درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29229صفحه نخست » یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 - 09:13
مسیر موفقیت طراح لوگوی اپل از زبان خودش
کار روی پروژه‌های کمپانی‌های بزرگ و مشتریان صاحب‌نام از رویاهای هر طراح گرافیکی است؛ گرچه، بسیاری از طراحان به امید یافتن چنین فرصتی، مجدانه روی هزاران سفارش کوچک برندسازی کار می‌کنند. اما این اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه یکی از آنها تبدیل به یک غول بزرگ شود. به دنیای راب جانوف، طراح لوگوی اپل خوش آمدید. این، داستان او است:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کار روی پروژه‌های کمپانی‌های بزرگ و مشتریان صاحب‌نام از رویاهای هر طراح گرافیکی است؛ گرچه، بسیاری از طراحان به امید یافتن چنین فرصتی، مجدانه روی هزاران سفارش کوچک برندسازی کار می‌کنند. اما این اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه یکی از آنها تبدیل به یک غول بزرگ شود. به دنیای راب جانوف، طراح لوگوی اپل خوش آمدید. این، داستان او است:

 

در سال 1976 عادت داشتم برای رفتن به محل کارم از کوچه‌باغ‌ها و بوستان‌های منطقه سیلیکون ولی عبور کنم؛ منطقه‌ای با حضور کارخانه‌هایی بزرگ از جمله HP، Intel و نیز انبارهای عظیمی که در آن به‌روز‌ترین قطعات الکترونیکی تولید می‌شدند. با این حال سیلیکون ولی هوای فرح‌بخش و مطبوعی شبیه مناطق ییلاقی داشت. من در سن‌هوزه - بخشی از سیلیکون ولی که در آن از همه پیشرفت‌های دنیای کامپیوتر سر درآورده بودم – به دانشگاه رفتم. خیلی زود، باغستان‌ها و درختزار‌های این منطقه جای خود را به خانه‌های انبوه نیروی انسانی کارخانه‌های صاحب‌نام کامپیوتر دادند.

کار کردن در دفتر «رجیس مک‌کنا» برای من فرصت ارزشمندی بود. رجیس در آن روزها، نه آن مشاور مشهور و جهانی برندینگ، که جوانی گمنام بود. در آن روزها گویی هیچ غیرممکنی وجود نداشت. برندهای کوچک یک‌‌‌شبه بزرگ می‌شدند و رجیس خود را به‌خوبی در میان آنان جا کرده بود. من شیفته پروژه اپل شده بودم. آن زمان روش کار کاملا متفاوت بود. کاغذ، قیچی، پنتون و... تا مدت‌ها بعد که نسخه دیجیتال فراهم شد، لوگوی اپل بیشتر شبیه به یک کار دستی بود.

من با یک سفارش تقریبا ناممکن روبه‌رو بودم. طراحی یک لوگوی همه‌پسند و دوست‌داشتنی برای برندی جهانی. با توجه به این نکته که قابلیت نمایش رنگ به کامپیوترهای جدید اپل اضافه شده بود برای شروع به تعداد زیادی رنگ در لوگو احتیاج داشتیم. اپل زندگی مرا عوض کرد. بعد از آن پروژه برای IBM، Intel، Midori، کلاب بین‌المللی دینرز و همچنین برندهای معروفی چون کرافت، کلینکس و خیلی‌های دیگر کار کردم. تا 30 سال بعد از آن پروژه من در قله تبلیغات آمریکا به سر می‌بردم.

تبلیغات حرفه بسیار ارزشمند و الهام‌بخشی ا‌ست: زنده، پرهیجان و در لحظه. کار هر لحظه در آستانه‌ ایده‌‌ بعدی و سفارش بعدی قرار می‌گیرد. تبلیغات حرفه‌ای است که با آن می‌شود بخت و اقبال و تقدیر آدم‌ها و مشاغل‌شان را تغییر داد. سوخت و انرژی یک طراح، آدرنالین و بنای کارش در تکنولوژی است. وقتی به گذشته نگاه می‌کنم از استیو جابز به‌خوبی و دوستی یاد می‌کنم. مسلما در طول سال‌ها کار، مشکلاتی بین ما پیش آمد. در واقع هر کسی که استیو جابز را می‌شناخت گاهی با او به مشکل برمی‌خورد، اما در نهایت او در نظر من یک نابغه‌ صاف و ساده بود. به خوبی می‌دانست برای رساندن یک کمپانی به اوج قله‌ موفقیت باید بی‌رحم، هوشمند و اهلِ سخت کار کردن بود. او با خودش شرط می‌بست که هر بار پیروز از میدان بیرون بیاید.

برای بزرگ شدن، لازم است که دیگران را نیز بزرگ کرد. تکنولوژی اپل قطعا از پس این مهم برآمده است. با وجود اینکه دیگر با آنها همکاری‌ای ندارم، اما محصولات اپل و نگرش و رویکردشان به خلاقیت را بسیار می‌پسندم. اپل تنها وسیله را فراهم کرده است، اینکه با آن وسیله تا کجا و به کجا می‌روید با شماست. گنجایش و استعداد برای الهام‌بخشیدن به انسان‌ها و خلق آرزوها، خمیرمایه‌ اصلی آفرینش‌های اپل را فراهم می‌آورد. استیو جابز می‌دانست که این نه خود او، بلکه دیگران هستند که اپل را تعریف می‌کنند و بهترین کاربرد آن را برای رشد و تغییر خود می‌یابند.

در راه رویاهای دیجیتال خود ـ هرچیزی که هست ـ بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنم.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4032

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد