درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 22:53   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28702صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 24 اسفند 1395 - 11:24
وظیفه دولت و رسانه‌ها ایجاد حق پرسشگری برای مردم است
رییس موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی فرهنگ و هنر گفت: امروزه شکاف‌های اطلاعاتی منجر به دور شدن جوامع از همدیگر می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، محمد سلطانی‌فر در همایش ملی رسانه و حقوق شهروندی که صبح امروز در ارومیه برگزار شد، گفت: امروزه شکاف‌های اطلاعاتی منجر به دور شدن جوامع از همدیگر می‌شوند که در این راستا به منظور کاستن شکاف‌های اطلاعاتی و نزدیک بودن به جوامع باید سطح آگاهی‌های مردم و اطلاعات جهانی آنها را بالا برد .

وی اظهار کرد: دانستن حق مردم است و وظیفه دولت و رسانه‌ها در قبال حقوق شهروندی با در اختیار گذاشتن اطلاعات، ایجاد حق پرسشگری برای آحاد مردم است .

وی ادامه داد: فضای پرسشگری کمک می‌کند تا ما مطلبات خود را بر مبنای ۱۲۰ موضوع مطرح در حقوق شهروندی دسته بندی کنیم؛ بنابراین خواستار چنین فضایی از دولت هستیم .

وی به وظایف رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: امروزه وظیفه اطلاع رسانی بر عهده رسانه‌های مجازی و رادیو بوده و رسانه های مکتوب باید نظارت و دیده‌بانی دائم از محیط های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را داشته باشند؛ همچنین رسانه‌های محلی و مکتوب باید به منظور ترویج فرهنگ انتقادپذیری، ظرفیت نقد و انتقادپذیری را در جامعه و در میان مسؤولان بالا ببرند .

سلطانی‌فر ادامه داد: مسؤولان نیز اگر نقد و انتقاد مردم را نپذیرند، مجبورند از رسانه‌های بیگانه شاهد این انتقادات باشند .  

سلطانی‌فر خطاب به مردم گفت: خود مردم نیز گاهی ناقضان حقوق شهروندی هستند، مردم نباید همیشه مسؤولان و دولت را مورد خطاب و انتقاد قرار دهند گاهی لازم است خود را نیز مورد خطاب و انتقاد قرار دهیم .

وی به موضوعات مطرح در حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: بحث حقوق شهروندی برای اولین بار در زمان حکمرانی بابل مطرح بوده و بعد از انقلاب نیز با موضوعات اعطای حقوق اجتماعی، آزادی ملل تابعه و از همه مهم‌تر منع برده‌داری از نقاط مهم مطرح در حقوق شهروندی بوده مطرح شده تا اینکه در آذر ماه امسال رییس جمهور کشور حقوق شهروندی را در ۱۲۰ مورد، ۲۲ بند کلی و ۵ الحاقیه به عنوان علنی مطرح کرد .

وی با بیان اینکه امروزه تعداد رسانه مستقل در سطح کشور بسیار کم بوده است، اظهار کرد: در رسانه‌ها باید فضایی ایجاد شود تا به وسیله آن تمام نظرات مردم در خصوص موارد و حوزه‌های حقوق شهروندی اعم از موافق و مخالف در آن منعکس شود .

عطا پور، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استان نیز در این همایش با بیان اینکه حقوق شهروندی یکی از آرمان‌های مهم مردم بوده است، اظهار کرد: حقوق شهروندی به خاطر اینکه بر اساس بند ۳ قانون اساسی شکل گرفته است امری کاملا شرعی، قانونی و فراجناحی بوده و جناح‌بندی در این امر کاملا برخلاف اصول حقوق شهروندی است .

وی مسائل محیط زیست، اشتغال و برخورداری از منابع ملی برای سرمایه‌گذاری، تعریف نشدن مسائل قومی و هویت بر پایه توسعه متوازن را از پنج اولویت مهم حقوق شهروندی دانست

 

منبع: ایسنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد