درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:06   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28389صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 7 اسفند 1395 - 09:28
آگاهی از مقررات، لازمه تاثیرگذاری در روابط عمومی
محمد طاهری / مدرس دانشگاه - برخی مدیران برای روابط عمومی سازمان و مجموعه خود جایگاهی برابر با سایر بخش های سازمان قائل هستند. اما در این بین هم هستند برخی سازمان ها که هنوز جایگاهی پایین برای بخش روابط عمومی خود قائل هستند و به این بخش اهمیت زیادی نمی دهند و حتی ممکن است آن را زیر مجموعه یکی از معاونتها یا بخش های سازمان خود قرار می دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها باید جایگاهی رفیع در سازمان داشته باشند. وقتی از روابط عمومی صحبت می کنیم، در واقع منظورمان مجموعه ای در یک سازمان، اداره یا هر مرکزی با کارکردهای مختلف درون سازمانی و برون سازمانی است. بخشی که اهداف اصلی آن انجام فعالیت هایی برای معرفی شایسته یک سازمان، فعالیت ها و عملکردهایش، برقرای ارتباط مناسب مدیریت سازمان با مردم و جامعه هدف، ایجاد حس تفاهم و یکدلی بین افراد سازمان با یکدیگر، مردم و مدیریت آن می باشد.

سازمان ها اعم از دولتی و خصوصی، نگاهی متفاوت به روابط عمومی و وظایفش دارند و بالطبع با همین نگاه هم جایگاهی برای بخش روابط عمومی خود در سازمان تعریف می کنند.

 

برخی ادارات و سازمانها جایگاهی رفیع و سطح بالا برای روابط عمومی خود در نظر می گیرند و روابط عمومی را به عنوان مشاوری ارشد، حتی بالاتر از سایر بخش های سازمان می بینند.

 

برخی مدیران برای روابط عمومی سازمان و مجموعه خود جایگاهی برابر با سایر بخش های سازمان قائل هستند. اما در این بین هم هستند برخی سازمان ها که هنوز جایگاهی پایین برای بخش روابط عمومی خود قائل هستند و به این بخش اهمیت زیادی نمی دهند و حتی ممکن است آن را زیر مجموعه یکی از معاونتها یا بخش های سازمان خود قرار می دهند.

 

البته در اتخاذ هر یک از این سه نوع نگرش متفاوت به روابط عمومی در سازمانها، نوع سازمان، گستردگی آن و میزان تخصص و سلیقه های مدیریتی تاثیرگذار است. اما این نکته بسیار مهم است که روابط عمومی چشم و چراغ و آینه تمام نمای هر سازمان است به گونه ای که میزان و چگونگی عملکرد آن در معرفی سازمان و کارکردش به مردم و برقراری حس تفاهم و همدلی بین مدیریت یک سازمان با کارمندان و مردم تاثیرگذار است و در نهایت میزان رضایت و مقبولیت از سازمان را رقم می زند. از این رو مدیران ادارات و سازمانها باید ابتدا با یک نگاه علمی و تخصصی مدیران روابط عمومی متخصص، شایسته و توانمند برای سازمان خود انتخاب کنند و سپس به روابط عمومی سازمان به عنوان مشاوری ارشد، نگاه ویژه ای داشته باشند.

 

جایگاه قانون، مقررات و ضوابط در جامعه، جایگاهی مهم و حیاتی است. اجرای قوانین، مقررات و ضوابط رمز بقا و پایداری هر جامعه است. قوانین و مقررات تنظیم کننده و نظم دهنده فعالیت افراد، مجموعه ها و سازمانها می باشد و فعالیت در چارچوب قوانین و مقررات لازمه پایداری و ثبات در هر جامعه و سازمانیست.

 

قوانین و مقررات اعم از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی باید توسط افراد یک جامعه همچنین سازمان ها، نهادها و تشکل های آن رعایت شود. در یک جامعه و بالطبع اجزاء آن سازمانها و نهادها و مجموعه ها افراد باید اشراف کاملی بر قوانین و مقررات عرصه فعالیت خود و حوزه های مرتبط با موضوع فعالیت خود داشته باشند و در راستای فعالیت در چارچوب این قوانین و مقررات و اجرای آن بکوشند.

محمد طاهری / مدرس دانشگاه

http://press.jamejamonline.ir/Newspreview/2745142407796289184

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد