درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 21:26   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28659صفحه نخست » یکشنبه، 22 اسفند 1395 - 11:41
رسانه‌ها همراه کمپین چهارشنبه‌سوری ایمن باشند
«رسانه‌ها در تمامی کمپین‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی مانند «چهارشنبه سوری ایمن» باید حضور داشته باشند.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، فتانه انفرادی، استاد علوم ارتباطات و روزنامه‌نگار   در گفت‌وگو با ایسنا درباره نقش وسایل ارتباط جمعی گفت: وسایل ارتباط جمعی مانند سلسله اعصاب بدن که اندام‌های مختلف را به هم وصل می‌کنند، میلیون‌ها انسان در داخل و خارج از کشورها را  به هم پیوند می‌دهند .

این مدرس دانشگاه با اشاره به عملکرد و نقش رسانه‌ها در کمپین‌هایی مانند «چهارشنبه سوری ایمن» که در جامعه شکل می‌گیرد، بیان کرد: رسانه‌ها در تمامی کمپین‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی باید حضور داشته باشند زیرا می‌توانند به مردم آگاهی و اطلاعات بدهند تا از خود مراقبت کنند .

او ادامه داد: بحث کمپین «چهارشنبه سوری ایمن» نیز، بحث خود مراقبتی مردم است که می‌توانند از طریق این کمپین دانش، اطلاعات، آگاهی و مهارت خود را افزایش دهند تا سلامت خود و فرزندانشان تامین شود .

او با اشاره به اهداف رسانه‌ها در این راستا، افزود: هدف رسانه‌ها این است که مردم به اطلاعات، آگاهی، دانش و مهارت دست پیدا کنند تا در روز چهارشنبه سوری کمتر صدمه ببینند. اگر رسانه‌ها در این نوع کمپین‌ها حضور فعال نداشته باشند، کمپین‌ها با شکست مواجهه می‌شوند .

فتانه انفرادی به اثربخشی رسانه‌ها اشاره و اضافه کرد: رسانه‌ها برای مشارکت مردم در کمپین‌ها نقش موثری ایفا می‌کنند. این اثربخشی در هیچ دوره‌ای مانند زمان حاضر نبوده است. به اعتقاد من رسانه‌ها در تمامی مباحث اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قدرتمند هستند و برنامه ریزان و سیاستمداران در دنیا نیز از رسانه‌ها برای مشارکت اجتماعی در کمپین‌ها استفاده می‌کنند .

این روزنامه‌نگار با بیان این که برخی مخاطبان به صداوسیما اعتماد دارند، یادآور شد: ما نباید نگاه مطلق به عملکرد صداوسیما داشته باشیم زیرا تعدادی از مخاطبان هنوز اخبار را از طریق صداوسیما پیگیری می‌کنند. از نظر من هر رسانه‌ای که وظایف و کارکرد خاصی برایش تعریف شده، مخاطبان خاص خود را نیز دارد .

او ادامه داد: ما باید به این پرسش‌ها پاسخ دهیم که صداوسیما چه نقشی در افزایش مشارکت مردم در کمپین‌ها می‌تواند داشته باشد؟ آیا برنامه ریزان و سیاستگذاران رسانه ملی به نقش کمپین‌ها پی برده‌اند؟

این استاد دانشگاه با اشاره به عملکرد برنامه ریزان و سیاستگذاران حوزه رسانه افزود:  برنامه ریزان و سیاستگذاران این حوزه باید با علم ارتباطات آشنا یا متخصص ارتباطات باشند. به عقیده من هر کسی که در رسانه فعالیت می‌کند و رشته ارتباطات نخوانده است باید رسانه و مخاطب را بشناسد .

او تصریح کرد: اگر رسانه ملی مخاطبان و فضای خود را بشناسد، متوجه می‌شود که این روزها به کمک حضور تکنولوژی‌های ارتباطی، کمپین‌ها در زندگی مردم جهان نقش به‌سزایی دارند و بسیاری از کشورها در بحث انتخابات، تبلیغات و خود مراقبتی از کمپین‌ها استفاده می‌کنند .

این روزنامه‌نگار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم برنامه‌ریزان و سیاستگذاران کشور بیشتر از گذشته در برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی‌های خود نقش کمپین‌ها را عملیاتی کنند. همچنین رسانه‌ها باید در موضوعات محوری، سرمایه گذاری و ورود کنند .

 

منبع: ایسنا

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد