درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:19   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28489صفحه نخست » چهارشنبه، 11 اسفند 1395 - 11:16
اقرار مثبت محرکی برای تجسم مسیر موفقیت
«هرگز قادر به انجام این کار نخواهم بود، چرا که برای انجام این کار به حد کافی باهوش نیستم»، «چرا رئیسم از من می‌خواهد در نمایشگاه تجاری، سخنرانی داشته باشم؟ من سخنگوی بسیار بدی‌ام و صرفا شرکت را خجالت‌زده خواهم کرد.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، «هرگز قادر به انجام این کار نخواهم بود، چرا که برای انجام این کار به حد کافی باهوش نیستم»، «چرا رئیسم از من می‌خواهد در نمایشگاه تجاری، سخنرانی داشته باشم؟ من سخنگوی بسیار بدی‌ام و صرفا شرکت را خجالت‌زده خواهم کرد.»

بسیاری از ما بعضا افکاری منفی نظیر اینها را داریم. زمانی‌که این افکار سراغمان می‌آیند، اعتماد به نفس، روحیه و نگرش ما نیز منفی می‌شود. مشکلی که در خصوص این افکار منفی وجود دارد این است که این افکار می‌توانند به خودی خود شکوفا شوند. ما در ذهنمان برای رسیدن به باور اینکه به حد کافی خوب نیستیم، با خود گفت‌وگو می‌کنیم و به همین دلیل، این افکار می‌توانند زندگی شخصی، روابط و حرفه ما را به زوال بکشند. به همین دلیل است که خلاف این کار، یعنی استفاده از اقرار مثبت‌گرایانه، می‌تواند کمک‌کننده باشد. در مقاله حاضر به کشف این مساله خواهیم پرداخت که چگونه می‌توان از اقرار به‌عنوان محرکی برای ایجاد تغییرات مثبت در زمینه کاری و به‌طور کلی در زندگی بهره برد.

 

چرا از اقرار استفاده می‌کنیم؟

اقرارها مثبت و در واقع جملاتی مشخص هستند که به شما در غلبه بر خودتخریبی، یعنی افکار منفی، کمک می‌کنند. اقرار مثبت به شما در تجسم و باور آنچه در تایید خود به آن می‌نگرید و متعاقبا به شما در ایجاد تغییرات مثبت در کار و زندگی، کمک خواهد کرد. اگرچه تحقیقات محدودی در خصوص اثربخشی استفاده از اقرار به معنای کل انجام شده است، اما شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده از اقرارهای مثبت می‌تواند به شکل موفقیت‌آمیزی به افراد کم اعتماد به نفس، افسرده و مبتلا به مشکلات روحی-روانی کمک کند. برای مثال، در مطالعه‌ای که از سوی محققان دانشگاه ایالتی نورث وسترن انجام شد، افرادی که به مدت دو هفته از اقرار مثبت استفاده کرده بودند، اعتماد به نفس بالاتری را درمقایسه با ابتدای مطالعه به دست آورده بودند.

البته درک این مساله نیز حائز اهمیت است که اگرچه برخی افراد به شکلی موفقیت‌آمیز از اقرارهای مثبت برای غلبه بر افسردگی و افکار منفی بهره برده‌اند، اما این تکنیک برای همه موثر واقع نخواهد شد. برخی ممکن است اقرار را نوعی «تفکر رویایی» تلقی کنند یا به آن به عنوان دنیایی با رویکردی غیرواقعی بنگرند. می‌توان گفت که بخش عمده این قضیه به ذهنیت شما بستگی دارد. بنابراین، سعی کنید این‌گونه به اقرار مثبت بنگرید: بسیاری از ما تمرین‌هایی منظم برای بهبود شرایط و سلامت فیزیکی خود انجام می‌دهیم. اقرارها همانند این تمرینات ورزشی عمل کرده و همان نتیجه را برای ذهن و نگرش ما به همراه خواهند داشت. این تکرارهای ذهنی مثبت می‌توانند الگوی فکری ما را بازتعریف کرده و به مرور زمان قادر خواهیم بود به شیوه‌ای جدید بنگریم و عمل کنیم. برخی از تحقیقات نیز مبین این هستند که هر چه اعتماد به‌نفس شما بالاتر باشد، این اقرارها موثرتر خواهند بود. این تحقیقات همچنین دریافته‌اند که در صورت اعتماد به نفس بسیار کم، این اقرارها حقیقتا می‌توانند اثری منفی به همراه داشته باشند.

 

چه موقع باید از اقرارهای مثبت بهره برد

می‌توانید در هر شرایطی از این اقرارها بهره ببرید و قطعا شاهد تغییری مثبت خواهید بود. برای مثال زمانی‌که می‌خواهید:

پیش از یک جلسه یا سخرانی مهم، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

احساساتی منفی نظیر سرخوردگی، خشم، یا عدم صبوری را کنترل کنید.

بهره‌وری خود را افزایش دهید.

اقرارها اغلب زمانی موثرتر خواهند بود که با دیگر تکنیک‌های تفکر مثبت و هدف‌گذاری همراه باشند. برای مثال، اقرارها مشخصا زمانی‌که با تصویرسازی همراه باشند، موثرتر خواهند بود. به‌جای صرفا ترسیم کردن تغییری که می‌خواهیم با تصویرسازی به آن برسیم، نیاز است از اقرار مثبت با صدای بلند نیز بهره ببریم. اقرارها در زمان هدف‌گذاری شخصی نیز موثر خواهند بود. زمانی‌که مشغول تعیین اهدافی هستید که می‌خواهید در کوتاه‌مدت یا بلندمدت به آنها برسید، می‌توانید از اقرار مثبت برای با انگیزه نگه‌داشتن خود برای تحقق اهداف، بهره ببرید.

 

چگونه باید از اقرارها استفاده کرد

به خاطر داشته باشید، اقرارها جملاتی مثبت‌اند که می‌توانند به شما در به چالش کشیدن و غلبه بر افکار منفی و رفتارهای خودتخریبی کمک کنند. این جملات معمولا کوتاه و مثبت هستند و حیطه، رفتار یا باور خاصی که مشغول کلنجار رفتن با آن هستید را هدف قرار می‌دهند. کار را با فکر کردن در مورد حوزه‌هایی از زندگی خود آغاز کنید که خواهان تغییرشان هستید. برای مثال، آیا می‌خواهید صبوری بیشتری داشته باشید؟ می‌خواهید رابطه عمیق‌تری با دوستان یا همکاران خود داشته باشید؟ می‌خواهید روز کاری سازنده‌تری داشته باشید؟ چندین حیطه یا رفتاری که می‌خواهید روی آنها کار کنید را بنویسید. سپس برای هر یک از آنها جمله‌ای مثبت به زبان حال بنویسید و آن را چند بار در طول روز برای خود تکرار کنید. این نکته مهمی است که اقرار شما باورپذیر، قابل اطمینان و براساس ارزیابی واقع‌بینانه از واقعیت باشد. برای مثال، تصور کنید که احساس بدی نسبت به میزان حقوق دریافتی خود دارید. در این صورت، اقرارهایی برای افزایش اعتماد به نفس برای درخواست حقوق بالاتر طراحی کنید. احتمالا عاقلانه نیست که به خود بقبولانید حقوقتان دو برابر خواهد شد، زیرا برای بسیاری از افراد و سازمان‌ها، دو برابر کردن حقوقی که دریافت می‌کنید، امکان‌پذیر نیست. واقع‌بین باشید! اگر نمی‌توانید اقرارهایی را که مکررا برای خود تکرار می‌کنید باور کنید، بعید است این اقرارها بتوانند تاثیری بر زندگی شما داشته باشند. اقرارها باید به زمان حال باشند، به شکلی که گویی اکنون در حال وقوعند. این می‌تواند به شما در باور اینکه این جمله در حال حاضر واقعیت دارد، کمک کند. توجه کنید قدرت اقرارها در تکرار آنها است. همچنین نیاز است اقرار خود را به محض درگیر شدن در رفتار یا افکار منفی، تکرار کنید. اقرارها زمانی موثرتر خواهند بود که با احساس آنها را به زمان بیاورید یا به آنها فکر کنید. هر اقراری که تصمیم می‌گیرید آن را تکرار کنید، باید عبارتی باشد که برای شما معنا داشته باشند. باید خواهان ایجاد تغییر باشید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3997

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد