درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28122صفحه نخست » شنبه، 23 بهمن 1395 - 11:19
سازماندهی اهداف مورد نظر شرکت
اهداف هر سازمان و شرکت به طور معمول به مثابه ماموریت آن مجموعه مدنظر قرار گرفته می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اهداف هر سازمان و شرکت به طور معمول به مثابه ماموریت آن مجموعه مدنظر قرار گرفته می شود. این ماموریت در راستای تحقق خواسته هایی از قبیل فروش بیشتر، ارتقای جایگاه برند، عقد قرارداد همکاری با سایر شرکت ها و شروع کسب ­وکار بین المللی است. با این حال می ­توان تمام این خواسته  ها را در کسب سود خلاصه کرد. این همان عاملی است که نیروی محرکه تمام شرکت ها و موسسات برای توسعه کسب­ وکار و جلب­ نظر هرچه بیشتر مشتریان است.

نکته کلیدی در مورد اهداف هر شرکتی، تاثیرپذیری آن از دیدگاه مدیرش است. به عبارت ساده، اهدافی که هر مجموعه به سوی آن در حرکت است، براساس دیدگاه مدیر یا هیأت مدیرانش تبیین می­ شود. در همین راستا اصطلاح «ماموریت شرکت» اشاره به تعیین خط مشی­ های جاری شرکت دارد.

لازم به ذکر است که این خط مشی­ ها را به طور مستقیم مقام ریاست تعیین و ابلاغ خواهد کرد. در عین حال که آگاهی نسبت به وظیفه هیأت مدیران در تعیین خط­ مشی  ها ضروری است، اطلاع از چگونگی تعیین این دستور کارها نیز اهمیت فراوانی دارد. در این زمینه بهتر است تحلیل­ تان را بر پایه اموری فراتر از نیاز چند سال آتی مجموعه ­تان بنا کنید. هدف نهایی که قصد دستیابی به آن را دارید، می­ تواند پایه مناسبی برای طراحی ماموریت های شرکت­تان باشد. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

ایده

جک ولش، مدیر ارشد برند جنرال الکترونیک در میان سال های 1981 تا 2001 شرح ماموریت ایده آل برای شرکت ها را براساس نیروی محرکه نهادی توضیح می­ دهد. در ادامه به بخشی از سخنان ولش در این زمینه خواهیم پرداخت: « تجربه شخصی من از حضور در بازار کار این اطمینان را داده است که در زمینه طراحی شرح ماموریت ایده آل، آن را مبتنی بر یک سوال ساده کنم.سوال این است که برنامه شما برای پیروزی در کسب وکارتان چیست؟ پاسخ به این سوال و سازماندهی مناسب شرکت نیازمند بررسی دقیق مدیران در مورد نیازهای مشتریان، چگونگی سرمایه­ گذاری و همچنین نحوه تامین مالی است. اگر پیش از ورود جدی به عرصه کسب ­وکار، یک مدیر قادر به تعیین تکلیفش با این سه متغیر باشد، به احتمال زیاد به سرنوشت فاجعه ­بار بسیاری از برندهایی که در همان سال نخست ورشکسته می شوند دچار نخواهد شد.شرح ماموریت درست توانایی ایجاد تعادل میان امور غیرممکن و ممکن را دارد. به همین دلیل استفاده صحیح از شرح ماموریت و تعریف اهداف به صورت واضح شما را در راستای دستیابی به سود بیشتر همراهی خواهد کرد. علت این امر نیز در برنامه از پیش تعریف شده ای است که چنین تعریف اهدافی برای تان به ارمغان خواهد آورد. کاری که برند جنرال موتور در میان سال های 1981 تا 1995 انجام داد، در این زمینه یک مثال مناسب است.در واقع ماموریتی که در آن زمان برای شرکت تعریف کردم شامل دستیابی به جایگاه نخست بازار در طول سال های آتی بود. بر همین اساس تغییر الگوی خدمات رسانی به مشتریان شروع شد. همچنین از سرمایه­ گذاری در بازارهای کوچکی که پتانسیل سوددهی مناسب را نداشتند، صرف نظر کردیم.»

ماموریتی که جنرال موتور تحت هدایت جک ولش برای خود تعریف کرد، از بسیاری جهات قابل ستایش است. متمرکز ساختن تمام منابع روی هدف موردنظر آشکارا نوید بخش کسب موقعیت این برند در سال های آینده بود. اگر بخواهیم شرح ماموریت این برند را در یک جمله کوتاه خلاصه کنیم، عبارت « رسیدن به جایگاه نخست در همه بازارها» مناسب به نظر می ­رسد. شاید اشاره به یک مثال، آن هم در مورد چنین موضوع مهمی کافی نباشد. به همین منظور برند بعدی که قصد تمرکز روی آن را داریم، هول فودز مارکت و مدیر اجرایی افسانه ­اش جان مکی است.

مکی ماموریت برندش را این گونه شرح می ­دهد:  «غذای سالم یکی از دغدغه ­های اساسی همه افراد در عصر حاضر است. نگرانی ­ها در مورد چگونگی تهیه فست ­فودها با افشاگری­ های سال های اخیر بدل به بحثی داغ شده است. در این میان هدف اصلی و ماموریت هول فودز مارکت ارائه غذای سالم، ارگانیک و همچنین تضمین سلامتی محصولات اولیه به کار رفته در غذاهاست. فروشگاه زنجیره ای ما همکاری صمیمانه ­ای با سازمان­ های حفاظت از محیط زیست دارد. در واقع مزیت آشکار برند ما در مقایسه با سایر فروشگاه­ ها همین همکاری نزدیک به سازمان­ های دوستدار محیط زیست و ارائه محصولات ارگانیک است.»

بر همین اساس ماموریت اصلی هول فودز مارکت در شعار اصلی این برند تجلی یافته است: «غذای کامل، انسان سالم و سیاره سالم.»

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد