درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:19   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29162صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 4 اردیبهشت 1396 - 20:57
دیدار انسان و روبات در نمایشگاه صنعتی هانوفر
این روزها می‌توان شمار زیادی از روبات‌ها را در هانوفر در یکجا تماشا کرد. در نمایشگاه صنعتی هانوفر که با حضور صدراعظم آلمان گشایش یافت بازدیدکنندگان شاهد دیدار انسان با روبات هستند.
  

​​​​​​​شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این روزها می‌توان شمار زیادی از روبات‌ها را در هانوفر در یکجا تماشا کرد. در نمایشگاه صنعتی هانوفر که با حضور صدراعظم آلمان گشایش یافت بازدیدکنندگان شاهد دیدار انسان با روبات هستند.

در نمایشگاه صنعتی هانوفر به هر سو که می‌نگری روبات می‌بینی: در سالن بزرگ نمایشگاه روبات‌های مختلف در حال انجام کارهای گوناگون‌اند. یکی لیوان‌های آبجو را پر می‌کند، یکی پشمک درست می‌کند و یکی هم در حال درست کردن قهوه است. البته این‌ها تمامی واقعیت را در مورد روبات‌ها نشان نمی‌دهد، ولی به هر حال نمایش و شو هم بخشی از کار کسانی است که در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند. چون بیش از ۶ هزار و پانصد شرکت صنعتی از ۷۰ کشور جهان تولیدات خود را در نمایشگاه هانوفر امسال عرضه کرده‌اند و به دنبال جلب توجه بازدیدکنندگانی هستند که از روز دوشنبه (۲۴ آوریل / ۴ اردیبهشت) می‌توانند درباره آخرین نوآوری‌های صنعتی اطلاعات به دست آورند. این نوآوری‌ها بیش از هر چیز در ارتباط با دیجیتالیزه کردن هستند. کارخانه‌های آینده در شبکه‌ای با هم در پیوندند. ماشین‌ها با هم مرتبط هستند و وقتی نیازمند تعمیرند یا حتی پیش از اینکه خراب شوند، هشدار می‌دهند تا بتوان قطعه یدکی ضروری را تهیه کرد.

آنچه می‌گوییم داستان تخیلی نیست. کارخانه آینده در زمان حال موجود است و در چند روز آینده می‌توان در نمایشگاه صنعتی هانوفر نمونه‌هایی از آن را دید. خانم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، این نمایشگاه را که تا ۲۸ آوریل دایر خواهد بود، شامگاه یکشنبه گشود. او در سخنرانی‌اش در برابر رؤسای شرکت‌های صنعتی از سراسر دنیا با استفاده از این فرصت، از تجارت آزاد حمایت کرد. او گفت که آلمان به دلیل تبادل آزادانه کالا، خدمات و سرمایه یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان به لحاظ اقتصادی است. او در رابطه با نمایشگاه هانوفر گفت که در این نمایشگاه به بهترین وجه نشان داده می‌شود که دیجیتالیزه کردن موجب افزایش قدرت تولید می‌شود.

رئیس نمایشگاه هانوفر نیز در مصاحبه با دویچه وله گفت که هدف این نمایشگاه تنها این نیست که نشان دهد روبات‌ها امروزه قادر به انجام چه کارهایی هستند، بلکه هدف آن است که کمی از ترس کسانی بکاهد که فکر می‌کنند روبات‌ها با الکترونیک و عقل مصنوعی‌شان می‌خواهند موقعیت‌های شغلی را از انسان‌ها بگیرند. یوخن کوکلر گفت: «پیام این نمایشگاه این است که انسان در مرکز قرار گرفته و ما کارخانه‌های خالی از انسان نخواهیم داشت.» به گفته کوکلر، بیش از هر چیز موضوع بر سر سیستم‌های کمکی و دیجیتالیزه کردن است.

کشف صنعت توسط غول‌های فن‌آوری اطلاعات
به گفته رئیس نمایشگاه هانوفر، پیام دوم این نمایشگاه این است که برخلاف گذشته رشته‌های مکانیک، الکتروتکنیک و فن‌آوری اطلاعات می‌توانند به هم پیوند بخورند: «ما در این نمایشگاه نمایندگان مایکروسافت، اس آ پ و اینتل را از عرصه فن‌آوری اطلاعات داریم که مایلند وارد کار صنعت بشوند.»

شصت درصد شرکت‌هایی که تولیدات خود را در نمایشگاه هانوفر عرضه کرده‌اند از خارج آلمان آمده‌اند. پس از آلمان چین بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را دارد. از آمریکا نیز که سال پیش شریک آلمان در برگزاری نمایشگاه بود، ۱۵۰ شرکت در نمایشگاه شرکت کرده‌اند. شریک امسال آلمان در نمایشگاه لهستان است که از رشد اقتصادی قوی‌ای برخوردار است.

روباتی که یاد می‌گیرد
در حالیکه پیوند میان ماشین‌ها یا کارخانه‌ها در کانون نمایشگاه هانوفر سال گذشته (۲۰۱۶) قرار داشت، موضوع محوری نمایشگاه امسال روبات‌هایی هستند که "همکاری" می‌کنند یا به عبارت دیگر موضوع، روبات‌ها به عنوان همکار سر کار هستند. کلاوس میتل‌باخ، مدیرعامل شرکت الکتروتکنیک ZVEI، در این باره توضیح می‌دهد: «مطمئنا ما باید بیشتر خودمان را آماده کنیم تا بتوانیم همواره و تا پایان عمر در حال یادگیری باشیم و همکاری با روبات‌ها امکانات بیشتری در این زمینه در اختیار ما می‌گذارد.»

میتل‌باخ برای روشن شدن موضوع مثالی می‌آورد: «صبح‌ها سر حال هستم و خودم بیشتر می‌توانم کارهایم را انجام دهم، پس از نهار اما کمی خسته‌ام و حمایت روبات به من کمک می‌کند، و دوباره غروب حالم بهتر است و روبات می‌تواند کمتر کار کند.»

او می‌گوید که بدین ترتیب می‌توان شکل جدیدی از همکاری را تجربه کرد و در نتیجه فعالیت‌ها و چالش‌های جدیدی هم به وجود خواهند آمد. او پیش‌بینی می‌کند که با توجه به شمار فزاینده سالمندان در آلمان، این کشور می‌تواند به استفاده از روبات به عنوان شانس اقتصادی عظیمی نگاه کند.

نمایشگاه هانوفر که امسال برای هفتادمین بار برگزار می‌شود، می‌خواهد در روزهای آینده نشان دهد که به کارگیری اینترنت و روبات در کارخانجات چه مزایایی می‌تواند داشته باشد. کارگران در آینده با عینک‌های دیجیتال کار می‌کنند؛ در هانوفر این امر هم اکنون تحقق یافته است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد