![روابط عمومی و مسولیت اجتماعی](http://www.shara.ir/media/image/sabat/heder1.jpg)
نکاتی در مورد منبع خبر: ذکر منبع حتما باید در بازانتشار مطالب و اخبار اختصاصی رسانهها و پایگاه های اینترنتی رعایت شود؛ چون حاصل تلاش و کار افراد دیگری است. ذکر منبع یک امر معمول است و ایرادی ندارد که رسانهها با ذکر منبع، اخبار و مطالب همدیگر را نقل کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از همکاران رسانه ای مطالب و خبرهای سایر رسانه ها را کپی کرده و از ذکر منبع آن خودداری می کنند. شارا در صورتی اجازه باز انتشار مطالب خود را می دهد که منبع آن به طور کامل ذکر شود.
|
مجتمع مس سونگون یکی از مجتمع های سه گانه شرکت ملی صنایع مس ایران در استان آذربایجان شرقی در یکصد کیلومتری شمال شرقی تبریز و 25 کیلومتری شهرستان ورزقان و در یک ناحیه کوهستانی در همسایگی کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.
روابط عمومی مجتمع مس سونگون از سال 1378 یعنی هشت سال پس ازآغاز فعالیت های اکتشافی مس سونگون شروع بکار نموده این واحد با 12 سال تجربه در راستای جلب و گسترش اعتمادعمومی و پاسخ گویی شفاف و صحیح و بموقع درعرصه های مختلف ارتباطات دوسویه، تبلیغات، تشریفات، توسعه فعالیت و نقش نظارتی کارکردی و دفاع از منافع عمومی و پویایی هدف ها گام برداشته و عزم آن دارد که با راه اندازی واحدهای زیر در هم اندیشی جهانی و اطلاع رسانی و دگرگونی قدم بردارد:
1. اطلاع رسانی و هماهنگی با رسانه ها
2. آموزش کارکنان و خانواده ها
3. تبلیغات و برگزاری مراسم و نمایشگاه ها
4. تشریفات و بازدیدها
5. ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی
6. پژوهش و افکارسنجی
7. روابط عمومی الکترونیک
8. نوآوری و خلاقیت
پژوهش و افکارسنجی روابط عمومی بر اساس پایش و ارزیابی نیازها، انتظارات، رضایتمندی ذینفعان پنجگانه شرکت (کارکنان، مشتریان، پیمانکاران، سهامداران و جامعه) را در دوره های شش ماهه و یک ساله به منظور تجزیه و تحلیل نتایج حاصله و بهینه در راستای بهبود و تعالی نقش ها، مسئولیت ها و دیگر فرآیندهای مستقر در شرکت را بر عهده دارد.
فعالیت افکارسنجی مراحل مختلفی را از شروع تا پایان در قالب بررسی شاخص های برداشتی سطح یک و دو طی نموده و سرانجام نتایج بدست آمده را به مدیریت عالی منعکس می نماید.
پرسنل روابط عمومی مجتمع مس سونگون با حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و همایش های تخصصی و علمی و با برگزاری سمینارهای آموزشی برای کارکنان و خانواده های ایشان با اطلاع رسانی بموقع در جامعه مطبوعات و ترویج فرهنگ اسلامی– ایرانی و توسعه فرهنگ سلامت و ورزش و تجهیز نمودن این واحد به ابزارهای نوین و به روز دنیا در جهت اطلاع رسانی و دگرگونی و ایجاد انگیزه و تعهد اخلاقی در افراد در جهت حسن انجام وظیفه همراه با ارتقای واحد و ارتقای شخصیت پرسنل و برآورده نمودن نیازهای منطقی توانسته از چالش های حاضر عبور کرده و اعتماد جامعه و اعضای سازمان خود را جلب نماید و با خلاقیت و نوآوری از روابط عمومی سنتی عبور کرده و بسوی روابط عمومی نوین قدم بردارد. |