درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:58   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29189صفحه نخست » شنبه، 7 اردیبهشت 1398 - 12:50
سرنوشت VOLKISCHER BEOBACHTER ، روزنامه حزب ناسیونال سوسیالست آلمان
27 اپریل 1945 و سه روز پیش از خودکشی هیتلر، روزنامهVOLKISCHER BEOBACHTER (ناظر) ارگان حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان (حزب نازی) تعطیل شد زیرا که چاپ و توزیع آن و حتی رسانیدنش به دست پیشوا، به سبب پیشروی سربازان شوروی در درون شهر برلین امکان ناپذیر شده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 27 اپریل 1945 و سه روز پیش از خودکشی هیتلر، روزنامهVOLKISCHER BEOBACHTER (ناظر) ارگان حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان (حزب نازی) تعطیل شد زیرا که چاپ و توزیع آن و حتی رسانیدنش به دست پیشوا، به سبب پیشروی سربازان شوروی در درون شهر برلین امکان ناپذیر شده بود.

 

به این ترتیب این نکته مهم سیاسی 180 ساله «که یک روزنامه حزبی نماد آن حزب است، لذا کاهش تیراژ نشانه ریزش هواداران و قطع انتشار به معنای پایان کار حزب است» یک بار دیگر تحقق و مصداق یافت.


«ناظر» که به نام «ابزرور مونیخ» انتشار می یافت در سال 1920 توسط حزب نازی از صاحبش خریداری و به سردبیری «دیتریک اکارد» روزنامه نگار 52 ساله آلمانی که در تاریخ مطبوعات به نام یک ژورنالیست نابغه معرفی شده است ارگان حزب شد.

 

تیراژ این روزنامه که نخستین شماره اش تحت عنوان ارگان حزب ناسیونال سوسیالیست تنها هشت هزار نسخه فروش داشت، برغم کمبود کاغذ، در سال 1944 بیش از یک میلیون و هفتصد هزار شده بود. محتوای «ناظر» درست برپایه اصول ژورنالیسم حزبی بود و وارد کار روزنامه های حرفه ای نمی شد. در طول 25 سال انتشار «ناظر»، نود درصد مطالب آن اختصاص به مقاله و فعالیت های حزب داشت.

 

هیتلر هم گاهی برای آن مقاله می نوشت. مقاله هایی را که هیتلر دیکته می کرد تا بنویسند به نام دیگران به چاپ می رسید. تا سال 1936 هیتلر قبل از چاپ، مطالب ناظر را مرور و احیانا تصحیح می کرد. محتوای این روزنامه خوراک خبرگزاری ها بود و سفارتخانه های کشورهای دیگر در برلین بلافاصله پس از انتشار «ناظر» محتوای مقالات آن را ترجمه و برای رئیس دولت متبوع خود مخابره می کردند.

 

آلفرد روزنبرگ، روزنامه نگار معروف دیگر آلمان هم سالها سردبیر «ناظر» بود. «ناظر» تیتر اول شماره 20 اپریل 1945 خود (ده روز پیش از خودکشی هیتلر) را به مناسبت زادروز او اختصاص به پیشوا داده بود و در این تیتر وی را مرد قرن خوانده بود (عکس بالا).

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد