین برند امنی که به ذهن مخاطبان می رسد ولوو است. ولوو توانسته در تمامی پیام های خود در طی چندین دهه این جایگاه را در ذهن مخاطبان حفظ کند.

3-کیفیت

از آنجایی که کیفیت نسبی است و وابسته به فرد تعریف می شود، یعنی اینکه هر کسی از کیفیت تعریف خودش را دارد به این معنی که یک لیوان چای می تواند از دید نفر اول بسیار خوش طعم و تازه و دلنشین باشد و همان چای برای نفر دوم پر رنگ و کمی از دهن افتاده محسوب شود، ولی با این حال میانگین بازخورد های استفاده کنندگان می تواند به عنوان یک الگو و شاخص برای کیفیت یک محصول تلقی شود.

به عنوان مثال وقتی ژاپنی ها که اغلب محصولات شان مترادف بی کیفیت بود وارد آمریکا شدند در راستای تعریف مجدد این جایگاه ذهنی در ذهن مخاطبان آمریکایی برآمدند و مصمم به این بودند که بتوانند این کلمه منفور بی کیفیت را از ذهن مخاطبان آمریکایی حذف کنند و به سمت جایگاه جدید و محصول با کیفیت گام بردارند.

در این راستا با ورود در حوزه خودرو سازی توانستند در نخستین گام به ازای هر یک میلیون خودرو فقط 200 عدد مرجوعی داشته باشند، در صورتی که در آن مقطع سهم مرجوعی واردکنندگان دیگر کمپانی های خودرو سازی به آمریکا به ازای هر یک میلیون خودرو 50 هزار بود که این جهش توانست تأثیر بسیار چشمگیری در نزدیک شدن محصولات ژاپنی به کیفیت و دوری آنها از بی کیفیتی بگذارد. گفتنی است که این الگو برای حفظ کیفیت، تاکنون نیز برای تمامی محصولات ژاپنی در حال اجراست و توانسته اند یکی از بالاترین عناوین کیفیت برای محصولات را در جهان تصاحب کنند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد